Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2021 Брой 7, 2021

С възрожденски дух в XXI век

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
17-02-2021
в Брой 7, 2021
A A

„Истински човек е тоя, който по-малко се грижи за себе си, а повече за народа си. Такъв истински човек желая да бъда и аз.“ От тези думи на своя патрон Панайот Волов се ръководи колективът на едноименното средно училище в Шумен. Школото е основано преди повече от 170 години от Сава Филаретов. В него освен известния революционер образование са получили видни възрожденци, като Васил Друмев, Илия Р. Блъсков и Добри Войников. В летописната книга на училището присъстват имената на учители като Сава Доброплодни, Иван Богоров и Атанас Гранитски.

 

Екипът на училището се стреми да възпитава грамотни личности с активна гражданска позиция
в духа и традициите на своите бележити предшественици

Да бъдеш техен последовател, е чест, но и огромна отговорност, споделя Росина Инджева, която поема поста директор в началото на настоящата учебна година. Мисията на иновативното СУ „Панайот Волов“ в Шумен е с възрожденски дух да преодоляват предизвикателствата на XXI век чрез реализиране на основните цели, свързани с новото време. От съществено значение са развитието на езикова, математическа, финансова и научна грамотност, усъвършенстване на комуникативните и дигиталните умения, така че учениците да израснат в своето личностно развитие, притежавайки креативност, емоционална интелигентност, критично мислене и гражданска активност, разказва Инджева. Преподавателската ѝ дейност започва като учител по математика преди 26 г. в това школо. В професионалната си биография има стаж и като счетоводител в същото училище. За кратко решава да придобие опит и в частната сфера, но научавайки за конкурса за директор, кандидатства за поста.
„Решението ми е конкретно за това училище. Животът ми е свързан с него. Имам изградени отношения със стария колектив, а младите колеги ме посрещнаха с големи очаквания. Много бързо постигнахме синхрон. Динамичната и необичайна учебна година наложиха бързи и адекватни действия, така че да спазим всички противоепидемични изисквания и да преминем към обучение в електронна среда“, коментира директорката. Разчита и на финансовото си образование в Свищовската академия, което допълва педагогическата ѝ компетентност. Така се справя по-добре като мениджър. Преди всичко обаче иска да бъде човек в отношенията си с колегите, а след това управленец.
Благодарение на екипа си за първи път от няколко години училището реализира успешен план прием. „Ще продължим да утвърждаваме професионалното обучение в гимназиален етап по специалности „Компютърна графика“ и „Графичен дизайн“ чрез иновативни практики в методите и организацията на обучението. Ще развиваме STEAM направлението в областта на природните науки и ИКТ.
Стремежът ми е да продължа обезпечаването на учебния процес с най-новите технически и технологични средства. Обучението в начален и прогимназиален етап да провокира интереса на бъдещите гимназисти към професионалните ни направления и да ги подготвим за тях. Предизвикателство пред мен е да продължа линията за възпитание на личности – грамотни и с активна граждански позиция, както и традицията училището ни да бъде сред водещите образователни институции в Шумен. Радвам се, че няма инертност у колегите, работят с голям ентусиазъм и отдаденост на професията“, споделя Инджева.
Въпреки COVID ситуацията колективът успява да реализира два проекта по НП „Осигуряване на съвременна образователна среда“, подготвени под ръководството на предходната директорка Ема Радушева. Вече е факт новата площадка по БДП, а в ход е изпълнението на спечеления проект за библиотеката – изграждане на STEAM обучителен център по природни науки и кът за четене. По проекта „Обичам моето училище“ всички класни стаи и коридори са цветни и красиви с тематични тапети. От тази учебна година школото е част от програма „Училище за пример“ на фондация „Заедно в час“. Шестима преподаватели са преминали обучение на тема „Лидерство в училище“, след което са предали знанията и на останалите си колеги. „СУ „Панайот Волов“ е иновативно училище и продължава да представя интегрирани уроци в проектобазирано обучение. Кандидатстват и за продължаваща иновация, свързана с организацията на учебния процес – синхронно обучение от разстояние със средствата на ИКТ в до 20% от учебните часове по предметите БЕЛ, английски език и информационни технологии в VIII клас, като идеята е да се интегрират и развият езиковите и дигиталните компетентности на учениците.
Педагогическият екип се е съсредоточил върху по-ефективното обучение в електронна среда. Сред учениците от V до XII клас тече анкета за мотивацията им за учене, начина, по който усвояват знанията най-добре, работят ли в екип. Резултатите ще бъдат използвани за подобряване на вътреучилищната квалификация на педагозите.

Your Image Description

Свързани статии:

Фокусът е успешна кариера в живота С четническа премяна посрещат празника Едни даряват, а други прибират За ученолюбивите – най-доброто

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Прием в 108 паралелки ще обяви РУО – Стара Загора, за учебната 2021/2022 г.

Следваща статия

Алея на випуските краси ПГ „Акад. С. П. Корольов“

Следваща статия
Алея на випуските краси ПГ  „Акад. С. П. Корольов“

Алея на випуските краси ПГ „Акад. С. П. Корольов“

В ход е дигиталното обучение

Жури определя кои са най-добрите малки философи

Фокусът е успешна кариера в живота

Фокусът е успешна кариера в живота

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"