Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 3, 2023

Лидери на промяна в професионалното

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
18-01-2023
в Брой 3, 2023
A A

От Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение се очаква да допринасят за повишаване
на конкуренто-
способността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, висши училища, местните власти и компаниите

Министърът на образованието и науката утвърди списък с 28 професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Те ще бъдат модернизирани чрез съвременно технологично оборудване в рамките на Инвестиционен проект 2
„Модернизация на образователна инфраструктура“ на Националния план за възстановяване и устойчивост, като ще се превърнат в ядро на регионалните образователни екосис-
теми. От Центровете се очаква да допринасят за повишаване на конкурентоспособността в отделните региони и да работят за развиване на пратньорски взаимоотношения между професионалните гимназии, университетите, местните власти, образователните институции и компаниите.
През 2022 г. МОН разработи и утвърди методология с критерии и подход за определяне на най-подходящите професионални гимназии, които да получат статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение. Съгласно нея е извършена индивидуална оценка на професионалните гимназии. В резултат е утвърден списък с 28 професионални гимназии, списък с 10 резервни професионални гимназии в големите общини и списък с допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво.
Резервните 10 професионални гимназии в големите общини, определени за основни центрове за растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027, ще могат при наличие на остатъчни средства да бъдат конкретни крайни получатели за изпълнение на инвестиции в Плана за възстановяване и устойчивост в конкретната област. Необходимо е да се спази низходящият ред на получения брой точки като комплексна оценка съгласно методологията. По същия начин, при наличие на остатъчни средства и след 28-те и 10-те резервни професионални гимназии, определените в Списъка като допълнителни 28 професионални гимназии на областно ниво ще могат да бъдат конкретни крайни получатели в съответната област.
Според заложените цели Центровете ще осигурят модерно и иновативно образование и обучение по професии, необходими на регионалния пазар на труда, като предложат кратък преход от училище към работа. Ще се акцентира върху надграждането на традиционни отрасли (транспорт, селско стопанство) за дигитална и зелена трансформация и върху подпомагането на нововъзникващи производства, каквито са роботиката, зелената енергия, електромобилите.
В Списъка на училищата със статут на Центрове за високи постижения в професионалното образование и обучение попадат: Земеделската професионална гимназия „Кл. Тимирязев“ – Сандански (комплексна оценка от 348 точки), ПГ по транспорт и енергетика „Хенри Форд“ (341 т.), ПГ по земеделие „Тодор Рачински“ – Генерал Тошево (336 т.), ПГ по земеделие „Стефан Цанов“ – Кнежа (334 т.), ПГ по аграрни технологии „Цанко Церковски“ – Павликени (332 т.), ПГ по селско стопанство „Никола Пушкаров“ – Попово (331 т.), ПГ по дървообработване и строителство „Цар Иван Асен II“ – Хасково (331 т.), ПГ по ядрена енергетика „Игор Курчатов“ – Козлодуй (322 т.), Варненската морска гимназия „Свети Николай Чудотворец“ (314 т.), Националната ПГ по ветеринарна медицина „Проф. д-р Димитър Димов“ – Ловеч (314 т.), ПГ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Видин (313 т.), Професионалната техническа гимназия „Д-р Никола Василиади“ – Габрово (308 т.), ПГ по строителство, архитектура и геодезия „Пеньо Пенев“ – Русе (308 т.),
Националната професионална техническа гимназия „Шандор Петьофи“ – Разград (302 т.), ПГ „Велизар Пеев“ – Своге (302 т.), ПГ по механизация на селското стопанство „Н. Вапцаров“ – Кайнарджа (296 т.), ПГ по електротехника и електроника – Пловдив (292 т.), ПГ по строителство и архитектура – Пазарджик (291), ПГ по строителство, архитектура и компютърни науки „Проф. арх. Стефан Стефанов“ – Монтана (285 т.), ПГ по техника и строителство „Арх. Йордан Миланов“ – Перник (281 т.), ПГ по механотехника, електроника, телекомуникации и транспорт „Христо Ботев“ – Шумен (277 т.), ПГ по техника и технологии „Христо Ботев“ – Смолян (272 т.), Професионална техническа гимназия „Иван Райнов“ – Ямбол (272 т.), ПГ по електротехника и електроника „Капитан Петко войвода“ – Кърджали (271 т.), Националната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Иван Павлов“ – Стара Загора(262 т.), ПГ по механотехника – Сливен (255 т.), ПГ по компютърно програмиране и иновации – Бургас (240 т.), и ПГ „Акад. Сергей П. Корольов“ – Дупница (216 т.).

 

Списък с резерви на областно ниво в големите общини, определени за основни центрове на растеж по програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027
Националната професионална гимназия по прецизна техника и оптика „М.В. Ломоносов“ – София (314 т.), ПГ по транспорт – Русе (305 т.), ПГ по туризъм „Д-р Васил Берон“ –
Велико Търново (301 т.), ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ –
Варна (297 т.), ПГ по хранителни технологии и техника – Пловдив (281 т.), ПГ по механоелектротехника – Плевен (276 т.),
ПГ по архитектура, строителство и геодезия „Васил Левски“ – Благоевград (250 т.), ПГ по електротехника и технологии „Г.С. Раковски“ – Стара Загора (230 т.), Професионалната техническа гимназия „Васил Левски“ – Видин (200 т.), и ПГСАГ „Кольо Фичето“ – Бургас (184 т.)

Your Image Description

Свързани статии:

Още области в грипна епидемия Награди за медиатори Развитие в хармония с природата 2250 деца от Украйна в български школа’ и детски градини

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Още области в грипна епидемия

Следваща статия

Награди за медиатори

Следваща статия
Награди  за медиатори

Награди за медиатори

В ход е дигиталното обучение

Развитие в хармония с природата

В ход е дигиталното обучение

Конкурсите за училищни директори ще тръгват поетапно

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"