Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 19, 2023

Обмен на добри практики

В кръгла маса, организирана от РУО – В. Търново, се включват специалисти от 9 училища и 7 детски градини

Стела Маринова от Стела Маринова
10-05-2023
в Брой 19, 2023
A A
Лего комплектите дават възможност на малчуганите
от 40. ДГ „Детски свят“ във Варна да усвоят полезни умения чрез метода на игра

Педагози от детски градини и училища обмениха добри практики по време на VII кръгла маса „Популяризиране на опита на училищата и добрите педагогически практики в образователните институции от областите Велико Търново, Варна, Габрово и Русе“, организирана от РУО – В.Търново.

„Благодарна съм на началниците на регионални управления във Варна, Русе и Габрово, които се отзоваха и информираха своите училищни екипи. За мен това партньорство е важно – каза пред „Аз-буки“ началникът на РУО – Велико Търново, инж. Розалия Личева. – Целта на кръглата маса е създаване на контакти и мрежа от училища на регионален принцип. Обогатяването им с добрите практики, споделяне на опит в различни направления, придобиване от учителите на умения и увереност за презентиране“.

Тя допълни, че Образователният инспекторат е развил някои от практиките, представени на предходните издания на кръглата маса, като свои политики. Пример за това е STEM пътеводителят на образователните институции в областта.

Форумът се проведе в обновената конферентна зала на ПГСАГ „Ангел Попов“. Добри практики в обучението на ученици и деца споделиха педагогически и непедагогически специалисти от 9 училища и 7 детски градини. „Дигитализация в строителството“ е темата на презентацията на зам.-директора по учебната дейност в ПГСАГ „Ангел Попов“ Катерина Гечева.

„Целта на иновацията, която представяме, е процесът на строителство да се разглежда като цялостен 3D модел, съставен от последователни технологични операции и процеси. Към този момент учениците ни изучават ПИМ проектиране, но дигитализацията на строителството го надгражда – обяснява инж. Гечева. – В училище учениците се учат да разработват проекти, да правят количествено-стойностни сметки, да изчертават различни видове детайли. Целта ни е, когато попаднат в реална работна среда, да могат да правят 3D модел на сградите. Това ще улесни работата както при проектирането, така и при строителството.“

Иновацията ще се прилага при ученици от IX до XII клас и отговаря на изискванията на сектора. В нея ще се включат Камарата на строителите в България и Камарата на архитектите. „Няма друг шанс да се доближим до реалната работна среда, освен да работим в партньорство с браншовите организации. Иновацията ще даде възможност учениците да бъдат по-подготвени и да имат по-добра реализация след като завършат“, казва още инж. Гечева.

Десислава Котова от 40. ДГ „Детски свят“ във Варна показва как модерната технология и иновативните средства подпомагат терапевтичния процес при децата със специални образователни потребности в масова среда. Тя представя идеята за различните методи, като приказкотерапия и използването на лего конструктори, за получаване на полезни умения.

„С помощта на съвременните технологии, които използваме в градината, съумяваме да направим общи игри и педагогически ситуации, които позволяват на децата със специални потребности да участват активно в образователния процес, а на останалите – да развият идеята за приобщаване, да се научат на толерантност“, споделя учителката. И уточнява, че в ДГ „Детски свят“ има 21 деца, които получават допълнителна подкрепа. Котова дава за пример, че правят вариация на обърната класна стая, използвайки и мултитъч дисплей.

Под менторството на преподавател децата в норма влизат в ролята на учители на деца, които имат специални потребности. Миналата година започват работа и с лего комплекти, които дават възможност чрез метода на игра малчуганите да научат полезни умения. Разиграват и реални ситуации в ежедневието. Например с помощта на лего децата научават какво е спирка, какво се чака на нея, как се стига до някоя важна сграда.

За малчуганите от аутистичния сектор прилагат мултисензорна програма под формата на специфични слушалки, на които е подбрана музика, която се прилага допълнително към терапията им. По думите на Котова внедряването на технологиите е необходимост за днешното поколение. „Това е дигитално поколение, което от ранна детска възраст е с телефон и таблет в ръка. Стъпвайки в детската градина, трябва да им бъде предоставено и това, но с определена цел. Не можем да ги изолираме тотално от дигиталните устройства, но трябва да се внимава да не се развива екранна зависимост“, казва учителката
След представянето на добрите практики бе проведена дискусия.

Your Image Description

Свързани статии:

Шампионите в XXVI национална олимпиада по астрономия Туристическият съюз ще обучава малки планинари 29,7 млн. лв. за деца от уязвими групи Млади таланти в науката

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Ученическите съвети – генератор на идеи

Следваща статия

Шампионите в XXVI национална олимпиада по астрономия

Следваща статия
Шампионите в XXVI национална олимпиада по астрономия

Шампионите в XXVI национална олимпиада по астрономия

Бюджет и наука – приоритет на Комисията  по образование

Туристическият съюз ще обучава малки планинари

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Здравей, Радке

Последни публикации

  • Сп. „Философия“, книжка 2s/2025, година XXXIV
  • DUALISTIC AND TRADITIONAL RELIGIOUS VIEWS AND THEIR EFFECT ON THE SOCIAL FABRIC IN BULGARIA
  • МYTHOLOGIZING OF BOGOMILISM IN THE WORK OF BULGARIAN WRITER IVAN GROZEV
  • THE NEW BOGOMILISM AND THE CONCEPT OF ORIGINAL SIN – AN APPROACH TOWARDS A CONTEMPORARY DUALISM?
  • THE OCCULT-ESOTERIC NATURE OF SOME BRANCHES OF CONTEMPORARY BOGOMIL DOCTRINE
  • THE ROLE OF BOGOMILISM IN THE THEOLOGICAL DEBATE BETWEEN PIETISTS AND ORTHODOX LUTHERANS
  • DISCOURSES ON BOGOMILISM IN EARLY MODERN WESTERN CHRISTIANITY
  • ICONOCLASM IN DUALISTIC HERESIES ACCORDING TO ANTI-HERETICAL WRITINGS IN EASTERN THEOLOGY FROM 10TH TO THE BEGINNING OF 13TH CENTURY
  • THE FIGURATIVE REPRESENTATIONS IN THE DUALISTIC TEACHING OF THE BOGOMILS
  • BOGOMIL’S DEPICTIONS AND GRAVE SYMBOLISM IN BULGARIA PRELIMINARY COMMENTS
  • THE BOGOMIL RITUAL BEFORE THE CROSS AND ITS DOCTRINAL FOUNDATIONS
  • DUALISTIC PRINCIPLES AND FORMULATIONS IN THE TEACHING OF THE PAULICIANS AND BOGOMILS THROUGH THE EYES OF PRESBYTER COSMAS AND EUTHYMIUS ZIGABENUS
  • CATHOLICOS JOHN OF ŌDZUN’S POLEMIC AGAINST PAULICIANS AND THE ARMENIAN-SYRIAN COUNCIL OF MANTZIKERT, 726
  • TOWARDS THE QUESTION OF ARMENIAN ANTI-DUALISM OF THE 5TH – 6TH CENTURIES AND ITS PHILOSOPHIC AND THEOLOGICAL PREMISES
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 3/2025, година XLXII

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книги
      • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
      • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
      • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
      • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • Сборници
      • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
      • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
      • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
      • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
      • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
      • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
      • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
      • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
      • Gender World In Different Cultural Models
      • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
      • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Помагала
      • Помагало по български език „Приятели“ B1
      • Помагало по български език „Приятели“ A2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
      • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
      • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
      • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Монографии
      • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
      • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
      • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
      • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
      • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
      • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
      • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"