Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 49, 2022

Директорът на годината е от Гоце Делчев

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
07-12-2022
в Брой 49, 2022
A A
Елка Божикова

Юлия БАЙМАКОВА

За „Директор на годината“ през 2022 г. Асоциацията на Кеймбридж училищата в България определи Елка Божикова – директор на Природо-математическата гимназия „Яне Сандански“ в Гоце Делчев. Това е второто голямо признание, което Асоциацията дава на гоцеделчевската гимназията, след като преди година тя е обявена за „Училище на годината“.
„Много са критериите, на които трябва да се отговори, за да бъдат получени тези високи оценки, и ние напълно ги покриваме – казва директорът на ПМГ „Яне Сандански“. – Членуваме в Асоциацията още от нейното създаване. Част от профилираните паралелки провеждат обучението си по английски език изцяло по системите на Кеймбридж. Получените резултати позволяват на много ученици да участват в провежданите от Асоциацията състезания и да се класират на челни позиции. През последните 10 години те заемат първите 3 места в националния кръг.“
Гордост за училището са успехите по английски език и на държавните зрелостни изпити, на които 20 % от явилите се получават отлични оценки.
А през миналата учебна година 10 от учениците в профилирана подготовка получават пълни шестици на този изпит. Преподавателите по английски език в училището също отговарят на определените изисквания и са висококвалифицирани.
Не на последно място е фактът, че голяма част от завършващите гимназията продължават развитието си с помощта на английски език. Затова ПМГ „Яне Сандански“ получава отличие между общо 1000 Кеймбридж училища в България.
„Големият успех прави училището ни разпознаваемо. То вече е еталон за качествено образование, признато от всички“, казва с гордост Елка Божикова, която е начело на ПМГ в Гоце Делчев от 25 години.
Ръководството и преподавателите в иновативното учебно заведение не спират да експериментират. От тази година и обучението по немски език се провежда по системата на Кеймбридж.
100-годишното училище е изправено и пред други предизвикателства. То има изградена модерна база по природни науки, но предстои да кандидатства за STEM център по всички предмети и за високотехнологични класни стаи. Ще инвестира и в подготовката на всички учители, така че те да използват без проблеми модерното оборудване в ежедневната си работа.

 

Другите отличени

Асоциацията на Кеймбридж училищата в България отбеляза в София своя 15-годишен юбилей. По време на тържеството връчи своите ежегодни награди за образование в пет категории: „Отговорник на годината“, „Учител на годината“, „Директор на годината“, „Езиков център на годината“ и „Училище на годината“.
„Учител на годината“ за 2022 г. става старшият учителят по английски език Ралица Карлова от 32. средно училище с преподаване на чужди езици (СУИЧЕ) „Св. Климент Охридски“ в София, която има над 18-годишен стаж. На второ място в категорията, с равен брой точки, се нареждат Димитрия Хаджиева – учител по английски език в Неврокопската професионална гимназия „Димитър Талев“ в Гоце Делчев, и Цветелена Таралова – главен учител по английски език в Националната финансово-стопанска гимназия (НФСГ) в София. Трето място заема Николай Чакъров – главен учител по история и цивилизации в Средното училище с преподаване на немски език „Фридрих Шилер“ в Русе.
Подгласници на Елка Божикова от ПМГ „Яне Сандански“ в Гоце Делчев в категория „Директор на годината“, класирани на второ място, са Снежина Георгиева – директор на 43. ОУ „Христо Смирненски“ в София, Мая Гешева – директор на НФСГ в София, и д-р Нели Киркова-Костова – директор на 32. СУИЧЕ „Св. Климент Охридски“ в София. Третото място заема Румяна Парцова – директор на 68. СУ „Акад. Никола Обрешков“ в София.
Отличието „Училище на годината“ получава най-старото учебно заведение във Враца и региона – СУ „Христо Ботев“. Следва Второ СУ „Проф. Никола Маринов“ в Търговище, а на трето място е СУ „Екзарх Антим I“ в Казанлък.
„Отговорник на годината“ е Десислава Иванова – зам.-директор на 128. СУ „Алберт Айнщайн“ в София. На второ и трето място са Цветан Спасов от 81. СУ „Виктор Юго“ в София и Антония Ангелова от ЧОУ „Света София“ в столицата.
Езиковият и изпитен център АВО в София печели приза в категорията „Езиков център на годината“.
Всички победители получават специални плакети и грамоти.

Your Image Description

Свързани статии:

„Имане“ в старозагорско читалище Ученици и родители за обучението в клас Освен чужд език – и професия Габровски малчугани с нова придобивка

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Как ще оценяват университетите

Следваща статия

„Имане“ в старозагорско читалище

Следваща статия
В ход е дигиталното обучение

„Имане“ в старозагорско читалище

В Банско се обучават деца от десет националности

В Банско се обучават деца от десет националности

Как Монтесори методът променя класната стая

Как Монтесори методът променя класната стая

Последни публикации

  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks
  • Една кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
  • Форум за киберсигурността събра експерти
  • Приложение на системи линейни уравнения в изравняване на химични уравнения

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"