Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 25, 2023

Вълшебна разказвачница

Петокласниците в БУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Хага, Нидерландия, издават първата си книжка с разкази

Стела Маринова от Стела Маринова
21-06-2023
в Брой 25, 2023
A A
Младите писатели от V клас в БУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Хага раздават първите си автографи при представянето на книжката им „Вълшебна разказвачница“

Последният час по български език и литература за петокласниците в Българското училище „Св. св. Кирил и Методий“ в Хага, Нидерландия, протича по по-различен начин. Учениците представят пред своите родители първата си издадена книжка – „Вълшебна разказвачница“. На церемония, както я наричат те, младите писатели раздават и първите си автографи.

„Във „Вълшебна разказвачница“ са поместени разкази и истории, които учениците написаха през годината. Те са разработени на база онлайн курса по творческо писане, който имаха в продължение на 6 съботи със сценариста Миглена Димова. Тя учи безвъзмездно децата как да разказват интересни истории и какви са стъпките за писане, показа им по забавен начин как се измисля история“, споделя пред „Аз-буки“ учителката по български език и литература на петокласниците Светлана Храброва.

Тя се спира на иновативното упражнение за учене на правописните правила, за да може часът да бъде по-интересен за децата и да събуди любопитството им. „Учебните програми не са никак лоши, но учителите в Нидерландия са изправени пред голямо предизвикателство. Тук образователната система е подчинена на учене през правене, докато българската предполага повече академичност. Опитах се вместо с диктовки да изучим правописните правила през писането, докато учениците творят“, казва Храброва.

В книжката е поместен и разказ, написан от петокласниците като тренировка. В него те разказват за пътешествието на Рада до родината с облак, който се задвижва с ябълково гориво. „Децата много обичат да фантазират и измислят. Когато пишехме за пътешествието на Рада до България, не можехме се разберем с какво ще пътува, защо пътува, на какво прилича кормилото на нейния облак – обяснява преподавателката по български език и литература. – Потопени в творческия процес и благодарение на часовете с Миглена Димова, учениците знаеха как стъпка по стъпка да разкажат своята интересна история. Те търсеха синоними, а това е прекрасен начин да натрупват езиков запас и да усещат разликата в културите – тази, в която пребивават и живеят, и тази, която носят, но им остава далечна.“

Във „Вълшебна разказвачница“ петокласниците са описани като пъстри, усмихнати, любопитни, приятели и българчета. Всяко от 13-те деца – Борето, Жаки, Юлето, Божи, Насето Спасов, Мити, Яси, Злати, Ани, Марта, Насето Шопов, Макси и Насето, е представено със снимка и кратко описание, а след това е поместена и неговата история.
С позволението на младите таланти в. „Аз-буки“ публикува техния общ разказ за пътешествията на Рада до България.

 

Рада

Един ден Рада пое към България. Тя много се вълнуваше! За първи път щеше да лети сама. Отиваше да види послушни ли са нейните родители. Погледна през прозореца и видя на поляната паркиран пухкав, розов облак. Напомни ѝ на голям захарен памук с очички. Гумите му бяха големи карамелизирани портокалови резенчета. Отпред светеха две гроздови зрънца, а отзад намигваха две черешки. Облакът си имаше и вафлени вратички.

Рада погледна часовника. Оставаха още няколко секунди до 23:00 на обяд. Грабна огромната книга, в която беше побран целият ѝ багаж, и забърза навън. Повдигна кората от манго, която служеше за капак на багажника, за да прибере багажа, а отвътре ѝ се усмихна един пъргав хипопотам. Рада се сети за брошурата, в която белият, синеок грамаданко Хипо беше представен като пръв помощник. Грамаданко Хипо скочи пъргаво и отвори вратата на Рада. Момиченцето се настани удобно на задния маршмелов диван, а Хипо зае шофьорското място. Запали облака и завъртя гевреченото кормило. Пътешествието започваше!

Не след дълго Грамаданко откри, че ябълковото гориво е на привършване. Натисна олиболенчето, което включи костенурската навигация. Най-близката сокоизстисквачка беше след шест континента. Хипо леко се притесни, но запази самообладание.
През това време нищо неподозиращата Рада се наслаждаваше на сменящите се картини. Горите от захарни бастунчета се редуваха с пейзажите на хахалсовите пустини. Техните брегове се миеха от шоколадови морета.

Хипо съзря в далечината сладоледения континент. Притеснението му се охлади от тази ледена, вкусна гледка. Сокоизстисквачката наближаваше. Грамаданко паркира до ябълковата кутия. Виеха се огромни опашки за портокалово гориво и Рада се зарадва, че те карат с ябълково. Хипо отиде да плаща с ментови бонбони, а Рада излезе да подиша канелен аромат. Момиченцето забрави открехната задната врата.

В това време дебелият Джо реши да разгледа необичайното возило. Котаракът се вмъкна и лениво се настани под седалката.

Нашите герои не подозираха, че имат нов пътник, и весело запяха „Високи сини планини“. Мина известно време, през което Джо дремеше блажено, но коремчето му изкъркори. Косматко се огледа и лакомо се облиза на педала от баклава. Гризна малко, но му се услади и ненаситно погълна цялата спирачка. Хипо с ужас установи, че липсва педалът, и се заозърта. Така откри новия пътник. Джо се облизваше виновно. А Рада се чудеше защо скоростта се увеличава. Рунтавата опашка на Джо се размята из облака. Рада се вцепени и скочи върху Грамаданко, а той изгуби управление.

Тогава покрай тях мина палачинковата чиния на извънземните Харибо мечета. Днес те бяха пътни патрули на междугалактическата захаровка 35. Използваха всичките си гумено-желирани сили, за да измъкнат тримата пасажери от памуковия облак.

След хиляди препятствия веселата банда кацна в родното село на Радините баба и дядо, които се грижеха за родителите ѝ през отпуската им. По стара българска традиция те ги нагостиха – вкусна баница, боб с наденички, а специално за Джо – сочна пържолка с шопска салата.

Your Image Description

Свързани статии:

В Европа избират най-добре четящото българче През юни се наваксват пропуснатите часове Университетът „Адам Мицкевич“ – малката България в Полша България гостува на Ирландия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Ние по света

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Как се възпитава емпатия

Следваща статия

По килватера на времето

Следваща статия
По килватера на времето

По килватера на времето

Земята е безценен дар

Земята е безценен дар

580 деца завладяха Античния театър в Пловдив

580 деца завладяха Античния театър в Пловдив

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"