Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 4, 2021

Втори шанс за ученолюбивите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
27-01-2021
в Брой 4, 2021
A A
Учениците във Вечерната гимназия в Стара Загора са зрели хора, мотивирани да учат

Малко са останалите работещи вечерни гимназии – в Пловдив, Варна и София, и едно от тях е и Вечерното средно училище „Захари Стоянов“ в Стара Загора. Вече 75 години то дава втори шанс на всеки, който желае да продължи образованието си.
Училището е настанено в самостоятелна част в сградата на 9. ОУ „Веселин Ханчев“, която е напълно реновирана и всичко е направено както трябва. Има оборудван компютърен кабинет, всички класни стаи са обзаведени с иновативни дъски, модерни и удобни мебели, осигурено отопление и пр. Налице са всички условия за обучението на учениците.
А те са възрастни и съзнателни хора и наистина здраво учат.
От близо две години, след проведен конкурс, директор на гимназията е 42-годишният Георги Еремиев. Има висше образование по българска филология. Учителства във Враца по специалността си.
5 години е зам.-директор в близко селско училище. Преди три години прочита, че при национална класация Стара Загора получава приза за най-добро място за живеене, и със съпругата си напускат родната Враца и пристигат в Града на липите. Зареден с много амбиции да се развива професионално и да бъде максимално полезен на образователното дело, Еремиев стартира като учител в кварталното Основно училище „Георги Райчев“. Отзивите за работата му са отлични. Канят го за изпълняващ длъжността „директор“ на Вечерната гимназия, а след конкурса поема здраво курса напред и нагоре.
„В училище заварих добри професионалисти – споделя Еремиев. – Учителите от дълго време са там и добре владеят изкуството да преподават във вечерно училище. Катя Иванова е зам.-директор от 10 г. и с много опит и идеи.
Приехме Стратегия за развитие на училището до 2024 г. Мисията ни е да бъдем модерно училище, в което се осигурява качествено и достъпно образование, съчетаващо успешно националните традиции с европейските измерения чрез развитие на индивидуалните способности на всеки ученик и учител. Целта ни е да се превърнем в територия за изява на всеки ученик. Най-важната задача за нас е успехът на отделната личност. Приоритетите са да се подготвят учениците за учене през целия живот, като се предоставя качествено образование и възпитание.“
Сред първите успехи е спечеленият проект по Национална програма „Изграждане на STEM среда“. С него ще се оформи кабинет по природни науки. Работи се по програма „Образование за утрешния ден“, финансирана от ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“. По нея вече са обучени 6 ученици от Катя Иванова, която преподава „Информационни технологии“. Участниците в проекта са обучени на всякакви техники как да боравят със съвременните информационни методи. Имат и сертификат за завършен курс. Предстои да се кандидатства по проект за обновяване на библиотеката, която в момента е разположена в учителската стая. Училището има много ценни книги, ще се добавят към тях и нови. Заедно с Бюрото по труда ще се кандидатства по проект за ограмотяване на възрастните за прогимназиален етап – от V до VII клас. Проучването показва, че има много голям интерес и желание за записване в училището. За съжаление, години наред училището е неглижирано и малко или почти никак не се е знаело за съществуването му. Преди началото на новата учебна година директорът провежда активна кампания с брошури, листовки, реклама по местните телевизии. Очакванията му са за още по-голям интерес.
В момента учениците са 140 – от VIII до XII клас. Всички са работещи. Когато им е било времето да учат, по различни причини са се отказали – кой се е оженил млад, коя е родила на 15 – 16 г., кой е тръгнал по чужбина, и това е единственият шанс да завършат средно образование във вечерна редовна форма на обучение. Професиите им са разностранни – строители, монтажници, магазинери, шофьори, фризьорки. Има няколко души, които искат да вземат първи гимназиален етап – до X клас, за да могат да изкарат шофьорски курсове. 2% от учениците са от 16- до 18-годишна възраст, но повечето са на средна възраст 30 – 40 г. Те работят и след работа веднага идват на училище. Учебните занимания продължават от 17:00 до 21:00 ч. Най-възрастният ученик е Кирил Койнов, който е на 51 години и е в XII клас.
След успешно завършване на гимназията немалко се осмеляват и кандидатстват в университети. Миналата година 10 дванадесетокласници са продължили във висши училища, което говори за висока успеваемост на учениците. Според директора те доста добре са се справили с матурите и са получили високи оценки.
„Подготовката ни е много добра. Тук са зрели хора, които знаят защо са дошли в училището, и затова успеваемостта е висока, а отсъствията – само по уважителни причини“, коментира Еремиев.
В момента сме на дистанционно обучение чрез платформата
„Тиймс“. Абсолютно всички разполагат с нужните електронни устройства. Всички са работещи, имат нужните финансови средства, за да си ги закупят – таблети, лаптопи, компютри и пр. Нямаме проблеми.“
„Голямата ми амбиция е училището да бъде иновативно – споделя Георги Еремиев. – Искам да имаме много ученици и вероятно техният брой естествено ще се увеличава през годините. Но затова ни е нужна самостоятелна сграда. Имаме доста желаещи да се запишат при нас. Ако се предостави самостоятелна база, би могло да се създаде профил, учениците да не излизат само с диплома за средно образование, но и с професия. Вярвам, че общинското ръководство ще ни подаде ръка.“
Тази година Вечерно средно училище „Захари Стоянов“ навършва 75 г. През годините то се е съхранило благодарение на всички директори и учители, на всички общински ръководства и най-вече от потребността да съществува и да дава втори шанс на всеки, който иска да се учи.

Your Image Description

Свързани статии:

От любов към науката От Космоса до дигиталните създатели Кът за четене се превръща в желано място за децата Заедно можем всичко

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

От Космоса до дигиталните създатели

Следваща статия

Кът за четене се превръща в желано място за децата

Следваща статия
Кът за четене се превръща в желано място за децата

Кът за четене се превръща в желано място за децата

Интелект в здраво тяло

Интелект в здраво тяло

В ход е дигиталното обучение

С изкуство срещу вандализма

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"