Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 3, 2022

МОН затяга контрола върху квалификациите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
19-01-2022
в Брой 3, 2022
A A

Стоян СТОЯНОВ

По-строг контрол върху квалификациите на педагогическите специалисти предвижда да започне скоро Министерството на образованието и науката. Целта е да се прекратят практики за фиктивно провеждане на квалификации, да се повиши качеството на обученията и те да са ориентирани към истинските нужди на учителите. Това стана ясно от отговорите на министъра на образованието и науката акад. Николай Денков на актуални въпроси, отправени от членове на Парламентарната комисия по образованието и науката.
„Оказва се, че по отношение на квалификацията на учителите имаме проблем. Затова Министерството ще засили контрола върху тях. Искаме да направим и промяна в предлаганите обучения, както и да се актуализира регистърът за тях, така че педагозите да бъдат насочвани към полезни за тях обучения и квалифицирани обучители“, отбеляза министър Денков.
В отговор на въпрос той обяви още, че предстои и разговор по темата за квалификацията на педагогическите специалисти в детските градини и училищата и с висшите училища, които обучават такива. В центъра на вниманието ще бъдат програмите за подготовка на педагозите.
Попитан от народните представители, министър Денков коментира, че от съдържателна гледна точка е необходимо и отлагане на атестирането на педагогическите специалисти. „Не бих форсирал процес, за който не съм убеден, че ще се реализира правилно“, заяви той. По темата предстоят разговори за необходимите промени в Закона за предучилищното и училищното образование и наредбите към него, така че инспектирането и атестирането да протекат безпрепятствено.
„Дуалното обучение е същината на професионалното образование.

Неслучайно последното е определено като приоритет на МОН за настоящата година“, коментира в отговор на друг въпрос просветният министър. И припомни, че за да има развито дуално обучение, са необходими готови за партньорства работодатели. По думите му екипът на МОН ще надгражда постигнатия в последните години напредък. За съжаление, пандемията възпрепятства развитието на дуалното обучение. „Вече се срещнахме с работодателите и директорите на професионални гимназии, за да обсъдим текущите проблеми. Диалогът ще продължи“, заяви министър Денков. Информира, че съвместно с министерствата на икономиката и на иновациите е започнат разговор с инвеститори, които са силно заинтересовани от равнището и качеството на образование в страната. Министърът отбеляза още, че по Плана за възстановяване и устойчивост се предвиждат средства за развитието на професионалното образование. Усилено се работи и по подготовката на финансирането на 24 професионални гимназии – хъбове, които ще подпомагат развитието на обучението и на регионалния бизнес.
Министър Денков обърна внимание и на появата на нездрава конкуренция между професионални гимназии, които привличат ученици с атрактивни като наименования специалности. „Ще се опитаме да променим това и акцентът да бъде върху съдържанието и възможнос-
тите за реализация. Трябва да направим така, че да има съответствие на предлаганите специалности и класификатора на професиите“, категоричен е той.
Относно използването на тестове в училищата министър Денков посочи, че те са една от мерките за ограничаване разпространението на коронавируса. „Ако няма тестове, нашето добро желание децата да учат присъствено, може да доведе за дни до заразяване на цели училища и до прекъсване на обучението“, отбеляза той. По думите му с нарастването на сегашната вълна на заболеваемост десетократно са се увеличили и позитивните тестове на ученици, което показва, че те работят.
„Грижата за здравето на децата е и грижа за тяхното образование“, заяви министър Денков. Той бе категоричен, че не е издавана заповед за задължително присъствено изпитване в края на срока на учениците, които са се обучавали онлайн по обективни причини или по желание на своите родители.
Просветният министър информира членовете на Комисията, че натрупани дефицити вследствие на онлайн обучението могат да се наваксват с допълнителна работа към края на учебната година. Предстои и реализирането през лятото на нова програма за извънкласни дейности в областта на културата и спорта. „Към момента не се обсъжда удължаване на учебната година. Започваме диалог за по-ранно откриване на новата учебна година“, обяви министър Денков
Парламентарната комисия по образование и наука обсъди и прие на първо четене внесения от Министерския съвет проект за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование, с който в системата се забранява осъществяването на политическа и партийна дейност.

Your Image Description

Свързани статии:

България е там, където звучи родна реч омайна Започва дискусия за учебното време Извънредно в извънредна ситуация Запазват неизразходени пари за медиаторите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Да си го кажем

Следваща статия

Сюрпризите на Софийската филхармония

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Сюрпризите на Софийската филхармония

Да фотографираш музиката

Да фотографираш музиката

Богдана Трифонова, радиоводещ: Радиото има изключителна сила

Богдана Трифонова, радиоводещ: Радиото има изключителна сила

Последни публикации

  • ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в Ботевград с нови кабинети по STEM и по хуманитарни науки
  • Дуалното обучение ще подкрепя социалното включване
  • Мис България Симона Петрова даде начало на кампания за закупуването на дефибрилатори за всяко училище
  • Приключения в Абритус
  • Министър-председателят връчи националния флаг на олимпийските отбори по природни науки
  • Кутия за тревожни мисли
  • Започва конкурсът за президентската награда „Джон Атанасов“
  • Литературата в последните български банкноти
  • Как да избереш професия
  • Кучето и първият принцип на механиката
  • Зам.-министър Михайлова представи мерките на България за разширяване на обхвата на професионалното образование на форум на страните от Г-7
  • Дървото носи топлина
  • Мозъкът ни е по-умен от изкуствения интелект
  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"