Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 27, 2023

Дигиталното бъдеще е тук

Учители споделиха опит в използването на технологиите в обучението

Петя Николова от Петя Николова
05-07-2023
в Брой 27, 2023
A A
Зам.-министърът на образованието и науката Наталия Митева отбеляза, че у нас има прекрасни примери как да се преподава успешно, и е особено важно педагозите да споделят с какво са се сблъскали, какво са опитали и как решението е проработило

Изкуствен интелект асистира на учителя по ИТ и информатика инж. Красимир Божинов от ППМГ „Акад. проф. д-р Асен Златаров“ в Ботевград за презентацията му по време на научно-практическата конференция „Дигиталната трансформация в образованието“ 2023. Два робота демонстрираха как са програмирани чрез уеб базирана система, създадена от преподавателя в Националната професионална гимназия по компютърни технологии и системи в Правец инж. Венцислав Начев. Филм за цялостната реализация на зарядна станция за електромобили от ученици на ПГ „Велизар Пеев“ в Своге показаха преподавателите от гимназията инж. Георги Димитров и инж. Тодор Павлов. Дискусия предизвика и темата за плагиатството в съдържанието, създавано от изкуствения интелект, представена от доц. д-р Даниела Минковска и ас. Елена Антонова от Техническия университет – София. Педагози от София, Пловдив и Софийска област обмениха интересни и полезни практики, чрез които променят образователния процес.

За втора поредна година РУО – София-област, съвместно с Националната спортна академия „Васил Левски“ и ТУ – София, организира форум в подкрепа на учителите, изправили се пред предизвикателствата на дигиталните технологии. Конференцията откри началникът на Регионалното управление Росица Иванова, която приветства присъстващите заедно със зам.-министъра на образованието Наталия Митева, зам.-ректорите на НСА – проф. Татяна Янчева и доц. д-р инж. Лидия Гълъбова, д-р Ваня Кастрева – началник на РУО, София-град, д-р Янка Такева – председател на СБУ.
„В борбата с предизвикателството как най-умно и смислено да използваме дигиталните технологии, не сме сами. Заедно с нас мисли целият свят“, каза зам.-министър Наталия Митева. Изтъквайки факта, че въпреки проблемите в България има добри примери за успешно преподаване, тя насърчи учителите да споделят опит помежду си. „Изследванията показват, че най-ефективният начин на квалификация на педагогическите специалисти е да се учим един от друг“, отбеляза тя.

В продължение на ден университетски преподаватели, директори и учители разказаха докъде са стигнали с прилагането на технологиите и в какви направления те улесняват работата им. Присъстващите се запознаха със спецификата на видовете чат бот и областите от образованието, в които изкуственият интелект намира приложение. Доц. Милена Кулева от НСА представи използвани в други страни приложения на виртуалната реалност в часовете по физическо възпитание за подобряване на активността и повишаване интереса към спорта. Показани бяха примери как технологиите могат да бъдат полезни и на деца със специални потребности, как изкуственият интелект помага при психологически проблеми. От пловдивското ОУ „Яне Сандански“ разказаха за дигиталната промяна, настъпила в училището им. Екип на софийската 2. АЕГ „Томас Джеферсън“ представи „Електронен сборник с образователни STEM материали за IX и X клас“, базиран на реализирана от 2018 до 2022 г. иновация.

На въпроса как да организираш по най-добрия начин училищното пространство, за да дадеш път на успешно STEM обучение, отговори в своето изложение арх. Делчо Делев от Националния STEM център.
Абревиатурата STEM присъстваше често в презентациите на участниците. Не само защото технологиите са съществена част от интегрирания подход на преподаване, но и защото образователните институции се намират в процес на кандидатстване и реализиране на своите STEM проекти, финансирани по Националния план за възстановяване и устойчивост. Арх. Делев даде примери за изградена STEM среда в училища извън България и обобщи принципите за подвижно и стационарно обзавеждане в лабораторни пространства и работилници.

„Проектиране на компютърни игри – креативен подход за STEM обучението“ е педагогическата практика, свързана със създаването на образователни компютърни игри от ученици, представена от СУ „Саво Ц. Савов“ в Пирдоп. Мариета Христова – директор на СУ „Васил Левски“ в Елин Пелин, разказа за успешния, но все още не особено популярен подход, който прилагат в училище – преподаване по методите на STEM обучението още от малките класове. Озаглавена „STEM откриватели“, успешната практика на Средното училище в Елин Пелин спечели аудиторията.

Your Image Description

Свързани статии:

Подготовката на педагози е приоритет МОН И УНИЦЕФ надграждат сътрудничеството си Заместник-министър Емилия Лазарова: Нужна е сериозна промяна в обучението Бургас изгражда три нови училища

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Над 1200 площадки за безопасност на движение

Следваща статия

Допълнителни уроци по български език за още над 11 000 деца

Следваща статия
Допълнителни уроци по български език за още над 11 000 деца

Допълнителни уроци по български език за още над 11 000 деца

България кани повече германски инвеститори в образователни програми

България кани повече германски инвеститори в образователни програми

Трима зам.-министри в МОН

Заместник-министър Емилия Лазарова: Нужна е сериозна промяна в обучението

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"