Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 41, 2021

Неиновативното училище с иновативните подходи

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-10-2021
в Брой 41, 2021
A A

Учителката Малина Тодорова от СУ „Христо Ботев“ във Враца спечели наградата „Музейните ресурси в онлайн обучението“ на Националния център „Музейно училище“ към Националния музей на образованието – Габрово. Призът е таблет, а нейният урок ще бъде споделен в онлайн музейното училище nmo-shkolo.com. Присъдени са и три поощрителни награди на Илиана Илиева-Дъбова от Българско неделно училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Барселона, Василена Илиева – старши учител по история и цивилизации от 22. СЕУ „Г. С. Раковски“ в София, Йорданка Сиракова – главен учител начален етап, и Боряна Ангелова – учител в група за целодневна организация на учебния ден от ОУ „Яне Сандански“ в Пловдив. Спечелената награда е повод в. „Аз-буки“ да разкаже повече за отличения урок, разработен от Малина Тодорова – учител по история и цивилизации в прогимназиален етап на обучение в СУ „Христо Ботев“ във Враца, както и за методите на обучение, прилагани в училището.

 

Модерните кабинети са визитна картичка на СУ „Христо Ботев“ във Враца

Антоанета НАЙДЕНОВА

В разработения от Малина Тодорова комбиниран урок на тема „Паметниците на материалната култура на древните траки във Враца и Врачанско“ са използвани онлайн ресурси от Регионалния исторически музей – Враца. „Наградата е заслужена, тя е много добър историк и отдавна работи с музея в града. Ние сме единственото училище с исторически паралелки във Врачанска област“, коментира директорът на СУ „Христо Ботев“ Виктор Кръстев.
„Училището ни е сред най-добре оборудваните със специализирани кабинети в цяла България – твърди зам.-директорът по учебната част Диана Гоцева. – Имаме STEM лаборатория, която направихме със средства на МОН и от бюджета на училището. Тя се ползва вече две учебни години от учителите по биология, физика и математика. Има отделен кабинет по химия и опазване на околната среда. Страхотни са и кабинетите по история и по география, където е разположена богата колекция от минерали, дарени ни от бившия наш ученик проф. Ангел Кунчев.“
Гимназията разполага и с кабинети по ИТ, тъй като залага на дигитализацията. Това помага на обучения учителски колектив лесно и бързо да превключи към обучение от разстояние в електронна среда. Всяка класна стая е снабдена с мултимедиен проектор. Учителите ползват служебни лаптопи, с които провеждат часовете си. Използват ги както за онагледяване на присъствените часове, така и за достъп на децата, които по здравословни причини учат от вкъщи. През системата на училището в MS Teams всеки учител може да качва видеа, да осъществява обратна връзка с всички ученици, които са си вкъщи. А те могат по всяко време да влязат в платформата и да проследят какво се е случило в часовете по съответните предмети.
897 са ученици тази учебна година, разпределени в 31 паралелки от I до XII клас. За тяхното обучение се грижат 62 учители, в това число ресурсен учител, логопед и психолог. В педагогическия екип има трима доктори по предметни направления – един по география и двама по физическо възпитание и спорт. Освен висококвалифицираните учители, сред които петима с I ПКС и 8 с II ПКС, има и млади, току-що завършили педагози, които наследяват професията от опитните си колеги. Към тях се проявява голямо внимание, за да навлязат в професията и да развият своя потенциал в СУ „Христо Ботев“.
Училището разполага с две сгради, в едната от които се провежда обучение с целодневна организация в 14 групи от I до VII клас.
От три години в училището се приемат по две паралелки в I клас, а след VII клас е останала само една – „Обществени науки, история и цивилизации“. Преди това те са три и е имало и паралелки с насоченост география и икономика и Биология и здравно образование. Повечето от гимназистите са възпитаници на училището, а останалите се ориентират към езикови и математически гимназии.
„Търсено училище сме, при нас се влиза с много висок бал и идват мотивирани ученици, които след това продължават образованието си във висшите училища у нас или в чужбина. Всичките ни възпитаници се реализират много добре“, казва с гордост зам.-директорката.
Чуждоезиковото обучение е заложено в учебните планове на училището и още от I клас се предлага изучаване на английски език. От V клас в разширената подготовка освен по история, география, човекът и природата, български и математика задължително учениците учат и втори чужд език, като избират между немски, руски, италиански и испански. Изучаването им продължава и в гимназиален етап.
Училището развива и занимания по интереси, като групите се определят след анкетно проучване сред ученици и родители. През миналата учебна година децата са имали избор между 20 групи, като в най-голяма степен желанието на родителите е децата им да бъдат включени в спортни групи – баскетбол, волейбол, футбол, бадминтон, лека атлетика. Имало и групи за здравословен начин на живот във всички етапи на образование, които се водят от медицинските лица в училището.
Наскоро приключва изграждането на съвременна спортна зала в двора на училището, която е общинска, но ще бъде използвана и за нуждите на гимназията. В нея могат да се провеждат и национални, и международни състезания. Ще бъде използвана за часовете по физическо възпитание и спорт, както и за провеждането на заниманията по интереси в тази област.
СУ „Христо Ботев“ работи и по проекти на МОН. По „Подкрепа за приобщаващо образование“ е обзаведен кабинет за психологическа подкрепа. Назначен е психолог, който да работи с учениците от уязвимите групи, учениците в риск и тези със специални образователни потребности, както и с децата с изявени дарби. В училището се обучават 12 деца със СОП, а учениците от уязвими групи са 15.
По проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ училището вече е получило 79 лаптопа за онлайн обучение за ученици и 20 лаптопа за учители. Проведени са и обучения на учениците, които досега не са били обхванати в онлайн обучение – това са 48-те първокласници и техните родители. Обучението е проведено преди началото на учебната година, за да са запознати с платформата MS Teams, ако се наложи преминаване към обучение от разстояние. Обучени са и новоназначените учители.
„Надяваме се на максимално присъствена учебна година, но сме подготвени – твърди зам.-директорът по учебната част Диана Гоцева. – 75% от учителите са ваксинирани, а другите са преболедували, следят нивото на антителата си и се консултират с личните си лекари кога да се ваксинират.“
През май 2022 г. СУ „Христо Ботев“ ще чества 200-годишен юбилей от създаването на първото светско училище във Враца, 175 години от преобразуването му в класно училище и 115 години от обявяване на Врачанската пълна окръжна мъжка гимназия.

 

Малина Тодорова – старши учител по история и цивилизации
в прогимназиален етап на обучение в СУ „Христо Ботев“ във Враца:

Получих наградата за комбиниран урок, посветен на материалните паметници и тракийското културно наследство във Враца и Врачанско. Проведох го по време на обучение от разстояние в електронна среда през миналата учебна година с ученици от V клас. Но този начин на преподаване е традиционен в моята практика и го прилагам и в присъственото обучение.
За да мога да го реализирам, се обърнах към Регионалния исторически музей във Враца. Откликна археологът доц. д-р Нарцис Торбов, който се грижи за Рогозенското съкровище в Музея и е един от научните изследователи на Могиланската могила и всички паметници в региона.
В Могиланската могила са открити три тракийски гробници с уникални експонати – сребърен наколенник и златен венец, които бяха на гастрол в парижкия музей Лувъра. Те са изключително ценно наследство от тракийската материална култура, както и Рогозенското съкровище като най-многобройното, открито по нашите земи. Това ме задължава, когато преподавам материала в V клас, да запозная учениците с краезнанието. С това, че древните траки са оставили толкова значимо материално културно в региона.
За да ангажирам максимално учениците, им дадох предварителни задания да открият в интернет информация по определени критерии за Могиланската могила и Рогозенското съкровище, която да представят в час. Урокът включваше кратък видеоматериал с доц. Нарцис Торбов на територията на Могиланската могила. След това той присъства и в нашия електронен час и ги запозна в детайли с двете съкровища. По време на урока учениците работиха върху два работни листа, решаваха кръстословица, създадоха мисловна карта, получиха домашна работа да нарисуват предмета, който най-много ги е впечатлил от разгледаните експонати.
Успяваме да правим подобен тип уроци благодарение на добрата техническа база в училище. Урокът се проведе в специализирания кабинет по история. В него даже са разположени във витрини експонати от Регионалния исторически музей.
Миналата година реализирахме два открити урока, като единият беше бинарен, посветен на личността на патрона на нашето училище Христо Ботев от гледна точка на историята и в изобразителното изкуство.

Your Image Description

Свързани статии:

В надпревара към върха Нови таблети очакват децата в Съединение Уроци, които си струва да бъдат повтаряни Русенският университет развива спортната инфраструктура

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Нобеловата седмица

Следваща статия

Учебна компания създава козметика

Следваща статия
Учебна компания създава козметика

Учебна компания създава козметика

Добрите наследници на спортната школа

Добрите наследници на спортната школа

Слънчевото училище

Слънчевото училище

Последни публикации

  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"