Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 35, 31.08. - 06.09.2023

45 000 ученици в занимания по интереси

МОН отличава педагози за формирането на ценности у децата чрез извънкласни и извънучилищни дейности

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-08-2023
в Брой 35, 31.08. - 06.09.2023
A A
Заниманията по интереси
действат изключително мотивиращо
на учениците

Около 45 000 учени­ци са се включили в занимания по инте­реси през учебната 2022/2023 г., финан­сирани със средства от държавния бюджет. Данните съобщава държавният експерт Бла­говеста Борчева от дирекция „При­общаващо образование“ – МОН, при откриването на X международен конкурс за учители „Извънкласните и извънучилищните дейности (зани­мания по интереси) – за устойчиво качествено обучение, възпитание, развитие и социализация на децата и учениците 2023“. Той се организира от Синдиката на българските учители под патронажа на Министерството на образованието и науката и партньори на СБУ.

Заниманията по интереси се орга­низират в съответствие с желанията на учениците и със съгласието на тех­ните родители според спецификата на самите занимания и възможностите на училищата. Регистрацията е чрез плат­формата class.mon.bg, която обединява информация за търсени и предлагани занимания. Приоритетни в тази дей­ност са направленията от STEM – „Ди­гитална креативност“, „Математика“, „Технологии“ и „Природни науки“. Сред желаните направления са още „Изкуства и култура“, „Спорт“ и др. Най-голям интерес учениците проявя­ват към сценични и танцови изкуства, приложна математика, колективни спортове и др.

„Единство на образователния и възпитателния процес за формиране на хуманна ценностна система и под­крепяща среда“ е темата на конкурса тази година, за който са изпратени разработки от над 250 учители. На форума е представен добър педагоги­чески опит в извънкласните и извънучилищните дейности за възпитание в общочовешки ценности, развитие на изследователски интерес и креа­тивно мислене у децата и учениците. „Възпитаването на добродетели в училище днес е и основната задача на МОН. Вие сте тези, които остават след часовете в училище, за да подкрепяте деца и ученици да развиват своите таланти“, отбелязва председателят на СБУ Янка Такева.

Освен заниманията по интере­си държавата осигурява включва­не в различни други форми и чрез национални програми. Сред тях е Националната програма „Заедно в изкуствата и в спорта“, чиято цел е да подпомогне формирането на умения за екипна работа чрез участието в колективни спортове и изкуства, на­сочени към стимулиране интересите, способностите и компетентностите на учениците. За учебната 2022/2023 г. по двата модула са включени общо 49 745 ученици.

На форума са представени и нови програми, сред които е „България – образователни маршрути“ с бюджет от над 14 млн. лева. Тя позволява на учениците придобиване на знания чрез преживяване извън училището, в реална среда, с посещения на обекти в различни тематични направления.

Шестима учители получават спе­циални грамоти и награди от МОН за формирането на ценности чрез извън­класни и извънучилищни дейности с деца и ученици. Приза за добри практики печели екип от Национал­ната професионална гимназия по ветеринарна медицина „Проф. д-р Д. Димов“ в Ловеч, включващ директора Габриела Георгиева, старши учителя Христина Христова и учителя Мая Величкова. В училището има 8 клуба за занимания по теми, свързани с образователния процес по забавен на­чин. Работи се по проекти, провеждат се и занимания с изкуство.

Миглена Механджийска – педаго­гически съветник в ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков, получава специална награда от МОН в раздел „Искам думата“ за своето научно есе „Майсторството на учите­ля в приобщаващия процес“. Дарина Димитрова от СУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Смядово е отличена за работата с клуб „Морал, ценности, религия“ в раздел „Добри практики“. В категория „Извънучилищни дей­ности“ е наградена Емилия Стоянова, старши учител в ЦПЛР – Център за работа с деца, в Разград.

Цветослава Илиева – учител в ДГ „Щастливо детство“ в Плевен, по­лучава първа награда с представянето на опита си във формирането на цен­ности у малките чрез изграждане на емоционална интелигентност от най-ранна детска възраст („По пътечката на емоциите – малките стъпки, фор­миращи големите ценности“). Първа награда в категорията за извънкласни и извънучилищни дейности получа­ва Петя Кочкова – директор на ОУ „Н. Й. Вапцаров“ в Ботевград.

В същия панел за петгодишна работа, вдъхновяваща учениците за творчество, самостоятелност и работа в екип, включване в различни иници­ативи, обучение на деца от уязвими групи във финансова грамотност и подкрепа за деца с увреждания в дневен център във Враца, награда по­лучава екип от врачанското училище СУ „Козма Тричков“. Зам.-директорът Надежда Витанова и старши учители­те Лала Банева и Петя Александрова представят „Успешна приобщаваща практика за превенция на агресията в класната стая“.

С иновативен урок „Щафетната география в часа по физическо въз­питание и спорт и география и иконо­мика“ първа награда за извънкласни дейности с ученици взима екип от 139. ОУ „Захарий Круша“ в София. Първата награда в категорията „Искам думата“ с есето си печели Павлинка Марева, ръководител на клуб „Българ­ски език и творчество“ в ЦПЛР – ОДК „Анастас Стоянов“ в Шумен.

Призови места получават и десетки учители, които в рамките на Конкурса защитиха публично свои разработки. Наградният фонд от 4000 лева е оси­гурен от МОН. Във всяка категория са връчени и втори и трети награди, както и отличия за най-добро пред­ставяне на публиката. Партньори на Синдиката и спонсори на Конкурса също връчват награди.

Лидерът на Синдиката на българ­ските учители д.ик.н. Янка Такева и учителите са единни в извода, че споделянето на опит между учители е работещ модел за мултиплициране на решения, които могат да се приложат по различен начин според индивиду­алността на децата, с които се работи. Темата за ранното детско развитие и ключовото участие на педагозите в работата с тях също е сред дискути­раните по време на форума – как да се идентифицират техните таланти, а също и специални потребности, за да получат допълнителна подкрепа. Акцент е и важната роля на родите­лите, които помагат на учителите и на своите деца в образователния процес и във формирането на традиционни и общочовешки ценности. Всичко това в голяма степен е пречупено през актуалната тема за необходим

Your Image Description

Свързани статии:

Какво е качествено образование Интеграция чрез обучение по предприемачество За девети път Ден на спорта в училище Български шампиони на Eвропейското по дебати

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

За девети път Ден на спорта в училище

Следваща статия

Български шампиони на Eвропейското по дебати

Следваща статия
Български шампиони на Eвропейското по дебати

Български шампиони на Eвропейското по дебати

Мая Стойчева-Николова, началник на РУО – Кюстендил: Не само заплатата трябва да води учителите в училище

Мая Стойчева-Николова, началник на РУО – Кюстендил: Не само заплатата трябва да води учителите в училище

Стая със загадки в час  по география и икономика

Стая със загадки в час по география и икономика

Последни публикации

  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 22/2025 г.
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"