Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 37, 2022

Телемедицината влиза в училищата

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
14-09-2022
в Брой 37, 2022
A A
Просветният министър проф. Пенов изпробва как работи техниката за дистанционни прегледи

Мария АЛЕКСАНДРОВА

Лекари ще могат да правят диагностика на учениците от разстояние и с помощта на специална техника ги преглеждат онлайн в школàта. Това ще се случи чрез пилотния проект „Училищна мрежа за телемедицина“, който е представен в столичното 55. СУ „Петко Каравелов“.
Иновацията ще стартира в още три столични школа –
25. ОУ „Д-р Петър Берон“, Втора английска гимназия „Томас Джеферсън“ и Професионалната гимназия по транспорт и енергетика „Хенри Форд“.
В лекарските кабинети на училищата е монтирана безвъзмездно предоставена хардуерна техника, обезпечаваща аудио и видео комуникация и прехвърляне на данни между училището и болницата. При нужда от консултация с лекар медицинската сестра или учител може да се свърже с дежурен лекар в двете болници, които са включени в пилотния проект – „Пирогов“ и УМБАЛ
„Св. Анна“. Медикът се запознава със здравословното състояние на детето и дава насоки какви манипулации да се извършат. При необходимост може да извиква и специалист от болницата за консултация, да изпрати спешен екип на място в школото, да насочи ученика към лечебно заведение.
„Още първите дни на нашето служебно правителство, освен темата за мерките при евентуална ковид криза, с министъра на здравеопазването решихме да демонстрираме възможностите на телемедицината в училищна среда – изтъкна министърът на образованието и науката проф. Сашо Пенов – Направи ми впечатление, че документът, който урежда тези дейности – Наредба № 3 за здравните кабинети в детските заведения и училищата, е от 2000 г., а сега сме 2022-ра. Т.е. 22 години не сме се постарали да приведем тази дейност в синхрон със съвременните обществени условия. Смятам, че тази система ще допринесе за подобряване на здравеопазването в училищата“, заяви той.
Проф. Пенов разясни, че в рамките на три месеца четирите училища ще могат да използват системата абсолютно безплатно. По-нататък чрез мерките, предвидени в Националния план за възстановяване и устойчивост, ще се реши формата, под която да продължи. „Безспорно тази дейност е важна за децата, за да могат спокойно да бъдат обучавани. Тя е важна и за учителите – техниката може да се използва и за тях. Защото здравето на децата е важно, но също толкова важно е и здравето на учителите – категоричен е министърът. – Затова смятаме, че тази идея е много полезна и нашият екип, заедно с министъра на здравеопазването, реши да го покаже. Да заложи така дейностите, че те да продължат при което и да е следващо правителство. Оттук нататък ще изследваме всички аспекти на нормативната уредба, които въвеждат този нов начин на комуникация между ученици, учители и здравни специалисти в детските градини и училищата, за да можем да я адаптираме и това да стане продукт, който да се използва в цялата училищна среда“, каза проф. Пенов.
Той припомни, че в България имат 2347 училища, като не всички са концентрирани в големи центрове като София. „Имаме и средищни училища, които събират деца от няколко града. Когато съществува такава връзка между училището и медицинския център, това би помогнало за своевременното решаване на дадено затруднение – обясни образователният министър. – От друга страна, и за споделяне на отговорността за хората, които се грижат за детето. И медицинската сестра, и учителят ще са по-спокойни, когато насреща има експерт“, допълни той.
Здравният министър д-р Асен Меджидиев обясни, че на преподавателите е подсигурено обучение за работа със системата, въпреки че тя не изисква специална квалификация. По думите му, проектът е изключително полезен за учениците и учителите, тъй като има недостиг на кадри и подсигуряването на лекари за училища и детски градини е трудно. „Въпросът е да имаме нагледната оценка от специалист, тъй като не във всички училища разполагаме с лекари. Той прави преценката и ако са налага, се намесва спешна помощ“, каза още д-р Меджидиев.
По думите на директорката на 55. СУ Таня Иванчева пилотният проект гарантира спокойствие за здравето на техните възпитаници. „Искам да споделя радостта на моя екип и на всички родителите и ученици от това, че нашите деца ще бъдат по-защитени от всяко нещо, което се случва в училище и застрашава живота и здравето им – каза тя. – Мисля,
че ще бъдем по-спокойни за това, че има своевременна и в реално време консултация с лекарски екип, който е експертен и ще ни окаже нужната подкрепа. Животът и здравето на нашите деца са най-важни за нас и с този проект можем да ги гарантираме и да бъдем спокойни в голяма степен“, заяви директорката.

Your Image Description

Свързани статии:

Столични школа’ с нови сгради Плодове и мляко за над 420 000 деца Екогерои спасяват 135 дръвчета от изсичане Противоепидемични мерки от 15 септември

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Екогерои спасяват 135 дръвчета от изсичане

Следваща статия

Противоепидемични мерки от 15 септември

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

Противоепидемични мерки от 15 септември

В ход е дигиталното обучение

Над 57 000 първокласници прекрачват училищния праг

Вестник "Аз-буки"

Без книга не може

Последни публикации

  • „Утринна история“ за 300 деца в яслите
  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"