Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 1, 2022

В търсене на устойчивост

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-01-2022
в Брой 1, 2022
A A

Необходимо е всички да положим усилия, за да може успешно да бъдат изпълнени проектите за Центрове за върхови пос-тижения и Центрове за компетентност.“ Това заяви изпълнителният директор на ИА „Програма за образование“ Иван Попов при откриването на годишната работна среща между Управляващия орган на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ и бенефициентите по процедури „Изграждане и развитие на центрове за върхови постижения“, „Изграждане и развитие на центрове за компетентност“ и „Допълваща подкрепа за научни организации“ с одобрени проекти по Рамкова програма „Хоризонт 2020“, конкурс Widespread-Teaming, фаза 2“. В онлайн срещата взеха участие над 150 представители на екипите за управление на проектите и на УО на ОПНОИР, както и зам.-министрите на образованието и науката Ваня Стойнева и акад. Константин Хаджииванов.
Иван Попов отбеляза, че благодарение на усилията на всички минималните цели за сертифицирани разходи за тази и следващата година са постигнати и няма риск от загуба на средства по Програмата, но все още изпълнението по Приоритетна ос 1 е под средното ниво за Програмата и това изисква активната работа да продължи.
„Важно е да бъдат изпълнени заложените индикатори, защото може да се стигне до финансова корекция върху цялата приоритетна ос“, подчерта Попов. От друга страна, някои от центровете са постигнали вече 80% финансово изпълнение и е необходимо те да се подготвят възможно най-рано за кандидатстване по новата „Програма за научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация“.
Представена бе и информация за извършваната вътрешна оценка на ос 1 „Научни изследвания и технологично развитие“ на ОПНОИР. Във връзка с изпълнение на препоръките на доклада на Съвместния изследователски център на ЕК „Стратегическа оценка на Центровете за върхови постижения (ЦВП) и Центровете за компетентност (ЦК) и препоръки за бъдещото им развитие“ и действията за осигуряване на устойчивост на центровете беше представен проект на „Насоки за подготовка на програми за развитие и устойчивост с бизнес планове“.
Шест центъра за върхови постижения и 10 за компетентност се изграждат в рамките на първия за образованието и науката програмен период – 2014 – 2020 г. по ОПНОИР. Най-много средства – 37%, са насочени към „Мехатроника и чисти технологии“. Следват „Индустрия за здравословен живот и биотехнологии“ – 29%, „Информатика и информационни и комуникационни технологии“ – 27%, „Нови технологии в креативни и рекреативни индустрии“ – 7%.
В област „Мехатроника и чисти технологии“ центърът за върхови постижения е един, а за компетентност са 4. В областта на информатиката и ИКТ центровете за върхови постижения са 3, а за компетентност – 2. Четири са центровете за компетентност в областта на индустрията за здравословен живот, а за върхови постижения – 1. Център за върхови постижения се изгражда за креативните и рекреативните индустрии.
В Северозападния регион няма центрове за върхови постижения, за компетентност процентно те са 8 от общия брой за страната. В Северен централен ЦВП са 2%, а ЦК – 6%. В Североизточния има баланс по 3% ЦВП и ЦК. В Югоизточния има 2% ЦВП и 1% ЦК. В Южен централен ЦВП са 1%, а ЦК – 11%. Най-наситен е Югозападният с 92% ЦВП от общия брой за страната и 71% ЦК.
ЦВП и ЦК са конкретни бенифициенти и през новия програмен период по Програмата за научни изследвания, иновации и дигитализация за интелигентна трансформация 2021 – 2027 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Обучаваме ли се през целия живот Науката се заема с проблеми на жените Нов образователен център Халотерапия за деца

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Компас

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Най-дълго учат в Дания и Италия

Следваща статия

Обучаваме ли се през целия живот

Следваща статия
Обучаваме ли се през целия живот

Обучаваме ли се през целия живот

В ход е дигиталното обучение

Науката се заема с проблеми на жените

Изоставаме по броя на учените,  но качеството на публикациите се вдига

Изоставаме по броя на учените, но качеството на публикациите се вдига

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"