Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 27, 2023

Как се постигат 99% на тест на „Менса“

9-годишният Иван от Видин се нарежда сред елитните 2 процента от населението на планетата с изключително висока интелигентност

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-07-2023
в Брой 27, 2023
A A
Третокласникът е единствен от Северозападна България, получил най-високия
възможен резултат на тест на „Менса“

Борислава БОРИСОВА

Деветгодишния Иван Стоянов от Видин се нареди сред елитните 2 процента от населението на планетата с изключително висока интелигентност. Той постигна най-високия възможен резултат – 99% на тест за интелигентност на „Менса“ в тази възрастова група.

С този резултат той вече е включен в младежката структура на най-старата международна организация на хората с висок коефициент на интелигентност и вече има гарантирано място в сдружение „Менса България“, след като стане пълнолетен, с радост разказва майка му Миглена Ангелова.

Преди дни Иван завърши III клас във видинското ОУ „Иван Вазов“. Явява се на теста в края на април в Пловдив и споделя, че успява да реши всички 20 задачи за 20-ина минути. По думите на третокласника, логическите задачи били лесни. Само две задачи го затруднили, но след като му останало време, ги проверил и решил. Очаквал е задачите да са много повече, и максималният резултат го изненадал.

Родителите на Иван, подтикнати от успехите на детето си по математика и от лекотата, с която учи чужди езици, решават да го заведат и да се опита да реши теста на „Менса“.

Миглена Ангелова не скрива, че детето ѝ от малко има доста интереси. Говори добре английски, което донякъде в началото му пречи в изучаването на българския. Малкият Иван проговаря по-късно от връстниците си, но пък първото му изречение е на руско-английски, спомня си майката. Обяснява си го с факта, че момчето гледа образователни програми на английски и детски филмчета на руски, които подбира на таблета си. А може би и защото има възможността да слуша английски от бебе – от неговите баба Труди и дядо Нийл. Още преди да тръгне на училище, Иван спокойно чете на български и на английски език, дори научава таблицата за умножение на английски от видео в интернет, което сам намира.

Във II клас интереса му грабва географията благодарение на учителката от занималнята, която във времето за отдих учи децата да играят на градове и държави. Така Иван научава всички държави, знае коя държава в кой континент се намира и с кои държави граничи, разпознава националните флагове. „В III клас започна да се интересува от шах. През януари 2023 г. дори не познаваше фигурите, а наскоро участва в първия си турнир в категория I – IV клас и спечели златен медал“, разказва Ангелова.

Следват желанията му да посещава школа по немски език, да учи китайски и руски. Сваля сам приложението duo lingua, но решава, че първо ще научи добре немския и после ще се заеме със следващия език. Достига до националния кръг на лингвистичното „Кенгуру“ в категория 10-годишни, защото няма състезание за по-малки, и се представя достойно. Предстои му явяване на сертификатен изпит на Кеймбридж за ниво А2 (нивото е за 10 – 12-годишни).

Майката на Иван споделя, че много често синът ѝ поставя въпроси, на които е трудно да се отговори. Най-често задаваният въпрос е: „Защо?“. И много обича да спори, особено когато не е съгласен с нещо и не получи обоснован отговор.

Иван има много приятели в училището и в класа си. Споделя, че научава много нови неща както от своята преподавателка, така и от съучениците си. Не скрива, че сред любимите му предмети са математиката, английският, физическото. А вече и шахматът. Всеки ден учи езици, спортува и рисува, но нито за миг не пропуска игрите.

Иван е сред редовните посетители в библиотеката, но често избира книгите, които четат по-големите деца. Сред любимите му четива са енциклопедии за Космоса, за вулканите, за динозаврите.

Как изглежда седмичната му програма? Деветгодишното момче е категорично и бързо в отговора си: „В понеделник имам немски, вторник – плуване, сряда – английски, четвъртък – баскетбол, петък – английски, в събота – баскетбол, и в неделя имам рисуване. Като свърша със заниманията, после си играя с приятели.“

В колекцията от награди момчето има вече златен медал и грамота от турнир по шах, медали от състезания по математика, тенис и физкултура. Днес Иван знае два езика – български и английски, а в момента учи едновременно немски, руски и китайски, споделя майка му. И допълва, че той сам избира заниманията си, дори се налага да го ограничават.

„Иван се откроява с усърдието си – разказва неговата класна Цветанка Недялкова. – Той е много старателен и постоянството и трудът, които влага в часовете, водят до пос-
тигнатите забележителни резултати. Момчето има разностранни интереси, които надграждаме в нашето училище с разнообразни извънкласни занимания.“

Мечтата на деветгодишното момче е да пътешества, да търси нови знания, да поставя въпроси и да открива отговорите им. Част от тях ще търси и намира в месечните срещи и лекции, които ще посещава като член на младежката „Менса“. Ще бъде и част от онлайн обучителната програма на организацията.

Your Image Description

Свързани статии:

Проекти срещу стрес Летни семейни уикенди в Националния военноисторически музей Мозаечно пано краси наше школо Тефтери за добри дела раздават в Разград

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Сюжети

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Летни семейни уикенди в Националния военноисторически музей

Следваща статия

Наградиха отличените в „Народните будители и Аз“

Следваща статия
Наградиха отличените в „Народните будители и Аз“

Наградиха отличените в „Народните будители и Аз“

Взор, устремен  към Вселената

Взор, устремен към Вселената

Кой отива на световни финали

Кой отива на световни финали

Последни публикации

  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза
  • Изследовател от топ 2% учени в света влиза в екипа на българския INSAIT
  • The Hexaxial System in Physiology Training. Didactic Model
  • Implementing a Wellness Programme to Overweight Students and Working People through Training in the Methodology
  • The Impact of Age on Adult‘s Participation in Physical Activities during Leisure Time
  • Колко струва закупуването на осигурителен стаж
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 19/2025 г.

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"