Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 46, 2021

Учим днес, за да сме успешни утре

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-11-2021
в Брой 46, 2021
A A
Часовете по практика са едни от най-интересните за учениците

Зина СОКОЛОВА

Професионалната гимназия по земеделие „Стефан Цанов“ – град Кнежа, е общинско училище със 113 годишна история. Наследник е на първото земеделско училище в града и е преживяло много промени и реформи. Но неизменно е вървяло напред и нагоре благодарение на труда и усилията на всички работещи в него учители и служители. Това разказва неговата директорка инж. Светлана Калапишева.
Едно от най-големите професионални училища в област Плевен се ползва с авторитет на национално ниво. Сградата му е изцяло обновена и разполага с модерни учебни кабинети и работилници. В училището се обучават 418 ученици в 20 паралелки от VIII до XII клас в следните специалности: „Растителна защита и агрохимия“, „Механизация на селското стопанство“, „Агроекология“, „Производител на селскостопанска продукция“, „Земеделец“, „Говедовъдство“, „Селски туризъм“, „Системно програмиране“, „Бизнес администрация“, „Автомобилна мехатроника“, „Автотранспортна техника“. Гимназията има дългогодишен опит в обучението на възрастни чрез семинари, курсове за придобиване на професионална квалификация и за придобиване на правоспособност кат. В, Ткт, Твк, ТвкЗ и ТвкМ.
„Повече от век училището допринася за развитието на професионалното образование в града – казва директорката. – Знанията и професионалните умения, които учениците придобиват, им гарантират успешен старт в живота. Водещи земеделски фирми в Кнежа разчитат на нашите възпитаници.“
Стремежът на педагогическия колектив е да отговори на желанието на младите хора за успешна реализация чрез иновативно професионално образование. Възпитаниците на гимназията имат много постижения във всяка една сфера. Те се включват в инициативи на общината, участват във „Фестивал на местните земеделски продукти и занаяти“, в много дейности по международни проекти по „Еразъм+“. Училището работи и по няколко национални програми на МОН – „Без свободен час“, „Осигуряване на съвременна образователна среда“ – модул „Културните институции като образователна среда“, ИКТ, „Иновации в действие“. Втора учебна година тук се реализира модул „Добри практики за взаимодействие с родителите“ от НП „Заедно за всяко дете“.
Училището участва в проект „Подкрепа за дуалната система на обучение“. Ученици от Х клас специалност „Автомобилна мехатроника“ и VІІІ клас специалност „Механизация на селското стопанство“ провеждат първото си пробно стажуване във фирми партньори. Целта е да се даде възможност на работодателите да наемат квалифицирани кадри с подходяща професионална подготовка и опит, придобит при обучението в реална работна среда.
Достойни са призовите места, които възпитаниците на училището заемат в олимпиади, спортни състезания, общински и национални конкурси, организирани от МОН. Доказателство за отличната професионална подготовка на учениците, за желанието и ентусиазма да бъдат най-добри в професията, са постигнатите призови места на ежегодните състезания, организирани от МОН в рамките на Панорамата на професионалното образование в Плевен, Шумен и Сандански.
В направленията „Най-добър млад водач на МПС“, „Млад фермер“ и „Цветарство и озеленяване“ учениците от гимназията неизменно печелят отборни места и редица индивидуални награди.
„Гимназията ни е иновативно училище от учебната 2019/2020 година – подчертава инж. Калапишева. – Работим вече три години за въвеждане на иновации в учебния процес. Целта е осъвременяване на интерактивните методи на преподаване и оценяване на учениците. Използват се електронни средства с помощта на съществуващата облачна система. Внедряват интер-
активни учебни материали чрез съвременен софтуер – Thinglink, Animoto, както и Google forms за проверка и оценка на знанията. Използването на Google classroom (виртуална класна стая) също е една от иновациите. Това е онлайн базирана среда за преподаване и учене, която имитира качествата на директното обучение в класната стая. Името на проекта ни за иновативно училище е „Учим днес, за да сме успешни утре“. През учебната 2019/2020 година приложихме иновацията в VІІІ клас. Следващите стъпки са разширяването ѝ и в останалите класове.“
Въведените иновации много помагат в работата от разстояние в онлайн среда, наложила се заради COVID-19, тъй като в гимназията вече имат изградени виртуални класни стаи в осмите класове. Само за един уикенд са изградени такива и в ІХ, Х, ХІ, ХІІ. Така се изпълняват и предвидените дейности за разширяване на иновацията. Виртуалната класна стая се прилага в часовете по общообразователна и по професионална подготовка. Педагогическите специалисти са преминали обучение за работа с Google приложения и интерактивни методи на преподаване. Класните стаи са оборудвани с монитори, има безплатен wi-fi, създаден е електронен облак за бърз достъп до информация.
„Постоянно се опитваме да добавяме нещо ново, за да е интересно на учениците – казва инж. Калапишева. – Даваме им задания със срок и ги стимулираме да потърсят материали, да обмислят как да го направят. Започнахме да прилагаме и проект на интердисциплинарно обучение – учителите постоянно имат нови идеи, правят комбинации между няколко предмета. Ученето чрез правене е водещ метод в часовете по общообразователна и професионална подготовка.“

Your Image Description

Свързани статии:

На урок в класната стая на… Панайот Волов Професията дава шанс Снимка ОУ „Св. св. Кирил и Методий“Средище на духа на 220 години Кулинарни умения демонстрират специални ученици

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Стремеж за летене

Следваща статия

На урок в класната стая на… Панайот Волов

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

На урок в класната стая на… Панайот Волов

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Университетите – в центъра на иновациите

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

3,4 млрд. евро за „Еразъм+“ през 2022 г.

Последни публикации

  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Счетоводната професия в дигиталната ера – много повече творческа
  • For Some Technology-Driven Novelties in the International Human Resource Management
  • Иновации в политиката и стратегията за образование и обучение в сферата на националната сигурност
  • Изследване отношението на учениците към учебния предмет биология и здравно образование и начина на преподаване в края на прогимназиалния етап на обучение
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Time Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders
  • Образователно включване на студенти с бежански статут в българското висше образование – възможности и перспективи
  • Предприемачество и иновации в публичния сектор: правна рамка и перспективи за публичните предприятия в България
  • Paradigms for Soft Skills Enhancement in Military Healthcare
  • Forming Entrepreneurial Culture through Education
  • Algorithm for Optimizing the Process оf Selecting a Topic for a Scientific Publication with the Assistance of ChatGPT
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Принос към изучаването на българската лексикална прозодия (Морфологични и прозодични аспекти при акцентуването на съществителни имена в българския език, София: УИ „Св. Климент Охридски“, 2024)
  • Сред трагизма и триумфа на Дойран („Ехо от Дойранските окопи. Спомени на участници 1916 − 1918“, съст. Владислав Карагеоргиев, 2024)
  • Многоезичието и междукултурната комуникация като теми в продължаващата квалификация на учителите по български език и литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"