Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 27, 2023

Маршрути на знанието до Рупите и още над 100 обекта

150 училища и центрове за специални образователни потребности с нови кабинети по хуманитарни науки

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-07-2023
в Брой 27, 2023
A A
С Националната програма „България – образователни маршрути“ учениците от цялата страна имат възможност да се запознаят с много природни и културни забележителности

Местността Рупите и храм-паметникът „Св. Петка Българска“, Посетителски център „Поморийско езеро“, Свещарската тракийска гробница в Исперих, Белоградчишките скали, „Мини България парк“ във Велико Търново, Националното изложение на художествените занаяти и изкуствата в Орешак, пещерата Снежанка, Рилският манастир, Делфинариумът във Варна, Храм-паметникът „Ал. Невски“, Музеят на магарето в Гурково и още над 100 обекта могат да бъдат част от образователните маршрути на държавни, общински, частни и духовни училища, както и подпомагани от МОН български неделни и държавни училища от чужбина. Те могат да кандидатстват с проекти по модул „Образователни маршрути“ по новата Национална програма „България – образователни маршрути“.

Документите трябва да се подадат онлайн до 16 юли, като в срок до 7 дни от датата на кандидатстване ще бъдат уведомени по електронна поща за резултатите. След достигане на максималния бюджет на модула, който е в размер на 13 757 500 лв., одобряването на проектите ще бъде прекратено.

В образователните си маршрути училищата могат да предвидят посещения на някой от изброените в банката обекти, които са разпределени в 5 тематични области (история и археология; география и икономика; биология, биоразнообразие и екология; изкуства, архитектура и литература; етнография, фолклор и занаяти). Могат да добавят и други, така че всяко школо да направи свой туристичес-
ки „пъзел“. Образователните екскурзии по Националната програма могат да бъдат с продължителност от 2 до 5 дни, като от това зависи и минималният брой на образователни направления и обекти, които трябва да посетят.

Срокът за кандидатстване по втория модул – „Културните и научните институции като образователна среда“, изтече на 3 юли.

Държавни и общински училища и центровете за специална образователна подкрепа (ЦСОП) могат да получат финансиране на проекти, с които да обновят класни стаи или кабинети в областта на хуманитарните науки, изкуствата и спорта. За целта до 19 юли трябва да кандидатстват по модул „Съвременна среда за качествено обучение по хуманитарни науки, изкуства и спорт“ от Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“, става ясно от сайта на Министерството на образованието и науката. Очакванията са общо 150 училища и ЦСОП да бъдат класирани.

По Модула ще се финансират проекти за създаване и/или обновяване на учебни кабинети или класни стаи и стаи за занимания по интереси. В тях учениците ще се обучават за придобиване на ключови компетентности в областта на хуманитарните науки, изкуствата и спорта. Училищата и ЦСОП ще могат да кандидатстват и за средства за създаване и/или обновяване на кът за четене или училищни библиотеки и за организиране и провеждане на инициативи за насърчаване на мисленето, въображението и творчеството като част от учебния процес. В инициативите може да участват лектори, автори на произведения и др.

Максималният размер на финансирането на проектите зависи от броя на учениците за учебната 2022/2023 г. Училищата с до 500 ученици могат да получат до 15 000 лв. Тези с между 501 и 700 възпитаници могат да кандидатстват с проекти за до 20 000 лв.

Училища, в които се обучават между 701 и 1000 ученици, могат да обновят класни стаи или кабинети в областта на хуманитарните науки, изкуствата и спорта с до 23 000 лв. Когато в школото се обучават над 1001 възпитаници, финансирането на един проект е до 26 000 лв. ЦСОП могат да получат до 10 000 лв.
По Националната програма „Осигуряване на съвременна, сигурна и достъпна образователна среда“ се финансират още 3 модула. Кандидатстването по модул „Сигурност в училище“ е отворено до 7 юли. По него се финансират проекти за сигнално-известителна система за охрана на сградата и система, осигуряваща наблюдение и запис. С проекти по модул „Създаване на достъпна архитектурна среда“ могат да кандидатстват държавните специализирани и неспециализирани училища, финансирани чрез бюджета на МОН, Министерството на културата (МК) и Министерството на младежта и спорта (ММС), държавните центрове за специална образователна подкрепа, регионалните центрове за подкрепа на процеса на приобщаващото образование, Държавният логопедичен център и Националният дворец на децата. Срокът за подаване на документи за училищата с бюджет към министъра на културата и към министъра на младежта и спорта е 20 юли, а за всички останали – 6 юли. Кандидатстването за модул „Площадки за обучение по безопасност на движението по пътищата“ приключи на 27 юни.

До 17 юли е срокът, в който държавни и общински училища, както и частни школа, но само в партньорство на държавно или общинско ниво, могат да кандидатстват с проекти по Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“. По първия ѝ модул се финансират дейности за сформиране на групи за занимания в сферата на музикалното, танцовото, изобразителното или театралното и филмовото изкуство, а по втория – за сформиране на отбори по баскетбол, волейбол, футбол и хандбал.
По модул „Разработване на училищни проекти, свързани с изследване на историческото минало на Българската армия“ по Националната програма „Изучаване и съхраняване на традициите и историята на Българската армия“ също може да се подават проектни предложения до 17 юли. По нея могат да кандидатстват държавни и общински училища, в които се обучават ученици от VIII до XII клас
Проекти по Националната програма „Професионално образование и обучение“ пък се подават до 9 юли.

Държавни и общински професионални гимназии и средни училища с професионални паралелки могат да кандидатстват за закупуване на техника, оборудване, машини и съоръжения, необходими за провеждане на професионалната подготовка или оборудване на учебни кабинети по професионална подготовка с демонстрационни макети, тренажори, симулатори по първия модул на Програмата. По втория ще се финансират проекти за разработване/актуализиране на типови учебни планове, учебни програми за професионална подготовка, включително и за придобиване на правоспособност и национални изпитни програми за професионално образование и обучение.

Документи за финансиране по Националната програма „Роден език и култура зад граница“ пък се приемат до 5 юли. По нея ще се реализират три модула: „Подпомагане на обучението по български език и литература, по история на България и по география на България“, „Обучение на учители от българските неделни училища в чужбина“ и „Програми и образователни ресурси за обучението, организирано в чужбина“.

Държавни и общински детски градини могат да получат финансиране на проекти на стойност между 3500 и 4000 лв., с които да реализират иновативни педагогически практики. За целта трябва да кандидатстват по Националната програма „Хубаво е в детската градина“ до 30 юни 2023 г.
Тогава приключва и кандидатстването по Националната програма „Подкрепа за личностно развитие на децата и учениците“.

Your Image Description

Свързани статии:

До 40 хил. лв. за проекти за образователна интеграция Инвестиции в научна инфраструктура Варна приема най-добрите млади астрономи Тормозът оставя белези

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

До 40 хил. лв. за проекти за образователна интеграция

Следваща статия

Инвестиции в научна инфраструктура

Следваща статия
Инвестиции в научна инфраструктура

Инвестиции в научна инфраструктура

Варна приема най-добрите млади астрономи

Варна приема най-добрите млади астрономи

Тормозът  оставя белези

Тормозът оставя белези

Последни публикации

  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година
  • МОН публикува първото класиране за прием в VIII клас
  • Четири медала за младите химици
  • Училище за развитие на таланти
  • Заради Родопа планина – различното преживяване
  • На закуска с директора
  • Красотата на съвременната наука
  • Изкуството да вдъхновяваш
  • Тайните на залива Тауклиман
  • Сп. „Педагогика“, книжка 5/2025, година XCVII
  • Изучаване на действието умножение на естествени числа с едноцифрано число – анализ на актуалното състояние в учебните комплекти По математика за четвърти клас
  • Интеграцията на stem обучение и образователната стая на загадките в началния образователен етап – Предпоставка за иновативно и ангажиращо учене
  • Steam компетенции при учениците от начален етап
  • Parental Control and Use of the Internet Among Elementary School Students
  • Образователни аспекти на музикалнопедагогическия подход „Oрф-Шулверк“: приложение на модел за обучение на студенти – бъдещи учители
  • Прилагане на компетентностния подход. И междупредметни връзки в урок по извънкласно четене . За жанра легенда
  • Multimodal Communication in Physical Education Classes
  • “Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education
  • Competence for Social Pedagogical Practice: What Do Students Tell Us?
  • Под повърхността: социалнопедагогически анализ на особеностите на култура на бедността при млади хора В ситуация на относителна бедност
  • Софийският университет събира българисти и слависти
  • „Летен университет“ през август в Китен

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
    • Книгите на Димитър Маринов „Към сцената“ и „Към екрана“
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • Помагало по български език „Приятели“ B1
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 2
    • Помагало по български език „Приятели“ А1 – А2 част 1
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"