Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 33, 17 - 23.08.2023

Детско лято в библиотеката

Новогръцки език и финансова грамотност предлага на малките си читатели Русенската регионална библиотека

Петя Николова от Петя Николова
16-08-2023
в Брой 33, 17 - 23.08.2023
A A
Ваканцията е време за игри и за учене чрез игри, убедени са в Регионалната библиотека в Русе

Вече установихме традиция и всяко лято в Регионалната библиотека „Любен Каравелов“ – Русе, провеждаме ваканционни занимания за деца в начален етап – разказват момичетата от Детския отдел на библиотеката Грета, Бояна, Милена и Ива. – Сформираме ателиета на различни теми, съобразени с възрастта на децата и като естествено допълнение към учебните предмети, заложени в прог­рамата на училищата. Занятията продължават пет дни, а основният ни метод е „учене чрез игра“.“
Известен с името „Библиотечко“, Детският отдел на Русенската библиотека привлича учениците както с разнообразната си тематика, така и с предоставената им възможност да общуват помежду си, да създават екипи и да установяват приятелства.

Момичетата, които ръководят ателиетата, споделят, че играта, като подход на обучение, съдейства на децата да надградят уменията си, да се учат на стратегии, да включват логическо мислене и да натрупват социални умения. „Обучение от такъв вид е интересно за учениците и помага за концентрацията им върху изучавания материал – казват те. – Избрахме този метод и защото заниманията поглъщат изцяло вниманието на децата и те не търсят дигиталните устройства, които влияят негативно на способността им да се фокусират върху едно нещо за по-дълго време.“

Така в рамките на няколко месеца, благодарение на ателиетата на Русенската библиотека, малчуганите получават шанс да развиват творческото си мислене, въображението, да разпознават и контролират своите емоции, както и да общуват пълноценно.

„За лятото на сезон 2023 г. създадохме поредица за деца в няколко теми: „Супербиблиотекари в света на Космоса“, „Супербиблиотекари в света на книгата“, „Супербиблиотекари в динозавърско приключение“ и „Супербиблиотекари в света на изкуството“ – разказват техните ръководителки. – Стараем се децата да получат нови познания, учим ги на нови думи. Съобразно темата изработват самостоятелно предмети и рисунки, като провокират фантазията си и обменят идеи. Книгите винаги са наш верен помощник и малките читатели постепенно се привързват към тях.“

Момичетата от Детския отдел с радост споделят, че се чувстват полезни, защото помагат за изграждането на среда от четящи деца. По време на заниманията запознават учениците с начините да се събере проверена информация от богатия фонд на библиотеката. Развеждат ги из специфичните отдели в сградата, за да се запознаят отблизо с работата на различни специалисти. Да научат, че освен книги има разнообразна научна литература, речници, справочници, енциклопедии.

„Това лято дадохме начало на ново ателие – хвалят се Грета и Милена. – Предложихме на малките ни приятели възможност да получат знания по новогръцки език. Заниманията бяха предназначени както за деца, които нямат никакви познания по гръцки, така и за такива, които имат досег с езика и желаят да се задълбочат в лексиката и граматиката. Паралелно с изучаването на езика децата обогатиха знанията си за гръцката култура и митология, участваха в креативни художествени проекти. Радваме се, че нашите „лингвисти“ успяха да научат цялата гръцка азбука, като приложиха знанията чрез поредица от граматични упражнения. В края на обучението всеки сам можеше да напише личното си име.“

Ателиетата „Забавна финансова грамотност“, „Етнопътешествие в България“, „В чудния свят на музиката“, както и организираните работилнички за развитие на фината моторика и стимулиране на творческото мислене допринасят за разнообразието от летни дейности за деца в Русе. Основната цел е у децата да се провокира любознателност към науката и приятното да се съчетае с полезното.
„Истината е, че всички, които са посещавали нашите ателиета, си тръгват с незабравими спомени и с нови приятели – споделят Грета Цуфелде, Бояна Костадинова, Милена Дерменджиева и Ива Цветкова. – Детският отдел на Регионалната библиотека „Любен Каравелов“ в Русе е изграден с мисъл и отношение – да свързва децата с богатото наследство на града. И може би това ни разграничава от останалите библиотеки.“

За четирите момичета, разказващи историята на една лятна ваканция в Русе, можем да бъдем сигурни, че дават всичко от себе си. Не само защото се радват тяхното място да бъде предпочитано както от родители на бебета и малки деца, така и от ученици и тийнейджъри, но и защото са убедени, че библиотеката, като институция, продължава да бъде важен фактор в живота на обществото. Затова съвременната среда и комфортът, които Детският отдел на Регионалната библиотека „Любен Каравелов“ предоставя, са само част от успешната дейност. По-важно се оказва съзнанието, че са призвани да превърнат библиотеката в център на информация и наука, каквито примери има в други държави.

„Конкуренцията за вниманието и на възрастните, и на децата е много голяма – казват момичетата. – Ако искаме четящо поколение, е необходимо да включваме книгите в живота на децата от най-ранна възраст. Екипът ни силно вярва, че малките промени днес могат да дадат големи резултати утре, стига да ги започнем сега, поставяйки фокуса върху децата.“

Your Image Description

Свързани статии:

Маестро, музика! Нов избор на декан в Софийския университет Национални дипломи за 16 пълни отличници С обединени усилия срещу насилието

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Извън часовете

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Проф. д-р Ивайло Копрев, ректор на Минно-геоложкия университет: Амплоато ни е да създаваме минни инженери

Следваща статия

Маестро, музика!

Следваща статия
Маестро, музика!

Маестро, музика!

Индустрия 4.0 влиза в училище

Индустрия 4.0 влиза в училище

Партньорството  училище – университет

Партньорството училище – университет

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"