Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 4, 2021

Интелект в здраво тяло

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-01-2021
в Брой 4, 2021
A A
Зад сиянието на медалите и възторга на победите стоят неуморният труд, амбицията и всеотдайността на ученици и учители, превърнали Спортното училище в средище, в което се съчетават развитието на интелектуалните възможности, творческите интереси
и реализиране на спортния талант на младите хора

Нашата мисия е в Спортно училище „Дръстър“ – Силистра, да се развиват интелигентни спортисти. С работата си и промените, които правим, искаме да променим мнението на общността, че в спортните училища не се учи. Поставили сме си за цел да докажем, че в нашето училище учениците спортуват и учат еднакво добре.“ Това споделя пред „Аз-буки“ Веселин Суров, който от средата на 2018 г. ръководи Спортното училище „Дръстър“ в Силистра. Самият той е силистренец, а зад гърба си има дълга треньорска кариера в плуването. През нея води и националния отбор на олимпиада и познава от първа ръка как се работи в сините коридори и в Европа.
Една от стъпките за промяна в Спортното училище „Дръстър“ е разработването и защитаването на проект за иновации – „Интердисциплинарно проектно базирано обучение чрез UbD и приложение на дигиталните технологии в образователния процес и тренировъчната дейност – „Стъпка напред“. Това превръща школото в първото спортно училище с иновативен статут в страната. Но по-важно от етикета е съдържанието на предвидените иновации – за 4 години над половината от учениците от VII, VIII, IX и X клас трябва да бъдат включени в интердисциплинарни уроци по „География и икономика“, „Английски език“, „Информационни технологии“, „Спорт“, „Биология и здравно образование“, „Химия и опазване на околната среда“ и „Физика и астрономия“. Освен това ще се въведе използването на специализиран софтуер за анализиране на спортната тренировка – първо по плуване и лека атлетика, а след това и по футбол, борба и баскетбол. Ще бъдат разработени ученически проекти и онлайн платформа с интердисциплинарните уроци, както и материали за анализ на тренировъчния процес по 5 вида спорт. И не на последно място – като партньори ще бъдат включени и родителите на децата.
Разгръщането на Проекта позволява на екипа на училището да се справи с предизвикателството на обучението онлайн през миналата пролет. Учителите не срещат трудности и при превключването към работа от разстояние в електронна среда и през тази учебна година, като се работи чрез приложенията на GSuite за образованието – Classroom, Google Meet, Google Earth, Shared Presentations, Jamboard и др. „В началото на декември раздадохме електронни устройства на ученици, чиито семейства са затруднени финансово“, отбелязва директорът.
Част от промяната включва кандидатстването по НП „Изграждане на училищна STEM среда“ и според одобрената кандидатура в училището ще бъде изграден STEM център с обособени зони на активност и практическо приложение на преподавания материал по STEM дисциплините, както и ще се осигури възможност учениците да свържат науката и спорта чрез технологиите, да учат и придобиват умения чрез преживяване. Сред стратегическите институционални цели е осъвременяване и оборудването на кабинетите. „Всеки от нашите партньори и приятели ни подкрепя, за да променим облика на училището. От Англо-американското училище в София ни дариха близо 40 компютъра, десетина хромбука, интер-
активни дъски, проектори. Стремим се да инсталираме също и климатици в кабинетите. Подкрепа ни оказва и Регионалното управление на образованието“, разказва още Суров. Това позволява да се премине и към кабинетно обучение. „Съграждаме нашия общ дом. Стабилизирахме училището. Създаваме условия децата да се радват, че са ученици тук, и денят им да преминава разнообразно в училището“, продължава събеседникът ми.
През март 2020 г. Спортно училище „Дръстър“ в Силистра отбелязва и своя 15-годишен юбилей. Макар пандемията да не позволява планираните разнообразни дейности, учители и ученици успяват да подготвят програма и да честват своя празник чрез видеоконферентна връзка.
През отминалото лято с подкрепата на Българския футболен съюз е изграден и модерен футболен терен с изкуствено покритие
(40 х 20 м), финансиран по програми на ФИФА и УЕФА. Съоръжението ще се използва както от трениращи футбол в паралелките на Спортното училище, така и от ФК „Доростол“, в който предстои възстановяване на представителния мъжки аматьорски отбор.
„Към момента имаме 160 възпитаници в 7 вида спорт – плуване, джудо, самбо, борба свободен стил, лека атлетика, спортна стрелба и футбол. Приемът в Спортно училище „Дръстър“ е реализиран, но не на 100%. Епидемичната обстановка се отрази в голяма степен на спортните училища поради факта, че тренировъчните дейности бяха спрени“, отбелязва директорът Суров. И обяснява, че в подобна бързо променяща се среда треньорите не могат да направят план за подготовката на възпитаниците си, не могат да водят и подготвителни групи. Разбира се, дават на учениците задания за подготовка за следващия ден – например кросове в парка или да правят лицеви опори и други упражнения за поддържане на физическата форма.
„След това имат час по теория. Убеден съм, че спортистите трябва да познават историята на спорта, който практикуват, както и правилата, по които се провеждат различни състезания. Да познават и историята на олимпийското движение. Не толерирам изказвания, в които определят спортистите като неуки хора“, категоричен е събеседникът ми. Особено държи на езиковата подготовка на учениците, защото според него съвременният спортист не може да не знае поне два чужди езика. Особено ако се стреми към високи постижения и към реализация след края на спортната кариера.
Директорът добавя още, че в училището постъпват ученици от Варна, Добрич, Русе и дори от София. Расте и нова смяна шампиони. „Имаме шампионка по джудо за жени. На последното световното първенство по самбо в Нови Сад, Сърбия, друга възпитаничка на Спортно училище „Дръстър“ заема второто място. Пети на това първенство е друг наш ученик“, разказва Суров. С удоволствие посочва и талантливия плувец Христо Струмски – шестокласникът печели 4 златни медала от националния шампионат миналото лято (на 50, 100 и 200 м бруст и 200 м съчетано) и освен това води европейската ранг-
листа за възрастта си в една от дисциплините. Момчето е от София и върви по стъпките на своя дядо – една от волейболните ни легенди Димитър Каров. А баба му е сестра на незабравимия Георги Аспарухов-Гунди.
За развитието на учениците се грижи екип от 23 преподаватели. „Тази година колега се пенсионира, а други двама преместиха местоживеенето, но не беше проблем да намерим техни заместници. В Спортното училище се учи“, със задоволство казва директорът, който всеки ден след работа в училището може да бъде открит край плувния басейн в града.
Поредната стъпка към своята промяна Спортното в Силистра прави на 17 септември 2020 г. с подписването на договор за съвместни учебно-тренировъчни дейности с Националната спортна академия „Васил Левски“. „Наши преподаватели по специализирана подготовка ще участват в семинари в НСА, а техни студенти ще провеждат практики при нас. Започнахме още от октомври, като използвам всяка възможност да изпратя колеги да присъстват на практически семинари в Спортната академия“, казва Суров.
Спортното училище в Силистра работи и по Националната програма „Иновации в действие“, като обменя добри практики и опит с други училища – иновативното училище СУ „Любен Каравелов“ – Добрич, и Спортно училище „Н. Симов“ в Търговище. В началото на ноември 2019 г. негови ученици и преподаватели се запознават на място с иновациите в обучението в добричкото СУ „Любен Каравелов“. Те наблюдават открити уроци и участват в дискусии и в патронния празник на училището домакин. Тази учебна година предстои училището да е домакин по НП „Иновации в действие“ и да представи свои добри практики.

Your Image Description

Свързани статии:

От любов към науката От Космоса до дигиталните създатели Втори шанс за ученолюбивите Кът за четене се превръща в желано място за децата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Кът за четене се превръща в желано място за децата

Следваща статия

С изкуство срещу вандализма

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

С изкуство срещу вандализма

Клуб „Сто усмивки“

Клуб „Сто усмивки“

В ход е дигиталното обучение

Заедно можем всичко

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"