Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 22, 2021

Стартира порталът за цифров сертификат

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-06-2021
в Брой 22, 2021
A A

Техническата система, която позволява да се извършва сигурна проверка на цифровия сертификат на ЕС за COVID, като се съблюдава строго защитата на личните данни, е пусната в действие от 1 юни.
Сертификатът на ЕС беше предложен от ЕК, за да се възобновят безопасните пътувания през лятото. Той е безплатен, сигурен и достъпен за всички. На разположение в цифров вид или на хартия, той ще служи като доказателство, че дадено лице е ваксинирано срещу COVID-19, дало е отрицателен резултат при изследване или се е възстановило след преболедуване.
Порталът на ЕС дава възможност за проверка на елементите за сигурност, съдържащи се в QR кодовете на всички сертификати. Така гражданите и държавните органи могат да бъдат сигурни в достоверността на сертификатите. По време на проверката не се обменят или запазват лични данни. Със старта на портала завършва подготвителната работа на равнище ЕС.
От 10 май досега 22 държави са тествали успешно портала. Въпреки че регламентът ще се прилага от 1 юли, всички държави членки, които са приключили с техническите тестове и са готови да издават и проверяват сертификати, могат да започнат да използват системата на доброволна основа. Още от 1 юни седем държави членки — България, Чехия, Дания, Германия, Гърция, Хърватия и Полша, решиха да се свържат към портала и започнаха да издават първите сертификати на ЕС. Броят на свързалите се с портала страни ще нараства през следващите дни и седмици.
ЕК предложи и актуализация за координиран подход за постепенно облекчаване на мерките за пътуване, включително най-вече за притежателите на цифровото удостоверение на ЕС за COVID-19, тъй като епидемичната обстановка се подобрява и кампаниите за ваксинация се ускоряват в целия ЕС. Комисията предлага също така да се актуализират общите критерии за рисковите зони и да се въведе механизъм за „аварийна спирачка“, насочен към разпространението на нови варианти на коронавируса, пораждащи безпокойство. Предложението включва също така специфични разпоредби за децата, за да се гарантира единството на пътуващите семейства и стандартен срок на валидност на тестовете.
Основните актуализации на общия подход към мерките за пътуване в рамките на ЕС предвиждат изцяло ваксинираните лица, притежаващи сертификати за ваксинация в съответствие с цифровото удостоверение на ЕС за COVID, да бъдат освободени от свързани с пътуването изследвания или карантина 14 дни след получаване на последната доза. Това следва да обхваща също така преболедували лица, които са получили една доза от 2-дозова ваксина.
Преболедували лица, притежаващи сертификати в съответствие с цифровото удостоверение на ЕС за COVID, следва да бъдат освободени от свързани с пътуването изследвания или карантина през първите 180 дни след положителен PCR тест.
Лицата с валиден сертификат за тест в съответствие с цифровото удостоверение на ЕС за COVID следва да бъдат освободени от евентуални изисквания за карантина. Комисията предлага стандартен срок на валидност на тестовете: 72 часа за PCR тестове и ако е прието от държавата членка, 48 часа за бързи антигенни тестове.
Механизмът за „аварийна спирачка“ предвижда държавите членки да въведат отново мерки за пътуване за ваксинираните и преболедувалите лица, ако епидемичната обстановка се влоши бързо или когато е докладвано високо разпространение на варианти, пораждащи безпокойство.
ЕК призовава за допълнителни усилия, за да се гарантира безпроблемното въвеждане на цифровото удостоверение на ЕС за COVID. За тази цел държавите членки следва да използват съществуващите възможности за издаването на цифрови сертификати на ЕС за COVID-19 още преди 1 юли.

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailЕвропа изпревари САЩ по иновации Horizont EuropeЗапочва изпълнението на „Хоризонт Европа“ Eксперти ще насочват парите в образованието Бъдещето на Земята събра световните лидери

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Българка стана координатор за младежта

Следваща статия

13 306 ученици на изпит по професия

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

13 306 ученици на изпит по професия

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Още за възможностите и колебанията при удвояването на предлозите В и С

В ход е дигиталното обучение

STEM идеята в образованието

Последни публикации

  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 5/2025, година LXVIII
  • An Interdisciplinary Model for Teaching with Open Climate Data Across Mathematics, Informatics, and Geography
  • The Pythagorean Tree with Geogebra as a Motivator for the Implementation of Augmented Reality in School
  • Инфраструктура за създаване на чатбот с големи езикови модели и контекстно разширяване на инструкциите
  • Селекция на отбора на България за Двадесет и деветата младежка балканска олимпиада по математика
  • Exploring Pick’s Theorem in the Classroom: a Comparison between Traditional and Digital Methodologies Using Picksolver Software
  • Nonparametric Maximum Likelihood Estimation in Branching Processes with Random Migration
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари
  • Доцент д-р Боряна Иванова, ректор на Аграрния университет – Пловдив: Бизнесът в сектора предпочита нашите кадри
  • Сп. „Педагогика“, книжка 8/2025, година XCVII
  • Съвременни ракурси в природонаучното образование в началното училище: поглед към връзката „Дете – общество – природа“
  • Life Goals for Students in Public and Private Schools

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"