Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 34, 2022

Пътища към успеха в училище

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-08-2022
в Брой 34, 2022
A A

Антоанета
НАЙДЕНОВА

Училищното образование спомага за развитието на умения, необходими за професионална и личностна реализация на всеки човек.
През последните години европейските образователни системи бяха изправени пред редица затруднения, включително пандемията от COVID-19. Над 3,2 млн. млади хора в ЕС на възраст между 18 и 24 г. напускат преждевременно образователната система, а едва 84% от тези на възраст 20 – 24 г. успяват да завършат гимназиалния етап на средното образование.
Затова екипът на българския еврокомисар Мария Габриел е изготвил предложение за препоръка до Съвета на ЕС – „Пътища към успеха в училище“.
„Искаме да подпомогнем всички млади хора да реализират пълния си потенциал – заяви Мария Габриел. – Препоръката включва мерки за справяне с преждевременното напускане на училище и ниските резултати по отношение на основните умения (четене, математика и точни науки) на 15-годишните, и по-специално на учениците от уязвимите групи. Мерките са насочени към нуждите на учащите и преподавателите. Предложението ни акцентира и върху благосъстоянието в училище, оказващо силно въздействие върху образователните резултати.“
За целта се създава специална експертна група, която да изготви насоки за благосъстоянието и психичното здраве в училище. Подкрепят се възможностите за професионално развитие на учителите чрез проекти по програма „Еразъм+“, академиите за учители „Еразъм+“ и онлайн платформите, като Европейс-
ката платформа за училищно образование и eTwinning.
Ключовите фактори в предложението се базират на това, че ниските постижения и ранното напускане на образованието и обучението не могат да бъдат адресирани, без да има ясна визия и силен политически ангажимент. За целта трябва да има изчерпателна и интегрирана стратегия на съответното ниво (национално/регионално), която да се основава на вертикално сътрудничество между различните нива на управление и хоризонтално – между различни области на политиката, като образование, здравеопазване, социални услуги, заетост, жилищно настаняване.
От ключово значение е да се извършват постоянен мониторинг и систематично събиране на данни на национално, регионално и местно ниво не само за учащите, но и за факторите, които влияят върху резултатите от обучението им, особено социално-икономическите.
Освен мерките в подкрепа на учителите са предвидени и такива за учениците, които включват ранно идентифициране на трудности и нужди, учебни програми и оценяване, ориентирани към обучаемия, социално-емоционално обучение, смесени подходи за обучение и опит, гъвкавост, целенасочена и индивидуализирана подкрепа, извънкласни дейности и схеми за целева финансова подкрепа.
Мерките в помощ на училищата предвиждат училищният успех и благополучието на всички да са включени в училищното планиране и процеси на управление, осигуряване на качество с ясни цели и показатели, демократична училищна среда за участие на всички, съвместни и мултидисциплинарни практики във и около училище, партньорства, работа в мрежа между училища, мултипрофесионални учебни общности, активно ангажиране на родителите и семействата, подобряване на комуникацията и допълнителна финансова подкрепа.
Мерките на системно ниво включват подобряване на достъпа до висококачествено образование и грижи в ранна детска възраст, висококачествено професионално образование и обучение, активни политики срещу сегрегацията, включване на ученици с увреждания в масовите училища, замяна на повтаряне на клас с целенасочена подкрепа и улесняване на преходите между образователните етапи.
Предложението ще бъде обсъдено от държавите членки и трябва да бъде прието от минис-
трите на образованието от ЕС.

Your Image Description

Свързани статии:

Още 10 училища стават посланици на ЕП Обсъждат трансформацията на цифровото образование Недостигът на учители все още е предизвикателство Нови възможности за университетите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Европа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Българската програма „Алеко“ е част от „Еразъм+“

Следваща статия

Имате ли експертиза

Следваща статия
Защо „мекането“ е толкова заразно?

Имате ли експертиза

В ход е дигиталното обучение

1,5 млн. лв. за 12 спортни площадки в София

В ход е дигиталното обучение

Нови кабинети за развитието на деца и ученици

Последни публикации

  • Социални техники и изкуства на личността
  • 3 бронзови отличия на олимпиадата по изкуствен интелект
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"