Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 49, 2021

Три университета – много кариери

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
08-12-2021
в Брой 49, 2021
A A

Ректорите на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“, на Техническия университет – Варна, и на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ дават старт на проект за създаване на иновативна академична екосистема в трите висши училища. Проектът се изпълнява с финансовата подкрепа на ОП НОИР (2014 – 2020 г.).
Стойността му е 1 498 758,36 лв., а дейностите ще се изпълняват до края на 2023 г. Бенефициер по проекта е ВСУ „Черноризец Храбър“.
„Това е единственият проект, в който водещ партньор е частен университет – коментира ректорът на ВСУ проф. д-р Петър Христов. – Чест и гордост е, че работим в екип с два от утвърдените български университети. Това ще подобри партньорството между частните и държавните висши училища в страната. Пристъпваме към този проект с висока отговорност и амбицирани да покажем нашите възможности и да бъдем конкурентоспособни участници в следващи проекти.“
Заедно с академичната подготовка 185 студенти и докторанти ще бъдат включени в обучения по т.нар. „меки умения“ – комуникативни стратегии, лидерство, креативност, предприемачество. Предвидени са обучения по английски и информационни технологии на 140 преподаватели от трите висши училища. Предстоят 33 двуседмични специализации в чужбина при асоциирани партньори. Заложени са 41 мобилности за студенти, които ще се реализират в партньорските университети в Испания, Словакия и Румъния. Младите хора и техните преподаватели са от девет професионални направления на трите университета в областта на техническите науки – „Архитектура, строителство и геодезия“ (ВСУ „Черноризец Храбър“), „Транспорт, корабоплаване и авиация“ (ТУ), „Електротехника, електроника и автоматика“ (ПУ), „Комуникационна и компютърна техника“ (ПУ), „Енергетика“ (ТУ); изкуствата – „Изобразително изкуство“ (ВСУ „Черноризец Храбър“); социалните, стопански и правни науки – „Психология“, „Право“, „Администрация и управление“, „Икономика“ (ВСУ „Черноризец Храбър“). Затова и ректорът на ТУ – Варна, коментира: „Проектът е структуриран много добре, тъй като обединява три университета с различен основен профил – т.е. те ще се допълват. И трите университета са търсен партньор в Европейското образователно пространство, което обуславя успеха на проекта. Заедно те ще бъдат много по-конкурентни на европейската образователна сцена.“
От това партньорство ще се създадат две нови съвместни интердисциплинарни магистърски програми, които ще завършват със съвместни дипломи – „Екотехнологични системи в индустрията“ и „3D технологии за проектиране на производство“. В тях ще се приемат студенти от академичната 2022/2023 г.
Програмите ще са с продължителност два семестъра. Ще се приемат студенти, завършили бакалавърската си степен в областта на техническите науки.
Първата магистърска програма е насочена към зелената и синята индустрия. Студентите ще изучават екологосъобразни технологии, рециклиране и удължаване жизнения цикъл на продуктите, устойчиво развитие на морската екосистема и др.
Втората интерсекторна програма е подчинена изцяло на дигитализацията и използването на дигиталните технологии в инженерните направления. Залегнали са изучаването и практическото приложение на 3D-технологиите, визуализацията на данни и процеси, виртуалната реалност, адитивни технологии.
В рамките на проекта ще бъдат създадени съвременни лаборатории за виртуална реалност и адитивни технологии, в които ще се обучават техническите специалисти и където ще могат да работят учените и академичният състав на трите университета.
Ще се повишат езиковите и дигиталните умения на участниците. Ще бъде създадена обща мрежа от университетски кариерни центрове. Ще се проведат краткосрочни специализации и мобилности в асоциираните партньори на студенти, докторанти, млади учени и академичен състав. Четири са асоциираните партньори – Националният университет за дистанционно обучение – Испания, Университетът Жилина – Словакия, Университетът на Букурещ и Университетът на Крайова, Румъния.
„Проектът респектира с многопластовата си програма и международно участие. Екипът може да разчита изцяло на подкрепата на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, коментира зам.-ректорът на висшето училище проф. Теменужка Йовчева.

Your Image Description

Свързани статии:

Плавателен съд с нулеви емисии създадоха наши учени Изкуство и образование Арттехники срещу отпадане от училище Студенти създадоха авиационен тренажор

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Академична мрежа

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Изкуство и образование

Следваща статия

Д-р Ирена Радева, началник на РУО – Варна: Дигитализацията е нашият приоритет

Следваща статия
Д-р Ирена Радева, началник на РУО – Варна: Дигитализацията  е нашият приоритет

Д-р Ирена Радева, началник на РУО – Варна: Дигитализацията е нашият приоритет

Признание за работата

Признание за работата

Не се отказвай

Не се отказвай

Последни публикации

  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"