Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 15, 2022

INSAIT – платформа за Нобелови лауреати

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-04-2022
в Брой 15, 2022
A A

Зина СОКОЛОВА

Архитект на INSAIT е проф. Мартин Вечев от ETH Цюрих – водещ световен учен в областта на компютърните науки и изкуствения интелект. INSAIT е подкрепен от двата най-големи технологични института в Швейцария – ETH Цюрих и EPFL, и е част от структурата на Софийския университет „Св. Климент Охридски“.
„Когато се дипломирах в Кеймбридж през 2003 г., си пожелах след 20 – 30 години да създам в България център на световно ниво като в Кеймбридж. Чрез този институт България става пионер в Източна Европа. Наша приоритетна цел е да съживим и трансформираме България. Подобно на други западни институти, INSAIT има потенциал да окаже сериозно влияние както върху развитието на икономиката, социалната политика и образованието в България, така и върху ролята и авторитета на страната“, каза проф. Вечев на откриването.
Институтът да се превърне в платформа за Нобелови лауреати от Източна Европа, пожела еврокомисар Мария Габриел. „Този ден бележи превръщането на една идея в реалност – каза още тя. – Това е идеята на проф. Мартин Вечев България да бъде лидер за върхови постижения в науката. INSAIT може и трябва да се конкурира в световната шампионска лига на научните институти. Институтът полага основите на иновационна екосистема в Източна Европа, гарантира, че иновациите ще бъдат движеща сила за бъдещето на европейската икономика и общество. Екосистема, в която наука, образование, иновации, индустрия и полза за обществото вървят ръка за ръка. Екосистема, която се създава от новото поколение учени и новатори.“
„INSAIT е блестящ пример как личност със своите дълбоки познания, професионален авторитет, визия за бъдещето и огромна енергия може да промени хода на историята не само за една страна, а за цял регион“, отбеляза президентът Румен Радев. По думите му създаването на този институт успява да обедини усилията на четири правителства – две редовни и две служебни, които са постигнали единство и приемственост в името на висока национална цел.
„Институтът се изгражда с подкрепата на двете водещи политехники в Европа – ETH Цюрих и EPFL – заяви за „Аз-буки“ министърът на образованието и науката акад. Николай Денков. – Идеята е, че ще използваме тяхното знание как да се развие компютърната наука заедно с изкуствения интелект и други дигитални технологии. И второ – да използваме тяхното познание как науката да влезе в производството, как да се правят пари от научни изследвания. В това отношение Швейцария заедно с Великобритания са водещи страни в Европа. Така че има какво да научим от тях.“
„Науката изгражда културни мостове – нещо, от което светът се нуждае повече от всякога. Радвам се, че ETH Цюрих, чрез партньорствата на нашите преподаватели с INSAIT, може да допринесе за укрепване на научните връзки с България и Европа“, коментира Жоел Мезо – президент на ETH Цюрих.
Мартин Ветерли – президент на EPFL в Лозана, отбеляза, че EPFL продължава да подкрепя научните изследвания на високо ниво в сферата на технологиите в Източна Европа. „Това показва, че вярваме в потенциала на страни като България в бъдеще да се превърнат в основни играчи на академичната сцена, особено в областта на компютърните науки и изкуствения интелект.“
През следващите 10 години българската държава ще инвестира 170 млн. лв. в INSAIT. Водещите технологични компании в света Google, DeepMind и Amazon Web Services разпознават значимостта на Института за развитието на научните изследвания и иновации в Източна Европа и за първи път подпомагат подобен проект в региона с над 12 милиона лева. Google и DeepMind ще вложат в INSAIT близо 6 милиона лева през следващите три години, a Amazon Web Services – близо 7 милиона лева.
Визията на INSAIT получава пълна подкрепа и от технологичния сектор в България. Към момента Институтът е привлякъл финансиране в размер на 12 милиона лева от SiteGround – един от лидерите на международния уеб хостинг пазар със седалище в България, и 1,3 милиона лева от други известни технологични предприемачи и инвеститори.
Основната цел на Института е да превърне България в световна дестинация за изследвания и иновации, а така също и в център на нова екосистема с пряко въздействие върху развитието на страната. Това е повратна точка в усилията за създаване на високотехнологична и конкурентна икономика, базирана на продукти с висока добавена стойност и интелектуална собственост, и за преодоляването на негативни тенденции като обезлюдяване и т.нар. изтичане на мозъци.
На откриването на INSAIT присъстваха и министър-председателят Кирил Петков, представители на академичната и бизнес общността в България и гости от чужбина, министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер, ректорът на Софийския университет Анастас Герджиков, председателят на Консултативния съвет на INSAIT проф. Драгомир Радев (Yale), президентът на European Research Council (ERC) проф. Мария Лептин, директорът на Google AI Джеф Дийн, носителят на наградата „Тюринг“ („компютърният Нобел“) проф. Шафи Голдвасер от MIT и Berkeley, Нобеловият лауреат и двигател на израелската стартъп революция Дан Шехтман и други.

Your Image Description

Свързани статии:

Учебната година завършва присъствено Стипендии за дарования Нова система за атестиране на преподавателите Допълнителни уроци за учениците от Украйна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Неин, а не нейн

Следваща статия

Учебната година завършва присъствено

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Учебната година завършва присъствено

Стипендии за дарования

Стипендии за дарования

В ход е дигиталното обучение

Нова система за атестиране на преподавателите

Последни публикации

  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"