Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 4, 2021

Клуб „Сто усмивки“

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-01-2021
в Брой 4, 2021
A A

Галина Тошкова е директор на Обединено училище „Добри Войников“ в с. Победа, Добричко от 2008 г. Тя може да се похвали, че в рамките на отминалите години са извършени много реформи в повереното Ӝ училище. „Възстановено е обедното хранене, подновена е целодневната форма на обучение, която в един момент беше сведена само до учениците от с. Победа. Материалната база е подобрена и разширена. Дигитализацията ни е на високо ниво, в момента лаптопи и мултимедии има в абсолютно всички стаи. Налични са и два интерактивни дисплея и интерактивни дъски, които се надяваме да увеличим.“

За учениците от начален етап има изградена стая за игра

Главната промяна на училището е преобразуването му през 2017 г. от основно в обединено. То е сред първите пет училища на национално ниво, минали в този формат. Тази година е четвъртата с държавен план-прием и в с. Победа вече са изпратили първите си ученици със завършен първи гимназиален етап, които са с придобити професии – шивач и шлосер.
Тяхното професионално обучение като производствена и учебна практика е проведено в две предприятия в областния град, с които училището има договор. Часовете по професионалните предмети се провеждат във възстановената сграда на училищната работилница, която се използва и за самостоятелна производствена база.
Активно се използва и класната стая на открито. Броят ученици бавно се увеличава и е нараснал почти двойно за изминалите години. Основната причина е, че вече работят с деца от девет малки населени места, като се извозват и ученици в гимназиален етап от областния град, който се намира на три километра от с. Победа.
Миналата учебна година училището отбелязва своята 170-а годишнина с много инициативи. Директорката подчертава, че са желано училище за партньорства за иновации в образованието, защото колегите им в другите учебни заведения оценяват тяхната работа.
„Вече десет години работим с Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ (ЦМЕДТ). За трета година имаме образователен медиатор, но с такъв специалист сме работили по проект още от 2012 – 2013.“ Директорката подчертава, че техните ученици са от ромски етнос и ролята на образователния медиатор е много важна.
От учебното заведение залагат на дигитализацията на учебния процес. И това се харесва на учениците. Но директорката се притеснява, че много малка част от учениците разполагат с техника у дома.
Миналата учебна година са получени устройства от дарители и от „Амалипе“. От училището са платени интернет карти, за да могат децата да работят, но като цяло, проблемът с техниката е сериозен.
В училището организират различни извънкласни дейности за учениците като посещения, екскурзии, лагери и сини училища. Когато започва работа като директор, Галина Тошкова е изненадана, че родителите не пускат децата си дори на посещение до областния град.
А сега вече се интересуват къде ще е следващото им пътуване. „Това е промяна в начина на мислене, както и доверие“, подчертава тя.
Трудна е и работата с родителите от съседните 9 малки населени места, от които се извозват ученици в Обединеното училище. „Почти всеки ден има екипи, които обхождат домовете, за да проверяват сигналите за заболели от сезонния грипен вирус.
Не е преминало без проблеми и началото на новата учебна година. „В първите седмици няколко многодетни семейства твърдяха, че ги е страх да пуснат децата си на училище – споделя директорката. – Успяхме да ги убедим, че спазваме мерките и че територията на училището е безопасно място за техните деца.“
Училището разполага с клуб по народни танци, като танцовият състав „Хоп-троп“ е с 12-годишна история и конкурира успешно сходни състави на училища с насоченост към изкуствата. „Децата обичат да танцуват и добре се представят дори на международни фестивали.“
Директорката се хвали и с дейността преди пандемията на театралния клуб „Сто усмивки“, където се поставят представления по класически произведения, като „Албена“, „Боряна“, „Приказка за стълбата“. Учениците правят и представления по свои собствени сценарии.
ОбУ „Д. Войников“ е вероятно единственото от Добричка община, което участва в областните спортни състезания, където успех имат добре подготвените отбори по шах и футбол.
Заниманията по интереси са активни целогодишно, тъй като в училището има практика всяка седмица да има представяния на различните групи. Галина Тошкова отбелязва, че сега е малко по-трудно поради наложените ограничения в събирането на деца. И дава пример за 13 март 2020 г. – деня, в който бе обявено началото на пандемията през миналата учебна година. Тогава една от групите по интереси прави рожден ден на числото пи. „Всяка седмица имаме инициатива или празник – това сме го извели като извод от практиката, защото, когато приготвяме тържество или сходна изява, училището е пълно. Има много по-малко отсъстващи ученици. Така че в повечето случаи гледаме да осигурим ангажимент на децата, за да има интерес, да има присъствие в училище.“
Проблемът е, че отсъствието от училище по време на пандемията унищожава поне 70% от постигнатото. И децата отново търсят думите на български.
За учениците от начален етап е създадена игротека – стая, направена за заниманията по интереси. Тя е комбинация между стая с работни маси и стая за танци, защото има огледална стена. Там сега се намира вторият компютърен кабинет.

Your Image Description

Свързани статии:

От любов към науката От Космоса до дигиталните създатели Втори шанс за ученолюбивите Кът за четене се превръща в желано място за децата

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

С изкуство срещу вандализма

Следваща статия

Заедно можем всичко

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Заедно можем всичко

Иновации надграждат традицията

Иновации надграждат традицията

Координиран подход  за борба с COVID-19 в ЕС

Координиран подход за борба с COVID-19 в ЕС

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"