Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 39, 2021

„Леонардо да Винчи“ започва учебната година с награда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-09-2021
в Брой 39, 2021
A A
Традиционните уроци се съчетават със занимателни игри. Затова ученици и учители
с удоволствие работят в екип

Татяна ДИКОВА

Новата учебна година стартира с новина за Първо частно средно училище „Леонардо да Винчи“ – Русе. То е едно от четирите български училища с Европейската награда за иновативно обучение, в случая – в категория „Образование и грижи в ранна детска възраст“.
Училището е координатор на проекта, а негови партньори са Русенският университет „Ангел Кънчев“, нотингамският „Трент университет“ – Великобритания, PhoenixKM BVBA
– Белгия, Националната асоциация на работещите с хора с увреждания – България, Сръбската софтуерна компания SoftQNR, Университетският институт за рехабилитация – Словения, и REDVET – неправителствена и нестопанска асоциация за научни изследвания и развитие на образованието и обучението, Турция.
„Проектът Speech Pathology Tools създаде онлайн инструмент за разпознаване на речеви нарушения в помощ на родителите, учителите в детските градини и началните училища с цел ранно установяване на проблема при децата – коментира директорът на „Леонардо да Винчи“ Светлана Харизанова. – Седенето пред компютъра и телевизора не провокира говорене и това е често срещан проблем, най-вече при малките. Да знаеш много неща, е едно, но да умееш правилно да произнасяш думите, е съвсем различно. А когато не можеш да произнасяш добре думите, обикновено и не чуваш добре какво ти се говори или ти самият какво говориш. Проблемът се изостря, когато детето влезе в първи клас и започне да пише. Добре знаем, че контактът с родителите е доста деликатен. Затова смисълът на нашия проект е да подскажем на родителите, че детето може да има и по-добро произношение“, казва Харизанова. Категорична е – логопедът не може да бъде заменен. Но може да се подскаже, че е необходима допълнителна работа с детето в посока изглаждане на говора.
Онлайн приложението, разработено в рамките на Проекта, предлага различни интерактивни инструменти за проверка и упражняване на говорните умения – тестове със забавни за децата дейности, флаш-карти и работни листове за практикуване на проблемни звуци. Приложението е напълно безплатно и достъпно на български, както и на всички други партньорски езици. Позволява знанието да бъде пренасяно от един на друг език.
В тази връзка се установява и ползата от и при чуждоезиковото обучение.
Разработеното приложение среща положителен отзив сред логопеди и психолози.
Училище „Леонардо да Винчи“ съществува вече 15 години, като в него се обучават деца от I до XII клас. „Имаме изключително богата проектна дейност – по „Еразъм+“ и по други програми. Нямаме нужда от думичката „иновативно“ към името на училището, защото е излишно да избираме само една иновация. Работим иновативно във всички посоки. Идеята е децата да се чувстват добре в училище. Учителите да идват с желание на работа. Родителите да са спокойни, че това, което се предлага на децата, е възможно най-доброто“, категорична е директорката. Подкрепя думите си с резултатите от външните оценявания. „Четвъртокласниците например, откакто има външно оценяване, винаги са първи по успех в областта. Седмокласниците са в челната тройка. А зрелостниците, завършили „Леонардо да Винчи“, продължават в университетската степен. Например вторият задължителен по избор матуритетен предмет за дванайсетокласниците обикновено е английският. Тази година средният успех от ДЗИ е отличен 5,62“, уточнява Харизанова.
Европейската награда е поредна висока оценка за качеството на педагогическия труд в ПЧСУ „Леонардо да Винчи“ и на творческия подход на учителите, които са част от международни екипи в работата по проекти.

Доказано работеща формула

Дългогодишната съвместна дейност на Русенския университет „Ангел Кънчев“ с МГ „Баба Тонка“ и
ПЧСУ „Леонардо да Винчи“ е подкрепена с подписване на рамкови договори. Университетът партнира със средните училища, като заедно работят по национални и международни проекти в различни области на науката. Подписаните договори са нов етап в съвместната работа, който ще укрепи връзката средни училища – университети.
Договорът с МГ „Баба Тонка“ е в резултат на продължителното сътрудничество с Русенския университет в областта на информатиката, информационните технологии, математиката, предприемачеството и др. От учебната 2021/2022 г. в профилираното обучение по информатика в МГ „Баба Тонка“ се включват преподаватели от катедрите „Информатика и информационни технологии“ и „Компютърни системи и технологии.“
Русенският университет и ПЧСУ „Леонардо да Винчи“ имат множество реализирани проекти по национални и международни програми. Последният такъв проект е „Иновативни инструменти за учители и деца в начално образование“, финансиран по програма „Еразъм+“. Проектът е сред отличените с Европейската награда за иновативно обучение в категория „Образование и грижи в ранна детска възраст“. През учебната 2021/2022 г. в профилираното обучение по предприемачество в ПЧСУ
„Леонардо да Винчи“ се включват преподаватели от катедра „Мениджмънт и социални дейности“.

Your Image Description

Свързани статии:

Литературни маршрути Признание за най-добрите в София-област Новости в изискванията за прием на чужденци в български университети Отличници в професията

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Литературни маршрути

Следваща статия

Мониторинг върху медийната собственост

Следваща статия
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Мониторинг върху медийната собственост

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

72,6% от гимназистите ни учат два или повече езика

Защо „мекането“ е толкова заразно?

От магистър до майстор и обратно

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев връчи наградите на „Неофит Рилски“
  • Министър Вълчев: Вложените в образование и наука средства са с най-висока обществена възвръщаемост
  • Откриха поделението на Русенския университет „Ангел Кънчев“ в молдовския град Тараклия
  • Премиера на Издателство „Аз-буки“: Книга със 101 езикови бележки ни учи на важните правила в българския език
  • Президентът Румен Радев участва в изпращането на абитуриентите от Националната гимназия в Благоевград
  • Празнично шествие в столицата по случай 24 май
  • Заместник-министър акад. Витанов призова за запазване на Рамковата програма за научни изследвания и иновации след 2027 г.
  • Министър Вълчев ще препоръча на училищата по-късно начало на учебния ден
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай 24 май
  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"