Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 22, 2021

Външно оценяване – да, но когато има полза

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-06-2021
в Брой 22, 2021
A A

Анализи на резултатите от външните оценявания, включително след IV и след X клас, и промяна в учебното съдържание, учебните планове и учебните програми, ако тези анализи показват такава необходимост. До този извод стигат директори на училища в цялата страна. Те и техни заместници се събраха на станалата вече традиция годишна академия за управленци в системата на народната просвета. Сред основните теми е рестартирането на учебния процес.
„И към момента съществуват елементите на дистанционно обучение, а това означава и специфики в начина на преподаване. Болшинството от колегите изтъкват, че се наблюдават сериозни промени в начина на преподаване в момента, произтичащи от факта, че при дистанционното обучение учителят е сам и липсва екипността. Занапред ни предстои отново да възстановим екипната работа и общуване, обмяната на добри практики между преподавателите в различните направления. А това съвсем не е лесно“, коментира директорът на столичното 119. СУ „Акад. Михаил Арнаудов“ и председател на Съюза на работодателите в народната просвета Диян Стаматов.
Другата голяма тема на тазгодишното издание на академията за директори е свързана с промените в Кодекса на труда и опциите, които всеки директор трябва да знае, за да има защита на служителите в образователните институции. Сред обсъжданите казуси е и този за освобождаване на учители за летните месеци и повторното им назначаване от новата учебна година. „За щастие, в системата този казус почти вече не се среща, и то защото през последните 3 години бяха премахнати т.нар. временни договори при назначаване на учители. Те бяха заменени с постоянни трудови договори с изпитателен срок
(до 6 месеца). Целта им е коренно различна, а именно да се види дали двете страни работят добре заедно“, пояснява Диян Стаматов.
Директорите са обсъждали и прилагането на модела 1:1 с устройство за всеки ученик, използване на безплатните възможности на Google – „Офис 365“, и масовото им прилагане, както и възможността да се използва най-доброто от дистанционното обучение във формата на присъственото. Директорите са обсъдили и темата за автоматизирано създаване на портфолио и надграждане на базисната информация. На дневен ред са и спецификите на проекта „Приобщаващо образование“, финансиран от
ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ – възможността за назначаване на ресурсни учители, логопеди, за изграждане на ресурсни кабинети и центрове в училищата, арттерапевтични стаи и т.н. „Това е следващата сериозна стъпка към утвърждаване присъствието на всички деца в масовите училища, независимо дали са със СОП, или не“, коментира Диян Стаматов.
И не на последно място директорите са обсъдили въпросите за мениджмънта на образователната институция. Както и начините, по които ще се оценява и респективно заплаща трудът на непедагогическия персонал (библиотекари, помощник-възпитатели, хигиенисти и т.н.). Диференцираното му заплащане е предвидено от новата учебна 2021/2022 г.
Партньорството образователна институция – местна власт през погледа на две успешни в това отношение общини – Бургас и Пловдив, е другата тема, събрала голям брой слушатели. „Когато има добро разбиране от страна на местната власт, нещата вървят и са успешни“, коментира Стаматов.
Гилдията е разделена за това дали да има, или не НВО след IV и след X клас. „Наясно сме, че сме длъжни да реализираме държавните политики. Но някои директори и учители по-скоро търсят логиката на тези изпити. Ако бъдат правени корекции и редакции на учебно съдържание, учебни планове и програми след провеждане на НВО, то тогава ще е виден и практическият смисъл от това упражнение – казва Диян Стаматов. – Липсата на практичност обезсмисля външните оценявания. Налице е статистическият елемент и това как се оценяват знанията по даден предмет на цялото поколение или випуск. Личното ми мнение е, че на определен период трябва да се правят корекции на учебници и учебно съдържание, и то базирани на проведени външни оценявания. А тази година да се видят и положителните неща, и негативите на дистанционното обучение. Казваме, че се е провело добре. Но единственият измерител, че това е така, си остава външното оценяване. Това е обективната оценка.“

Your Image Description

Свързани статии:

Тийнейджърите в нета всеки ден Колко дни се учи в Европа Децата живеят в опасни и вредни условия 3 от 4 младежи от 92 страни без умения за работа

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Тийнейджърите в нета всеки ден

Следваща статия

Фабрики за времето

Следваща статия
Фабрики за времето

Фабрики за времето

Нов център на науката в Пловдив

Нов център на науката в Пловдив

200 млади лекари се дипломираха в Плевен

200 млади лекари се дипломираха в Плевен

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Предложенията на МОН не са нормативен акт
  • От класната стая към ефира
  • Конкурси за преподаватели зад граница
  • От игла до конец
  • Единственият на Балканите палеопарк привлича интереса към Вършец
  • От олово в злато за миг
  • Няма вълшебна рецепта за успех
  • Госпожо, вие ме научихте да бъда българче
  • Лятната кампания „Зелени библиотеки“ за първи път в парк „Герена“
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 4/2025, година LXVII
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ ЕМОЦИИ И ИНТЕЛЕКТ: РЕПРЕЗЕНТАЦИИ В ЕЗИЦИТЕ И КУЛТУРИТЕ НА БАЛКАНИТЕ (INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE EMOTIONS AND INTELLECT: REPRESENTATIONS IN BALKAN LANGUAGES AND CULTURES)  
  • Кръгла маса „Българистиката в Унгария днес – между традицията и новата опитност на дигиталната ера“
  • ВЪЗПИТАВАНЕ НА ЕМПАТИЯ ЧРЕЗ ИЗКУСТВО
  • КОМПЕТЕНТНОСТНИЯТ ПОДХОД ПРИ ОБУЧЕНИЕТО В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА
  • РОКЛЯТА: РАЗКАЗ, СИМВОЛ, ГРАНИЦА
  • Завръщането на призраците
  • СЪВРЕМЕННИТЕ ПОПФОЛК ТЕКСТОВЕ – КОНЦЕПТУАЛНИ И ПЕРЦЕПТИВНИ ВЛИЯНИЯ
  • Словоредни особености на обстоятелствените пояснения в новинарските заглавия
  • CROSS-CULTURAL ASPECT IN THE STUDY OF VERBAL FOLKLORE (BASED ON THE MATERIAL OF BULGARIAN AND UKRAINIAN PAREMIA AND FAIRY TALES)
  • ЛИНГВОКУЛТУРОЛОГИЧНИ АСПЕКТИ НА РЕКЛАМАТА – СЪПОСТАВИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА БЪЛГАРСКИ И ИСПАНСКИ ПРИМЕРИ
  • НЕОСЪЩЕСТВЕНАТА РОТАЦИЯ. МЕТАФОРИЧЕН ПРОЧИТ НА КРИЗАТА

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"