Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 32, 2023

Ускоряват обмена на информация по Механизма за обхват

Над 50 000 деца са върнати и задържани в образователната система за последните шест години

Диляна Кочева от Диляна Кочева
09-08-2023
в Брой 32, 2023
A A

За последните 6 години над 50 000 деца са върнати и задържани в образователната система чрез Механизма за обхват. Това заяви премиерът акад. Николай Денков след заседанието на Координационното звено по Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане, включване и предотвратяване на отпадането от образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.

„Това е една от най-благородните задачи, с които трябва да се занимава едно правителство. И в същото време е една от най-неблагодарните – каза премиерът. – Всички трябва да си дадем сметка колко важно е това, и да вложим душа, сърце, усилия, за да може тези деца да бъдат в училище.“ Според премиера може да се промени постановлението, с което се регламентират дейностите по Механизма за обхват и да се прецизират някои срокове.

По време на заседанието проф. Цоков представя предстоящите действия, които трябва да бъдат изпълнени, за да може този механизъм да работи максимално ефективно, каза още премиерът Денков. Тъй като задачата е много трудна, е необходима координация между Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването, МВР, Агенцията за социално подпомагане, Сдружението на общините. Те трябва да кажат какво е необходимо да се сформира като екипи и как тези екипи да работят заедно. Трябва да се направи и график, за да може бързо да бъде получена информация кои деца подлежат на задължително образование. Липсата на мотивация е главната причина, поради която децата от уязвими групи са застрашени от отпадане от образователната система, подчерта премиерът.

Това, което се случва през последните шест години в рамките на Механизма за обхват, е нагледна илюстрация как институциите могат да работят заедно, и то успешно, каза министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Близо с 40% е намалял делът на отпадналите ученици през тези години. В резултат на екипната работа всяка година около 9000 деца и ученици трайно остават в системата и това е едно бъдеще за тях. На срещата с областните управители и експерти от различни институции част от присъстващите дават предложения както за оптимизиране на дейностите, така и за подоб­ряване на екипната работа.

„Тук цифрата също е внушителна – 1223 екипа за обхват с представители на различни институции, които работят за определена кауза – бъдещето на нашите деца. Наред с това трябва да кажем, че в тези екипи работят над 18 600 души“, заяви министър Цоков. Той подчерта ролята на медиаторите, на социалните работници, на помощниците на учителите, които от тази година благодарение на приетата наредба за финансиране на образователните институции вече имат устойчиво финансиране и стават част от педагогическите екипи в отделни детски градини и училища. Това дава възможност да се оптимизира работата в началото на предстоящата учебна година. От МВР и ГРАО са уверили министъра на образованието и науката, че един месец по-рано може да получат актуалните данни за подлежащите на задължително образование и за децата в риск от отпадане. Търсят се начини да бъдат мотивирани семействата и общността повече деца да се върнат и да останат в училище.

„Това е много важен национален приоритет, защото именно по този начин ще дадем възможност за по-устойчиво развитие на обществото и за повишаване качеството на образованието – подчерта министър Цоков. – Благодаря на акад. Денков, че споделя възможността да се обвърже Механизмът за обхват с по-доброто качество на образованието и процента принадена стойност във всяко училище. Така че училищата, които задържат постоянно децата в риск от отпадане и от уязвими групи, да получават и по-добро финансиране на базата на това, че качествено са изпълнили определени дейности и са върнали децата в клас. Защото образованието е бъдещето.“

Your Image Description

Свързани статии:

Удължават Програмата за детски градини и училища Над 150 млн. лв. за ремонт на училищни общежития 25 млн. лв. за изкуства и спорт в училищата МОН поиска още средства в Бюджет 2024

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

МОН в диалог с родителите за по-сигурни класни стаи

Следваща статия

Открий таланта

Следваща статия
Вестник "Аз-буки"

Открий таланта

България е лидер в региона по технологични решения в образованието

България е лидер в региона по технологични решения в образованието

15% ръст на учителската заплата

15% ръст на учителската заплата

Последни публикации

  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"