Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 18, 2023

Плавен преход от училище към работа

В ПГСС „Никола Пушкаров“ – Попово, ще разполагат със симулатор на трактор и демонстрационно поле на закрито

Стела Маринова от Стела Маринова
03-05-2023
в Брой 18, 2023
A A

28 професионални гимназии ще бъдат модернизирани с над 96 милиона лева с цел повишаване на конкурентоспособността и развитие на партньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите. Днес ви срещаме с един от бъдещите центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение – Професионалната гимназия по селско стопанство „Никола Пушкаров“ в Попово, област Търговище.

 

65-годишнината на гимназията е чествана с празничен концерт с богата
културно-развлекателна програма

Професионалната гимназия по селско стопанство „Никола Пушкаров“ в Попово ще бъде един от бъдещите центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Училището получава това признание в годината, в която чества своята 65-годишнина. Тя е отбелязана с празничен концерт с богата културно-развлекателна програма на 21 април.

„65 години са достолепна възраст, която дава право за равносметка. През призмата на времето може да кажем, че нашето училище в своята история е знак за качество, емблема за професионално образование. Във филм бяха представени историята, миналото и настоящето на училището. 65-годишнината – вълнуващ миг, който ще остане завинаги в сърцата ни“, казва в своето приветствие директорката на училището инж. агроном Теменуга Тодорова.

В професионалната гимназия се обучават над 440 ученици в дневна, дуална и самостоятелна форма. Те усвояват знания и умения в професионалните направления „Растениевъдство и животновъдство“,

„Администрация и управление“, „Пътувания, туризъм и свободно време“, „Хотелиерство, ресторантьорство и кетъринг“, „Секретарски и офис дейности“ и „Производствени технологии – дървесина, хартия, пластмаси и стъкло“. Училището разполага с голяма база. До основната сграда се намират общежитие, физкултурен салон и хранителен блок, а на около 10 минути от тях – учебно-опитното стопанство, където ще бъдат извършени основните строително-ремонтни дейности и ще бъде закупено оборудване и обзавеждане за центъра за високи постижения.

„Центърът за високи постижения, който ще изграждаме в учебно-опитното стопанство, ще бъде за нашето основно професионално направление „Растениевъдство и животновъдство“, по което имаме професии „Техник-растениевъд“ (със специалности „Растителна защита и агрохимия“ и „Трайни насаждения“), „Техник на селскостопанска техника“ и „Агроеколог“, а в училище в хранителния блок – за професионално направление „Хотелиерство, ресторантьорство и кетъринг“ – обяснява пред „Аз-буки“ инж. агроном Тодорова. – Училището ни е санирано по ОП „Региони в растеж“ и за учениците ни от икономическите специалности ще се изгражда обособено пространство в училище по процедурата за STEM центровете.“

Ще бъдат ремонтирани 4 сгради. Едната е с учебните работилници. „Сградата има нужда от сериозен ремонт, обзавеждане и оборудване на високо ниво“, казва директорката. Там ще има учебни работилници по трактори и автомобили, по земеделска техника и по металообработване и дървообработване, както и лаборатория по експлоатация на машинно-тракторния парк и учебен кабинет по диагностика и ремонт. За тях гимназията ще закупи дрон, симулатор на трактор, на който ще виждат всички процеси, които се извършват. Ще има възможности за ремонтни дейности, сглобяване и разглобяване, както и друго високотехнологично оборудване във връзка със земеделската техника.

По-малка сграда ще бъде превърната в център за обучение и креативност с конферентна зала. „Вторият етап на проекта предвижда провеждане на обучения. За целта трябва да сме подготвени с базата, да сме създали партньорски взаимоотношения с висшите учебни заведения и бизнеса. Имаме и много международни партньори, с които можем да осъществяваме съвместни дейности“, подчертава директорката.

Третата сграда ще бъде демонстрационен център, в който ще има демонстрационно поле на закрито за работа със земеделска техника. Училищният екип вижда иновативния модел при посещение на свои партньори в Германия. „Демонстрационното поле дава възможност да се извършват агротехнически мероприятия като упражнения на закрито. След това почвата се заравнява и следващият ученик го прави, докато се научи. Така могат да се упражняват механизирани дейности, когато условията на полето не позволяват или сезонът не е подходящ, а учениците трябва да се упражняват, за да придобият категория Твк“, казва инж. Тодорова. Според нея това не означава, че ще спрат с реалната работа на полето. Гимназията има 700 дка обработваема земя, която заедно с учениците се обработва в часовете по работа с машинно-тракторни агрегати.

В отделна сграда ще бъде изграден комплекс с лаборатории по животновъдство, по трайни насаждения, растителна защита и агрохимия, по почвознание и биоземеделие, както и кабинети по растениевъдство и по БДП. „За лабораториите ще бъде закупено специализирано обзавеждане и оборудване, което е необходимо за различни анализи в областта на почвознанието – на почви, остатъчни пестициди в растения и храни.

В лабораторията по животновъдство ще се извършват и дейности, свързани с обработка на мляко, защото имаме и собствена ферма – споделя директорката. – Кабинетът по БДП ще бъде интерактивен, с необходимия софтуер и хардуер.

В него ще бъде поставен симулатор на лек автомобил.“ Инж. Тодорова допълва, че лабораторните анализи ще дадат възможност на учениците да научат как трябва да се произвежда продукцията, така че да няма остатъчни количества препарати. Симулаторът на автомобила пък може да бъде демонстриран и на ученици от други училища.

„Смятам, че на децата ще им бъде много по-интересно, самото образование и обучение ще бъдат по-модерни и иновативни. Всичко това ще даде възможност да видят нещата на практика, да се обучават върху нови технологии, които са внедрени в бизнеса. Земеделието е на много високо технологично ниво и никой не работи със стара техника – казва директорката на Селскостопанската гимназия в Попово. – Подготвяме кадри, които са необходими на пазара на труда веднага след като завършат. Затова се стремим да създадем условия те по-лесно да могат да направят прехода от училище към работа. Отивайки в практиката, нашите ученици трябва да имат познанията и подготовката, необходими на бизнеса. Да осъзнаят, че на нашата икономика са ѝ нужни и висококвалифицирани кадри със средно образование, които да подкрепят нейния ръст.“ В същото време, онези, които продължат обучението си в същата сфера във висшите училища, ще имат много добра база, върху която ще надграждат знания и умения.

Обучение по пет професии ще предлага ПГСС на кандидат-гимназистите за следващата учебна година. Две от тях са нови за училището. Първата е „Спедитор-логистик“ от професионално направление „Транспортни услуги“. В нея ще се изучават учебни предмети, свързани със спедицията, транспорта, икономиката и учениците ще получат безплатно категория В.

Тя ще бъде половин паралелка. До миналата година са обучавали ученици по професия „Сътрудник в малък и среден бизнес“, но с оглед на промените в областта на икономиката и търсенето на кадри, които имат високи познания в областта на информатиката, вместо нея тази година обявяват прием по професията „Икономист-информатик“.

Бъдещите осмокласници ще могат да се обучават и по професиите „Агроеколог“, „Техник на селскостопанска техника“ и „Готвач“.

„Надявам се да има интерес и към старите, и към новите ни професии. Всички те гарантират успех на пазара на труда. Учениците ни нямат проблем да започнат работа и да се реализират, без да продължават образованието си в университет“, заявява директорката. Тя допълва, че и за двете нови специалности разполагат с достатъчно добре подготвени и квалифицирани преподаватели.

Гимназията работи по много национални програми и проекти. Сред тях са „Подкрепа за дуалната система на обучение“, „Ученически практики“, „Образование за утрешния ден“, „Без свободен час“, „Заедно в изкуствата и спорта“, „Заедно за всяко дете“, „Бизнесът преподава“, „Иновации в действие“. По НП „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ – модул „Културните институции като образователна среда“, за учебната 2021/ 2022 г. преподавателката в гимназията Таня Христова печели конкурс на МОН за най-добър урок, проведен в културна институция, музей или галерия. Училището работи и по модела 1:1. По проект „Популяризиране на кооперативния модел сред младите хора“ тази година основават ученически кооператив към Централния кооперативен съюз. Гимназията изпълнява и три проекта по Програма „Еразъм+“.

Училището е част от списъка на иновативните от учебната 2019/2020 г. Тогава е първата професионална гимназия от област Търговище, носеща този статут. Печелят с проект „Виртуална разходка“, който се изпълнява в периода 2019 – 2020 г. След това започват тригодишна иновация по проект „Общуваме с миналото с поглед към бъдещето – професии за устойчиво развитие“. Той включва разработване и обучение по нови учебни програми, нови методи на обучение и разработване на иновативни продукти. През настоящата учебна година започват и проект „Знаещи и можещи бъдещи лидери“, който ще се изпълнява до 2025 г.

Основната цел на иновацията е да мотивира и подготви учениците за успешна личностна и професионална реализация чрез развитие на умения за работа с нови дигитални технологии и умения за презентиране, изработване на рекламни продукти и брандиране. Тя включва въвеждане на нов учебен предмет в VIII и IX клас като предмет от разширена професионална подготовка и като факултативен учебен предмет в X клас, включване на ново учебно съдържание в учебна практика, работа с компютърна и офис техника и използване на иновативни методи.

Your Image Description

Свързани статии:

Еко прибори от смола са най-добрата ученическа бизнес идея за 2019 г. Реализирането на една цел води след себе си друга Как дуалното създава кадри Младите имат думата в Русенския университет

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Професия

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Да оставиш следа у учениците

Следваща статия

Клубната дейност – съвременно интерактивно преподаване

Следваща статия
Клубната дейност – съвременно интерактивно преподаване

Клубната дейност – съвременно интерактивно преподаване

Актьорско майсторство на езика на Сервантес

Актьорско майсторство на езика на Сервантес

Четящи деца в 191. ОУ

Четящи деца в 191. ОУ

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"