Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 44, 2021

Не искаме, не искаме…

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-11-2021
в Брой 44, 2021
A A
Детските изяви се превръщат в празник на цялото Малко Градище

Татяна ДИКОВА

Не искаме, не искаме да учим онлайн! Това е общото мнение на ученици, учители, а и на родителите в ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Малко Градище, община Любимец, област Хасково. Не искат и са направили всичко възможно, за да има нормален учебен процес. Школото, което е над 150-годишно, се прочу с това, че целият екип – педагози и помощен персонал, са се ваксинирали. Семействата на почти всички – също.
„Е, сега като пристигнат и тестовете за децата и заради отличното партньорство с родителите ще се прилагат, няма основание да работим от разстояние в онлайн среда“, изразява надежда директорката Таня Тошева. Засега община Любимец е в т.нар. спокойна откъм разпространението на вируса зона. Но дори и да се усложнят нещата, училището е малко, стаите са достатъчни, за да се работи в малки групи.
А прекрасната и топла есен в този южен край предполага и повече занимания на открито. Добра предпоставка за това е и целодневната организация на всички деца в защитеното и средищно училище. А иначе те, децата, са от четири села и всяка сутрин и вечер се извозват до училището и обратно, както си му е редът. До един пътуват и учителите. Школото е само на 13 километра от Любимец.
Как се получава такова единомислие на тема ваксини. „Виждаме накъде вървят нещата. Пандемията ни е обхванала отвсякъде. Всеки от нас – дали лично, или чрез близки и познати, се е срещал с вируса и последиците от него. За съжаление, много животи бяха преждевременно прекъснати.
А като учители, сме отговорни – пред себе си, пред децата и техните семейства, и на първо място – пред обществото. Превенция, това е работещото решение на проблема и всички бяхме единодушни“, категорична е директорката.
И понеже стана дума за община – другия партньор на всяко, или поне на повечето български училища, Таня Тошева споделя с благодарност: „Община Любимец полага изключителни грижи за образованието. Нашето малко училище не е подминато – красивата сграда, типов училищен проект от началото на XX век, днес е санирана, отоплението е с парно, изградени са вът-
решни санитарни възли, а в училищния двор, както и в цялото село, са изградени спортни площадки“. Жалко само, че така и не просъществува училищният басейн на открито. Каквито и сметки да се правят за неговата поддръжка, те така и не излизат. Но кой знае, може да се намери, казано по модерному, спонсор или позабравената българска думичка спомоществовател, който да направи възможно басейнът отново да заработи.
Останалото е в ръцете на училищния бюджет. Както поясни Таня Тошева, всяка година поетапно се ремонтират класни стаи, обзавеждат се по последна дума на образователната инфраструктура. А компютърният кабинет и интересните уроци на преподавателката са направо магнит за децата.
Случи ли се онлайн обучението. „Това, че сме малко училище, ни помогна миналата учебна година почти да не нямаме занимания в онлайн среда. Още първия ден на тази учебна година се договорихме с родителите – наложи ли се обучение от разстояние, трябва да сме готови. Всички деца имат таблети и интернет. Но се надяваме да не се стига до затваряне – казва директорката. – Нашите родители са и нашите партньори. Активно участват в училищния живот. На родителските срещи, а те се провеждат често, винаги напомням – вие, родителите, сте наши равноправни партньори. Съдействаме ли си, и децата ни ще вървят напред. Доверието помежду ни носи успехи“, казва директорката. Сега предстои поредният разговор училище – семейства, а темата е тестването на децата за COVID. „Мисля, че няма да има родители, които да се противопоставят. Те знаят, че техните деца са и наши и се грижим за тях като за свои. Но сме длъжни да им разясним процедурата и че самото тестване не причинява никакъв дискомфорт“, казва Тошева.
Е, разбира се, има родители и родители. Със знак минус е семейството, което не се е посвенило и омъжило дъщерята седмокласничка. Никой и нищо не било в състояние да отклони родителите от взетото решение. Задействан е Механизмът за обхват с участието на всички институции – без резултат.
В такива случаи възниква въпросът къде е законът. Това е класически пример за нарушаване правото на детето на детство, на образование и в крайна сметка – на бъдеще и живот. Но докато се чудим как родител може да продаде четиринайсетгодишното си дете за пари, имало е случаи, когато самото дете търси защита срещу решението на родителите си с надежда, че семейните тегоби ще бъдат отложени за бъдеще време. А и дотогава няма да са тегоби, защото младият човек с образование вече си е взел хляба в ръце и сам решава как да подрежда живота си.
Какви са резултатите тази година от НВО след IV и VII клас. „Оставаме в златната среда за областта. По БЕЛ след VII клас средният брой точки за училището е 35, а по математика е 44,89 точки. При четвъртокласниците резултатите са малко по-високи“, уточнява Таня Тошева.
Добрата новина е, че завършилите основно образование тази пролет вече са осмокласници. Без две – младата булка и още едно дете, заминало с родителите си зад граница. Но това са теми, които едно училище с изключително отговорни учители няма как да реши само. На кантара е бъдещето на цели поколения, а значи и на обществото ни. И то трябва да каже докога да си затваряме очите и да се задоволяваме с по една тежка въздишка за неслучил се житейски успех.
Какви са задачите пред ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ за тази учебна година. „На първо място, да сме живи и здрави. Само така ще постигнем целите си“, казва Таня Тошева. Гордее се с богатата палитра от извънкласни дейности.
А детските изяви по повод всеки празник се превръщат в празник на цялото Малко Градище. „Децата ни са много талантливи. Сценичните им изяви – народни танци, музика, рецитали, с други думи всички занимания в извънкласни дейности ги мотивират още повече да учат. А селото направо живва“, казва директорката. И още един повод за гордост е, че трудът на педагозите се оценява и те получават заслужено признание на национално ниво. Всеки, който иска да бъде съпричастен към изявите на малките таланти и техните учители, нека погледне във фейсбук страницата на „Училище любимо“ https://www.facebook.com/groups/485487824803298
Задача на задачите е и децата да се представят добре и през 2022 г. на националните външни оценявания.

Your Image Description

Свързани статии:

И учението, и възпитанието искат грижи В царството на щъркелите Дигитално надграждане в Абланица STEM център за бъдещи модни новатори в Русе

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

STEM център за бъдещи модни новатори в Русе

Следваща статия

Участвай в промяната

Следваща статия
Участвай в промяната

Участвай в промяната

„Коперник“ вдига летвата на обучението

„Коперник“ вдига летвата на обучението

В ход е дигиталното обучение

91 професионални гимназии получават спортно оборудване

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"