Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 36, 08 – 14.09.2023

Още национални програми за детските градини

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
07-09-2023
в Брой 36, 08 – 14.09.2023
A A
Снимка Община Бургас

„Ще работим за увеличаване на целевото финансиране за детските градини и на броя на националните програми, предназначени изцяло за тях, през 2024 г.“
Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на среща с директори от училищното и предучилищното образование от цялата страна. Дискусията е организирана от Съюза на ръководителите в системата на народната просвета и е открита от неговия председател Диян Стаматов.

В обсъжданията участват и народните представители Красимир Вълчев – председател на ресорната парламентарна комисия, Медиха Енвер Мехмед-Хамза и Даниел Лорер.

Министър Цоков подчертава, че с приетия бюджет отчасти се решават проблемите с недостига на финансиране за детските градини, но е необходимо да се предвиди по-голям ресурс през следващата година. „Трябва да сме наясно, че основите на добрите резултати на децата се полагат още в периода на предучилищното образование“, отбелязва той. И подчертава, че се работи за започване на ранна педагогическа подкрепа още от яслена възраст. На форума са цитирани и изследвания, които показват, че тези години са ключови за личностното развитие на децата.

„Тази година е определена от ЕС като годината на уменията. Именно уменията ще са в основата на успехите на образователните системи в утрешния ден и ние трябва да работим за тази трансформация“, казва още проф. Цоков. Той пояснява, че системата трябва да се фокусира върху личностното развитие на децата. „Промяната ще бъде трудна и ще изисква време, но днес трябва да положим основите, за да се случи това на практика“, подчертава министърът.
Сред дискутираните теми са и промените при конкурсите за избор на училищни директори, обезпечаването на яслите и детските градини и др. Все още учителите и директорите срещат технически проблеми при работата си с изградената единна електронна система в образованието. „Първостепенна задача е да подобрим нейното функциониране, защото тя трябва да улеснява вашата работа, а не да я затруднява“, коментира проф. Цоков. По думите му, вече са проведени редица срещи с разработчиците на платформaта и от тях са изискани бързи действия за подобряване на системата и продължаване на надграждането ѝ. „Трябва да сме наясно, че пътят за осъвременяване и модернизиране на обучението ни преминава през дигитализацията. Решенията в тази област обаче трябва да се взимат съвместно от МОН и образователните институции“, допълва министърът.

Your Image Description

Свързани статии:

Четири отличия за информатиците Конкурси за над 600 училищни директори в началото на ноември Увеличават възнагражденията по програма ВИХРЕН 100 млн. лв. за ремонт на общежития

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Проверяват училищните автобуси

Следваща статия

Италианско признание за младежи от Белене

Следваща статия
Италианско признание за младежи от Белене

Италианско признание за младежи от Белене

Над 320 първокласници в община Дупница

Над 320 първокласници в община Дупница

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Ботове дебнат отвсякъде

Последни публикации

  • Столичната 49. ДГ „Радост“ откри STEM център за малки изследователи
  • 3D мапинг или как се става визуален артист
  • Детството влиза в нова ера
  • Социалните мрежи водят до психични проблеми сред децата
  • „Тех Арена“ с 600 места отвори врати в Техническия университет в София
  • Национално издателство за образование и наука „Аз-буки“ с ново онлайн пространство
  • Скърбящият воин пази паметта на героите от 1885 г.
  • Децата диктуват дневния ред
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 46/2025 г.
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 5/2025, година XLXII
  • Мопасан като предмодернист?
  • Обучението по немски език в УНСС – десетилетия на традиции, приемственост и развитие
  • Млади таланти творят наука
  • Пространствена и езикова достъпност на ресурсите за адаптация към климатични промени и природни бедствия в многоезични общества
  • Снимка на броя: Пространство за експерименти
  • Political Branding in Social Networks (USA Presidential Campaign’24 in Tik-Tok)
  • Training Future Teachers in Assessment Skills within the Framework of Linguodidactic Theory
  • Критическият анализ на дискурса като методологическа основа на чуждоезиковото обучение за придобиване на демократични компетентности
  • Формиращото оценяване и компетентността по писмено общуване на английски език (4. клас) – резултати от педагогически експеримент
  • The Conceptual Model of Content Analysis of Applicants’ Internal Motivation in Entrance Essays
  • Типология на субектите в спортната журналистика
  • Синкретизъм на изреченските признаци

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"