Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2022 Брой 19, 2022

Гласът на младите

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-05-2022
в Брой 19, 2022
A A
С приложението ErasmusApp студентите могат да си осигурят отстъпки за транспортни, културни и други услуги, докато пътуват или учат в друга европейска страна

Ученици, студенти, директори на училища и представители от неправителствения сектор се включиха в хибриден дебат, на който бяха обсъдени образованието, младежта, културата, иновациите, науката и научните изследвания, които са в ресора на българския еврокомисар. Събитието се организира от Представителството на ЕК в България по повод Европейската година на младежта, за да се запознаят младите хора у нас с възможностите, които им предоставя Европейският съюз.
„Днес повече от всякога имаме нужда от обединение и солидарност, както и да очертаем предизвикателствата, на които заедно с младите хора да можем да дадем решение. 2022 г. е и Европейска година на младежта и искаме да чуем вашето мнение, искаме да ви подкрепим в идеите. Искаме не само да бъдете част от вземането на решения, но и в тяхното прилагане. Повече от всякога е важно да гледаме на инвестициите в образованието, науката, иновациите и културата като на стратегически, за да се справим с предизвикателствата, пред които сме изправени – здравни, екологични, цифров преход. За да бъдем по-добре подготвени за бъдещите кризи и да направим така, че решенията на тези предизвикателства да бъдат по-включващи, да обръщат внимание на всеки регион в Европа, на всички граждани“, обърна се към младежите Мария Габриел.
Биляна Сиракова очерта три насоки, които са от ключово значение за развитието на младите хора и могат да бъдат двигател за по-добро бъдеще за Европа. На първо място е ангажирането на всички младежи, които искат да са активни граждани, да градят и да добавят стойност, да мислят критично и на езика на младите, „да им пука“ за хората, за околната среда, за природата, за зачитането на основни човешки права. Второто е те да са и активни граждани на Европа, защото все по-често предизвикателствата напускат границите на отделните държави, независимо дали става въпрос за климатични промени, тероризъм, пандемия или война. И те могат да се решат единствено чрез тясно сътрудничество, зачитане на многообразието и солидарност.
И не на последно място, младежите да се включват във вземането на решения при изготвянето на политики, които засягат тяхното бъдеще и настояще, защото могат да дадат новаторски идеи, енергия и оптимизъм.
Дискусията на тема образование започна с въпрос към участниците дали са си свалили и ползват приложението на програма „Еразъм+“. Отговорът на 83% беше „не“. Скорошно проучване на ЕК показва, че само 40% от младежите у нас знаят за самата програма, която съществува от 35 г. и по нея са осъществени над 10 млн. мобилности на студенти, ученици, учители, преподаватели, младежки работници и т.н.
В рамките на ЕС приложението на „Еразъм+“ е свалено над 160 000 пъти. То дава достъп не само до информация, а и до административни услуги, както и до отстъпки за младите хора при ползване на транспортни, културни и други услуги. То е една от стъпките към обща европейска студентска карта, която ще бъде на разположение на всички студенти, а не само на включените в „Еразъм+“.
Младите хора много се вълнуват от климатичните промени и те са в първите три приоритета, посочени от тях за Европейската година на младежта заедно с образованието и менталното здраве. Борбата с климатичните промени е свързана не само с технологии, а и с промяна в нагласите, в поведението и образованието – това е, което може да задвижи промените в тази посока. Затова „Еразъм+“ е със силен
бюджет от 28 млрд. евро.
В Програмата има нов компонент – „Зелен Еразъм“, за да могат младите хора да изразят своите предпочитания към транспорт с по-ниски емисии, да участват в екопроекти. Това е идеята и на Коалицията за образование за климата, в която вече има повече от 2000 души – учители, ученици, които обменят добри практики, за да започва това обучение още от най-ранна възраст в детските градини.
Виктор Цветанов от столичната ПГ по транспорт „Макгахан“ каза, че приоритет за младите хора е и предприемаческото образование, и попита каква подкрепа е предвидена за него. Мария Габриел отговори, че точно затова 18% от бюджета на „Еразъм+“ са за подкрепа на предприемаческите умения. Тя не спира само до средното образование, а включва и университетите. За първи път в Европейската стратегия за университетите са включени и иновациите, които са свързани с предприемаческите умения и образование. В нея има три конкретни инициативи. Да бъдат създадени инкубатори в университетите, които да осигуряват по-лесен достъп до компаниите и успешните предприемачи. Втората е програмата „Новатори в училище“, по която собственици на вече успели стартъпи и предприятия да споделят своя опит с учениците.
Третата инициатива е организиране на годишно изложение на талантите в Европа с представители на бизнеса и млади хора за обмен на информация и контакти.
В областта на цифровизацията в образованието има две основни теми: цифрова инфраструктура, свързаност и оборудване и основни цифрови умения, каквито липсват у 1/3 от младите хора в Европа. При възрастните този процент стига до 54%.
„Когато говорим за цифровизация, трябва да говорим и за изкуствен интелект, за киберсигурност, за микроелектроника, които ще ни осигурят стратегическа автономност“, подчерта Мария Габриел. Затова в Европейската стратегия за университетите е предвидено да се създадат магистратури по тези стратегически области. Вече има стратегия за изкуствения интелект, включително в образованието.
В него ще се инвестират поне по 20 млрд. евро годишно.
Младежите научиха, че могат да изкажат мнението си и да споделят идеите си и в новата онлайн платформата „Изрази мнението си“. А всички инициативи, свързани с Европейската година на младежта, могат да се видят на европейския младежки портал.

Your Image Description

Свързани статии:

6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада Равно заплащане за равен труд Започва ремонт на 12 сгради на БАН Сурвакари на гости на „Аз-буки“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Още 562 млн. евро за „Хоризонт Европа“

Следваща статия

6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада

Следваща статия
6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада

6 от 6 за математиците на Балканската олимпиада

В ход е дигиталното обучение

От полюс до полюс

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Два метра и два термометъра

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"