Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 45, 2021

Успехите на учениците са успехи на учителя

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-11-2021
в Брой 45, 2021
A A
Наградата идва в навечерието на 50-годишния юбилей на ПМГ и ще стимулира екипа да си постави
още по-високи цели и да постига още по-високи резултати, убеден е директорът на гимназията

Здравка МАСЛЯНКОВА

Наградата и дори самата номинация е голямо признание, още повече че тя е на името на големия български учен, политик и общественик академик Благовест Сендов. За българското образование емблематична ще остане и системата на Сендов, която предлага нови методи на обучение, включва промяна в учебното съдържание, интеграция на учебни предмети и изучаване на програмиране още от пети клас. Тези авангардни за времето си идеи са много актуални и днес“, коментира Ангел Гушев. Той получи отличието в навечерието на петдесетгодишния юбилей на Природо-математическата гимназия „Васил Друмев“, чийто възпитаник и директор е днес. „Тази награда е признание и за заслужения ни престиж на модерно, конкурентоспособно и привлекателно иновативно училище. Училище, превърнало се в емблема на Велико Търново, в запазена марка за високото качество на учебния процес и успешната реализация на своите възпитаници“, посочи Гушев.
Животът на 51-годишния Ангел Гушев буквално е свързан с Природо-математическата гимназия във Велико Търново. Завършва я през 1988 година и отново се връща в нея за началото на учебната 2004/2005 година като учител по математика, информатика и информационни технологии. На следващата година става неин заместник-директор по учебната дейност, а от 2016 г. е директор на ПМГ „Васил Друмев“.
„Имам фамилна „обремененост“. Пътищата на баща ми и на брат ми са свързани с математиката и с това училище“, разказва с гордост Ангел Гушев. Неговият баща приживе е един от най-уважаваните учители по математика в Природо-математическата гимназия, а по-малкият му брат доц. д-р Веселин Гушев днес е заместник-декан на Факултета по математика и информатика в Софийския университет. „Ако има някой, на когото действията са гледани под лупа, това съм бил аз, тъй като тежестта на фамилията е голяма и няма как да не бъдеш на ниво, влизайки в час с учениците“, казва директорът. Разказва малко известна семейна история за дългогодишното мъжко и професионално приятелство, започнало от студентската скамейка на своя баща Андрей Гушев с Благовест Сендов.
Сериозната подготовка по математика за Ангел Гушев започва с решаването на планини от сборници със задачи при подготовката му за кандидатстване в ПМГ. „Още тогава се знаеше, че за да те приемат в Математическата, трябва стабилна и задълбочена подготовка. Така е и днес, а училището държи първенството в област Велико Търново по бал за прием в осми клас от години“, уточнява моят събеседник.
„За всички нас наградата ще бъде стимул за поставяне на по-високи цели и постигане на по-големи резултати в учебния процес. Колкото и да се развиват технологиите, образователният процес винаги ще има нужда от учителя, а да си учител, не е просто професия, а призвание“, казва Ангел Гушев.
Трета учебна година учениците са в режим на онлайн обучение и това създава трудности, споделя училищният директор, който продължава да преподава математика на осмокласниците в ПМГ „Васил Друмев“. „Има предмети, в които обучението в електронна среда трудно може да се доближи до това в присъствена форма. Математиката е един от тях, но и не само. Обучението по природни науки, по професии, където се налага децата да имат и практика, да наблюдават опити, да могат сами да работят по това, което им се преподава, и да се упражняват, е трудно при отдалечен достъп“, коментира Гушев. Но подчертава, че гимназията, която ръководи, е облагодетелствана, защото в училището след седми клас идват ученици, които са положили много труд, за да се подготвят по математика и да бъдат приети в Математическата гимназия. „Учениците добре се справят с технологиите, въпросът е доколко може комуникацията с тях да бъде на ниво, доколко възприемането на преподавания материал е на нужната висота в дистанционната форма. Сверяването на часовника се случва в периодите, в които учениците са в присъствено обучение. Със сигурност има пропуски, те са индивидуални и трудно може да се направи паралел кое се усвоява по-добре и кое – по-лошо“, коментира Гушев.
Като учител по математика, споделя, че му е по-лесно да преподава геометрия онлайн, защото от години в ПМГ се използва динамичният софтуер „ГеоГебра“ при споделяне на екрана. Чертежите се правят интуитивно, динамично и техниките бързо се усвояват от учениците. За преподавателите по физика, химия, информационни технологии, където се използват дълги формули, са осигурени графични таблети. „Такава е ситуацията, опитваме се да дадем най-доброто от себе си. Важна е обратната връзка с учениците, защото дори само по погледа можеш да разбереш какво се случва с преподавания материал“, коментира Ангел Гушев.
Заради условията на онлайн обучение в Природо-математическата все още пустее първият във Великотърновска област STEM център за природни науки, изследвания и иновации, открит през пролетта на 2021 г. В края на миналата година за първи път министърът на образованието и науката възложи на гимназията национална иновативна задача, която се изразява в създаване на нов модел на обучение в професионално направление „Компютърни науки“. Сключен бе и договор за
сътрудничество между ПМГ и Техническия университет в София. Трудно се изпълняват дейностите по тази задача в условията на онлайн обучение, признава Ангел Гушев. Предстои своите занимания с учениците да започнат преподавателите от Техническия университет, за съжаление, също в електронна среда. Занятията изискват много практика и нагледно изпълнение на задачи, което се затруднява от онлайн обучението.
В ПМГ „Васил Друмев“ учат 667 ученици в 26 паралелки, от които 5 са професионални. Очаква се в края на тази година в училището да започне цялостна реконструкция и модернизация на сградата за 1,365 млн. лв. Средствата идват от МОН. Благодарение на това от идната учебна година учениците ще минат на едносменен режим на обучение.
„Пожелавам успех на учителите и да продължават да работят, така че пламъкът в очите на учениците им да не стихва. Защото успехът на учителя се измерва с този на неговите ученици, с тяхната оценка, когато завършат училището, да имат усещането, че си е струвало“, казва Ангел Гушев – носителят на наградата „Академик Благовест Сендов“ в категорията „Учител“ за принос в образованието и науката.

Директорът на Природо-математическата гимназия „Васил Друмев“ във Велико Търново Ангел Гушев е третият носител на Националната награда за принос в образованието и науката „Академик Благовест Сендов“, в категорията „учител“. Наградата е по инициатива на Университета по библиотекознание и информационни технологии и с активното съдействие на Синдиката на българските учители и Министерството на образованието и науката.

Your Image Description

Свързани статии:

Ангели в действие И малките стъпки са ценни Посрещат Шрея от Сингапур Бургаско училище по модел на Харвард

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Поколение XXI

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Роботи, нова сграда и… ковид

Следваща статия

Вълшебства за учене

Следваща статия
Вълшебства за учене

Вълшебства за учене

Няма необхванато дете в Малко Търново

Няма необхванато дете в Малко Търново

И малките стъпки са ценни

И малките стъпки са ценни

Последни публикации

  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"