Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 18, 2022

Повечето педагози с увеличени заплати

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
04-05-2022
в Брой 18, 2022
A A

Близо 72% от педагогическите специалисти са с увеличени заплати още от април, а останалите са в процес на договаряне, но считано от 1 април 2022 г. Това показва справка на МОН от 3995 училища и други образователни институции, съобщи пред Отрасловия съвет за тристранно сътрудничество в областта на средното образование зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова. По думите ѝ за първи път от много години директорите са успели да подготвят бюджетите и планираните увеличения на заплатите преди измененията в Наредба 4 за нормиране и заплащане на труда, в която са записани по-високите минимални месечни работни заплати, да бъдат обнародвани в „Държавен вестник“. Екипът на МОН е изпратил писмо, че при взимането на решение за ръст на заплатите директорите могат да стъпят на подписания анекс към Колективния трудов договор между социалните партньори и МОН, с който увеличението е договорено.
Зам.-министър Гайдарова съобщи още, че 87% от образователните институции, които са увеличили възнагражденията, са достигнали вече средния ръст от 12,3%, както и по-високи стойности от договорените. С над 13% са нараснали заплатите в 170 институции. Под 10% е увеличението в 71 институции. А в общо 305 не са решили още с колко ще бъдат увеличени заплатите, защото изчакват потвърдения бюджет с решение на съответната община или изменението в Наредба 4.
Едва половин процент от образователните институции към момента не планират увеличение на заплатите поради липса на достатъчно финансиране. „Имаме поименна справка на тези образователни институции и ще направим проверка дали там са достигнати договорените нови минимални индивидуални работни заплати. Ще направим анализ какви са причините за тази ситуация“, заяви зам.-министър Гайдарова. Там, където има проблеми, ще се търси решение съвместно с училищните ръководства и общините. Всички повишения на работните заплати ще бъдат изчислени със задна дата от
1 април 2022 г., независимо кога ще се случат. „Спрямо всеки случай ще се действа индивидуално. И ако установим нарушения, няма да се поколебаем да има административни наказания“, заяви зам.-министър Гайдарова.
Министърът на образованието и науката акад. Николай Денков призова членовете на Отрасловия съвет да сигнализират екипа на МОН за съществуващи или потенциални проблеми, за да могат те да бъдат обсъдени съвместно, а не да се водят разговори през медиите. „По този начин няма как да работим, защото сега трябва да обясняваме, че изнесеното не е вярно. Не искам да го правим“, заяви той. Преди дни от синдиката „Образование“ към КТ „Подкрепа“ обявиха, че по тяхна информация само 25,1% от работещите в системата на средното образование са подписали допълнителни споразумения за новата работна заплата.
„Навлизаме във времето на изпити след изключително тежки периоди. И най-важното, от което има нужда системата, е спокойствие. За да може учителите да работят с децата, те да наваксат и да се явят, доколкото е възможно, спокойни на изпитите. Всеки, който в момента създава
напрежение, пречи на образователната система. Нашата грижа са децата и младежите, а не партийни битки, не спорове на синдикални и работодателски организации“, отбеляза министър Денков.
Отрасловият съвет обсъди и различни предложения на социалните партньори за актуализация на държавния бюджет. В МОН досега са постъпили три предложения.
Председателят на Синдиката на българските учители Янка Такева обяви, че СБУ настоява за актуализация, която да влезе в сила от 1 октомври за системата. „Трябва да поискаме не по-малко от 20 – 25 млн. лв. допълнително към бюджета на МОН, които да се разпределят при необходимост“, заяви тя. Идеята е подкрепена и от Сдружението на директорите в средното образование.
От Съюза на работодателите в системата на народната просвета се обявиха за увеличение с поне 40% на средствата за издръжка. Субсидията трябва да бъде целева за всяка институция според броя на учениците и на класовете и според броя на сградите, ползвани от училищата или детските градини. Предлагат се и допълнителни 30% към сегашния стандарт от 650 лв. на дете в детските градини предвид повишените цени на хранителните продукти. Настоява се и за целево увеличение на парите за общежитие в зависимост от броя на учениците в тях. Иска се още държавата да приложи по-големи облекчения за сметките за електроенергия на училища и детски градини.
От синдиката „Образование“ към КТ „Подкрепа“ пък се обявиха за поне 30% ръст на единните разходни стандарти, увеличение на работните заплати на работещите в сектора с не по малко от 15%, образователните институции да се освободят от ДДС за ток, парно, вода, ремонти и др., както и от такса смет. От Независимия учителски синдикат предлагат още 15-процентен диференциран ръст на работните заплати на педагозите от средата на годината заради инфлацията. Настояват и за алгоритъм за целева подкрепа на сметките за електроенергия, отопление и хранене в детските градини и училищата.
Отрасловият съвет реши, че предложенията на социалните партньори ще бъдат взети предвид при изготвянето на актуализацията на бюджета. МОН ще проследи финансовото състояние на всички училища, детски градини и центрове и при необходимост от допълнителни средства въпросът ще бъде обсъден в рамките на актуализацията на бюджета.
Зам.-министър Гайдарова представи пред членовете на Отрасловия съвет и публикуваните за обществено обсъждане промени в Наредба 11 за оценяване на резултатите от обучението на учениците. Заедно с министър Денков тя информира и за подготовката за предстоящите национални външни оценявания и държавни зрелостни изпити.

Your Image Description

Свързани статии:

Изложба и концерт за Деня на Кирил и Методий Колко ще получават неделните училища Как да си направим звезда Институт за иновации открива Икономическият университет – Варна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Винаги ли сме наричали братовите и сестрините си деца племенници

Следваща статия

Изложба и концерт за Деня на Кирил и Методий

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Изложба и концерт за Деня на Кирил и Методий

В ход е дигиталното обучение

Колко ще получават неделните училища

Как да си направим звезда

Как да си направим звезда

Последни публикации

  • 10. СУ „Теодор Траянов“ – 50 години успех
  • Изкуство от сърцето и душата
  • Талантливи деца със специални потребности с концерт в пловдивския Драматичен театър
  • 170 години просвета в Костинброд
  • Ученици създават дигитална книжка с 51 добродетели в детските очи
  • Училище, където знанието гради
  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"