Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 14, 2023

Първенците на Ямбол

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-04-2023
в Брой 14, 2023
A A
В училището организират благотворителен пролетен базар и със събраните от него средства ще бъдат мебелирани фоайетата

Стела МАРИНОВА

През настоящата учебна година в НУ „Св. св. Кирил и Методий“ се обучават 15 паралелки.Училището е едно от първите иновативни в града и вече е приключило успешно първия си проект и разширява втория. През учебната 2023/2024 г. в иновацията ще бъдат включени всички новоприети първокласници. „Вече има натрупан опит и могат да се отчетат резултатите.

Най-големият показател е, че всяка година училището е на първо място на НВО в IV клас в областта“, заявява пред „Аз-буки“ Диана Драгнева, временно изпълняваща длъжността директор. Всяка година имат представител и на националния кръг на състезанието „Знам и мога“.

Иновацията е свързана с методи на работа през учебните часове. Един от тях е обучението по центрове, когато ученици и родители работят заедно на различни теми. „Иновативният подход е подходящ в начален етап. Може да се приложи по всеки предмет. Центровете се определят чрез брейнсторминг и за всяка урочна единица могат да бъдат различни – разяснява Драгнева. – Този метод е отлична основа за организация на учебния процес в STEAM среда, тъй като активно използва междупредметни връзки и представяне на учебния проблем от различни гледни точки.“

При подготовката за часа децата от класа се разпределят на 4 – 6 групи (толкова ще бъдат центровете). Към всяка от тях се включват по един или двама родители, които ще бъдат ментори. По този начин те се приобщават към живота в класната стая. След това всеки център изпълнява различни задачи, които са свързани с общата за часа тема.

Изработването на лапбук е друг иновативен метод, който се прилага в началното школо. Това е проектно базирано обучение, за което учениците предварително събират информация, материали и правят собствено изследване по значима тема. Например последно малчуганите изработват албуми, които събират информация и снимки за Васил Левски.

Учителите провеждат и изнесени обучения. С помощта на учене чрез правене педагозите обясняват и показват нагледно заложената тема. Преподавателите водят възпитаниците си в художествени галерии или на концерт на камерния оркестър „Дианополис“, който прави и образователни представления за децата. По този начин те се запознават отблизо с художествените произведения и музикалните инструменти, слушат на живо музика, могат да задават въпроси.

Тази година училището печели проект „Обичам моето училище“ на британската благотворителна организация „Лайтсорс“. По него ще бъде направено обновление на класните стаи и фоайетата. Проектът е със съфинансиране от училището. „Ние закупуваме боята, сменяме пода, осветлението, а те правят интериорния дизайн и даряват фототапети за стените на класните стаи с вдъхновяващи мисли и образователна информация. Имаме уверението, че на 15 септември ще имаме чисто нова образователна среда за нашите деца“, обяснява Драгнева. Четири от стаите на първи клас вече са обновени. В момента тече и ремонт на трите фоайета. През юни започва обновлението на класните стаи и коридорите, а през август ще залепят тапетите на първия и втория етаж. Третият етаж ще бъде ремонтиран следващата година.

Към Проекта има и подпроект – „Децата и цветята“. Малчуганите украсяват саксии, садят цветя, слагат табели с техните имена и ги нареждат в стаята си. „Цветовете са подбрани така, че да създават релаксираща учебна среда, която спомага да се възпитава усет към красивото, хармонията“, споделя директорката. По този начин малчуганите се чувстват като част от промяната на средата, в която се учат.

От училището организират и благотворителен пролетен базар от 21 до 23 март. За него са направени ателиета, в които родители и ученици заедно изработват различни сувенири и изделия, свързани с пролетта и Великден. Например една майка прави брошки с цветя от вълна чрез пластене. „Правенето на цвете от вълна е интегриран урок, включващ знанията по технологии и предприемачество, изобразително изкуство, и това е под менторството на родители и учители“, коментира Драгнева.

В продажбата на изработените от тях изделия се включват всички малки предприемачи. „Изумена съм от способността на новото поколение – как умеят да се пазарят, те знаят стойността на труда си. В същото време са наясно, че го правят в името на своето училище. По този начин се променя цялостната им визия и концепция какво представлява за тях училището. То е втори дом, в който трябва да са ангажирани с всичко – с духовността, със знанията, които получават, но и с учебната среда, която трябва да пазят, защото вече са участници в нейното създаване“, смята директорката.

Малчуганите се научават и какво е благотворителност. От базара са събрани 5000 лв., с които ще бъдат мебелирани фоайетата. „Грижим се не само за комфорта на децата, но и да има кътове за социална комуникация, уединение, за двигателна активност, четене на книжки по време на целодневната организация на учебния ден“, казва Драгнева. Тя допълва, че на 17 май предстои и голям благотворителен концерт в залата на Община Ямбол.

Наред с обновлението на материалната база и класните стаи предстои и изграждане на STEM център. „Трябва да подберем визията на нашия STEM център, какъв да бъде максималният ефект от него за деца и преподаватели. Не трябва да забравяме и за обучението на екипа. Ръка за ръка вървят и облагородяването на училището и материалната база, и подготовката на екипа за преподаване в STEM дисциплини“, подчертава събеседничката ми. Екипът вече е набелязал първото си изнесено обучение на тема „STEM и създаване на интегрирани уроци“.

„И се въздигна от земята (сиреч из основи) и се съгради в средата на ямболската земя преславно училище в името на Светите братя Кирил и Методий. А година беше 1894-а, месец септември, петнадесети ден.“ Така започва историческата справка за създаването на първото училище в Ямбол, което първоначално се е помещавало в странична постройка на църквата „Св. Никола“. След това неговите I, III и IV отделение са настанени в къщата на опълченеца Христо Великов, а II отделение – в къщата на Афуз ага, на което казвали Бейското училище. Първата запазена Главна книга на училището е от 1900 година, като в нея са записани 121 ученици. Наследник на първото ямболско школо е НУ „Св. св. Кирил и Методий“. От 2017/2018-а то се намира в нова сграда в центъра на града.

Your Image Description

Свързани статии:

Като големите български художници Родопчанчета на посещение в Академията на МВР Четвърто издание на „Времена и будители“ Да вдигнеш кула от спагети

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Четвърто издание на „Времена и будители“

Следваща статия

Да вдигнеш кула от спагети

Следваща статия
Да вдигнеш кула от спагети

Да вдигнеш кула от спагети

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Комисията ще адресира проблема

Нова асоциация свързва средното и висшето образование

Нова асоциация свързва средното и висшето образование

Последни публикации

  • Министър Вълчев с последна информация за организацията на матурите
  • Заедно сме по-добри
  • Магията на думите
  • Шимпанзета оказват първа помощ
  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"