Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 45, 2021

Вълшебства за учене

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-11-2021
в Брой 45, 2021
A A
Учениците с удоволствие се включват във всеки повод за празнуване

Зина СОКОЛОВА

Мястото, където започват мечтите“ – това е надписът, който посреща всеки посетител на СУ „Христо Ботев“ в Кубрат – казва директорката Росица Христова. – За 90% от работещите в него мечтите са свързали живота им изцяло с училището. Като негови възпитаници, ние с гордост и умиление го наричаме „нашето училище“. А когато в работата си влагаш сърце и душа, успехите се превръщат в реалност.“
Иновативното Средно училище „Христо Ботев“ е със 136-годишна история. То е най-голямото на територията на община Кубрат. През 2018 г. е удостоено с почетния знак „eTwinning училище“. От 11 ноември 2018 г. е лицензиран оператор на Международната награда на Херцога на Единбург, а от 2020 г. е „училище за пример“ като участник в НП „Училища за пример“ на фондация „Заедно в час“. От август 2020 г. СУ „Христо Ботев“ е включено в Списъка на иновативните училища за учебната 2020/2021 година.
Като средищно училище, СУ „Христо Ботев“ предлага образователни услуги на деца от 16 населени места. Сега в него се обучават 629 ученици на една смяна. За тези от тях, които пътуват, има безплатен транспорт. За обхванатите в целодневна форма на обучение е осигурено обедно хранене с дофинансиране от страна на училището.
В гимназиалния етап обучението е профилирано. Разкрити са паралелки по природни науки, обществени науки и чужди езици със засилено изучаване на английски, руски и немски език.
Съвременната материално-техническа база е гарант за добро и качествено образование. Обучението се извършва в четири корпуса, разположени на площ от 21 декара. Обособени са 30 класни стаи, четири компютърни кабинета, пет кабинета по чужд език, кабинети по физика, биология, изобразително изкуство, кабинет за целодневна организация на учебния ден, лаборатории по биология и химия, два физкултурни салона, мултимедийна зала, актова зала, спортна площадка, външна площадка по безопасност на движението, зона за майсторско кормуване на велосипед, зелена класна стая и екокът. Всички кабинети и класни стаи в начален етап са оборудвани с мултимедия. Училището разполага с богата библиотека, с музейна сбирка, медицински и ресурсен кабинет. Предстои изграждане на логопедичен кабинет по проект „Подкрепа за приобщаващо образование“.
В училището работят 52 педагогически специалисти. Желанието им да следват новостите в образованието и да дадат устойчиви знания на своите ученици, е причина да повишават непрекъснато своята квалификация. Само за изминалата 2020/2021 учебна година над 94 % от преподавателите са се включили в обучения на различно ниво.
Съвременните ученици имат нужда от обучение, ориентирано към диалог и взаимодействие, категорична е директорката Росица Христова. Учителите, търсейки индивидуалните заложби и таланта на учениците си, прилагат творчески подходи, търсят гъвкавост, оригиналност, новаторство, изобретателност и стимулират раждането на нови идеи. Творческата класна стая е едно от предизвикателствата пред традиционното училище. Тя дава възможност на учениците да си представят и създават нови неща, да фантазират и комбинират, да генерират оригинални идеи, да ги видоизменят и прилагат по интересен начин.
„Вълшебства за учене“ – така в нашето училище наричаме иновативните методи на преподаване – казва Росица Христова. – Прилагането им е предизвикателство пред всеки учител, който е отдаден на професията си. Използването на иновативни методи за творческо мислене поставя ученика в центъра на образователния процес и го превръща от пасивен ползвател на знания в активен участник.“
Предизвикателство, с което трябва да се справя екипът в училището, е и непрекъснатото движение на учениците. Много родители в търсене на препитание напускат страната и с тях тръгват и децата им. Училището е институцията, която трябва да направи всичко възможно тези деца, като се върнат обратно в класните стаи, да наваксат пропуснатия материал, да приравнят знанията си с тези на останалите от випуска и не на последно място – да бъдат задържани в клас, да не се допусне отпадане от училище.
„Условията, при които ни постави пандемията от COVID-19, накараха всички учители на практика за два дена да се научат да работят дистанционно – подчертава директорката. – Преминаването от присъствено към дистанционно обучение се оказа най-трудно за учениците от начален етап, и най-вече за първокласниците. Освен че трябваше да се справи с това ново предизвикателство, училището трябваше да търси и съдействие от страна на родителите. Без тяхна помощ в начален етап беше немислимо нещата да се случат. Въпреки трудностите постигнатите резултати на НВО и ДЗИ сами по себе си говорят, че сме се справили успешно. За поредна година училището ни е сред трите училища в област Разград с най-висок успех на Националното външно оценяване и матурите.“
Чуждоезиковото обучение е приоритет за училището. Доказателство за това е отличният успех 5,83 на ДЗИ. Възпитаник на училището е един от петимата носители на специални отличия за България в тазгодишното 14-о издание на конкурса по превод Juvenes Translatores на Европейската комисия. Педагогическият екип се гордее и с първото място в състезанието SpellingBee и с участието в полуфинала на състезанието Hippo. Училището има и лауреати в Националния конкурс за авторова драматургия на английски език.
Възможностите, които се предоставят за изява на учениците, не се ограничават само с участие в състезания и олимпиади, свързани с чуждоезиковото обучение. Те активно се включват и печелят призови места в състезания, олимпиади и конкурси и в областта на други учебни дисциплини. Участват активно в реализацията на национални и международни проекти. Изявяват се в областта на спорта, изобразителното и танцовото изкуство.

Your Image Description

Свързани статии:

Няма необхванато дете в Малко Търново Картините казват повече от думите Отговорни в спорта и в учението Уроци по легоритъм

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Успехите на учениците са успехи на учителя

Следваща статия

Няма необхванато дете в Малко Търново

Следваща статия
Няма необхванато дете в Малко Търново

Няма необхванато дете в Малко Търново

И малките стъпки са ценни

И малките стъпки са ценни

Георги Бърдаров с награда на ЕС за литература

Георги Бърдаров с награда на ЕС за литература

Последни публикации

  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"