Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 32, 2022

Когато общността успява заедно

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-08-2022
в Брой 32, 2022
A A
Иновативните и интердисциплинарните уроци са част от обучението в бургаското ОУ „Антон Страшимиров“

Донка ТЪНКОШИЕВА

Основно училище „Антон Страшимиров“ е едно от трите най-големи училища на Бургас и единственото основно в комплекс „Славейков“. Това го натоварва с редица задължения и отговорности и го прави разпознаваемо в града край морето.
„Родителите на децата от „Славейков“ припознават нашето училище за фундамент на тяхната качествена подготовка. Колегите са изключително добри професионалисти, способни да развият всеки потенциал у децата. Например нашите третокласници от току-що отминалата учебната година се класираха на първо място в престижното международно състезание „Математика без граници“. Подобни успехи са факт всяка учебна година. Те не подминават и седмокласниците ни, които на училищните олимпиади са винаги в призовата тройка“, коментира директорът Дияна Петкова.
През отминалата учебна година в училището се обучават близо 950 деца. Школото има и статут на иновативно. В началото на юни тази година ОУ „Антон Страшимиров“ е домакин на обмяна на добри педагогически практики по НП „Иновации в действие“. В Бургас гостуват екипи учители и ученици от НУ „Цани Гинчев“ – Лясковец, и от ОУ „Св.св. Кирил и Методий“ – с. Железино, Хасковска област. Те наблюдават интердисциплинарен урок в V клас с ученици от иновативен факултативен учебен час „Космически пътешественик“ с преподаватели Мария Джованова – учител по биология и човек и природа, Антоанета Камбурова – учител по математика и физика, и Живка Пеева – учител по компютърно моделиране и ИТ.
Учениците от трите училища сформират екипи, в които правят макети на Слънчевата система, глобус на звездното небе, конструират космически кораб, решават електронен тест в платформата Kahoot!, представят компютърните си рисунки на космическа тематика. Финалът на програмата е посещение в научния център
„ПланетУМ“ в Бургас, където и учениците, и учителите се забавляват, изследват и откриват природни закономерности и явления чрез интересни опити.
„В ОУ „А. Страшимиров“ прилагаме научни, учебни и приложни процеси, които, повече или по-малко, „революционизират“ учебния процес, за да постигнем заедно с учениците ни работещи комбинации, които да са в основата на техния по-нататъшен успех. Иновацията е насочена към интеграция на обучението по природни науки, математика и ИТ, която се постига чрез проектобазирано и проблемно ориентирано обучение. И тъй като това не е традиционното обучение, на децата им харесва този обучителен процес“, обяснява директорката.
Дияна Петкова коментира, че в наши дни децата са дигитално много грамотни. Но подчертава, че получават своята образователна грамотност от учителите си. И почти няма разминаване в поколенията.
„Учителите ни са компетентни, с опит и харизматични. Ковид вълната доведе до потребност от приемането на нови колеги. Една част от тях бяха учители, работещи в други бургаски училища. Друга част – нашата „нова смяна“, от студентската скамейка. Трета бяха с утвърден учителски опит, още от „онова време“. Те постигнаха търсените резултати и останаха неразделна част от сплотения ни колектив“, отбелязва Петкова.
ОУ „Антон Страшимиров“ е сред училищата в Бургас, предпочитано от родителите заради отличната успеваемост. От екипа без излишни емоции споделят, че всяка година дават по една пълна паралелка на Немската езикова гимназия „Гьоте“. От общо 153 ученици в Немската са приети 21, в Природо-математическата – 12, и в Английската езикова гимназия – 17.
А до каква степен родителите на децата от това бургаско училище използват частните уроци, провокираме директорката на фона на отличните резултати. „Според нас влагането на средства в частни уроци не е необходимо. Но никой не може да забрани на родителите децата им да бъдат успешни по начина, който е най-удовлетворителен за тях“, казва тя.
Според нея онлайн обучението неминуемо се е отразило на всички учители и ученици. И още има много да се пише и говори за щетите от ковид пандемията върху ученици, учители, а защо не и родители. Този въпрос няма еднозначен отговор. „Важно е за обществото ни да има изход при сложни ситуации и обучението от разстояние в електронна среда е един от тях. С прилагането му имахме и трудности, и успехи. Онова, което е редно да се отбележи, е, че онлайн обучението накара всеки ученик да акцентира върху времето за самоподготовка и да вникване в учебната материя по начин, към който преди това може и да не е бил толкова себеотдаден“, коментира Дияна Петкова. Като най-голям успех за училището отбелязва факта, че някои от техните възпитаници наистина учат – отговорно и задълбочено. Родителите им са въвлечени в образователния процес. А учителите не се уморяват да правят бъдещето на учениците успешно. „Тази триада ни прави по-различни и предпочитани“, обобщава директорката.
Сред най-пресните примери за общностно действие е благотворителната инициатива на родители и учители, благодарение на която в края на учебната година за кабинета по химия и опазване на околната среда е закупен един от най-добрите интерактивни дисплеи.

Your Image Description

Свързани статии:

Майсторката на карвинг STEM център с кухня Default ThumbnailНови шампиони в Игрите за ученици Снимка ПГГСД – ВарнаДелници и празници

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Малки стъпки всеки ден

Следваща статия

Майсторката на карвинг

Следваща статия
Майсторката  на карвинг

Майсторката на карвинг

STEM център с кухня

STEM център с кухня

Образованието е основен фактор за активност

Образованието е основен фактор за активност

Последни публикации

  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 25/2025 г.
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 3/2025, година XXXIII
  • Сп. „Български език и литература“, книжка 3/2025, година LXVII
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"