Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 37, 14 - 20.09.2023

Тук агресията е непозната

ОУ „Христо Ботев“ – с. Левка, община Свиленград, е с вековни традиции

Зина Соколова от Зина Соколова
13-09-2023
в Брой 37, 14 - 20.09.2023
A A
Всички завършващи седмо­класници продължават обучението си. Ангажимент на учителите е да им помогнат с подготовката на документите при кандидатстването

Новата учебна година за ОУ „Христо Ботев“ – с. Левка, община Свиленград, ще бъде посветена на предстоящия 150-годишен юбилей на школото. Педагогическият колектив и учениците отсега подготвят голям празничен концерт, който ще бъде на 2 юни догодина, и богата прог­рама, изпълнена с разнообразни инициативи.

Основно училище ,,Христо Ботев“ – с. Левка, е първото средищно и защитено училище в община Свиленград. Учебното заведение е с вековни традиции. Разполага с богата осъвременена материална база, която обновява със собствени средства и труд.

В училището се обучават 130 деца и ученици от втора възрастова група до VII клас. Всички ученици от I – VII клас са включени в целодневна организация на учебния ден и са разпределени в четири групи – две в начален етап и две в прогимназиален етап. Повече от 10 години в училището има една полудневна подготвителна група. По-късно групата се преобразува в целодневна. Когато в общината приемат решение 4-годишните деца задължително да бъдат обхванати от учебната 2021/2022 г., в училището е разкрита втора целодневна група за деца на 4 и 5 години.

„Обхващането на 4-годишните определено има ефект, защото те се обучават на много нови неща в групите и обогатяват познанията си за говорене и разбиране на българския книжовен език – казва Петя Благоева, директор на училището. – Учат се на навици, които би трябвало да бъдат усвоени още в семейната среда. Нашите деца са изключително от уязвими групи, за тях българският език не е майчин. 90% от тях пътуват от 10 други населени места. Ние сме единственото училище в община Свиленград, което остана на село, всички останали бяха закрити. Изключително трудно се работи с такива деца, макар че проблемите идват по-скоро от родителите. Екипът ни осигурява всичко необходимо за образователния процес. Връзката с родителите и съдействието от тяхна страна остават приоритет за колегията, защото повечето семейства са в тежко социално положение – неработещи, неинтегрирани, живеещи в своя затворена общност, за която образованието не е от първостепенна важност все още. Мотивирани сме да разчупим тези виждания, защото доброто бъдеще на нашите деца и ученици зависи от редовното посещение в училище. Борим се да направим училището своеобразен втори дом за тях. Това е нашата мисия!“

Иначе децата са изключително дисциплинирани, подчертава директорката. В училището няма проблеми от гледна точка на агресия и насилие. Проблемите са с обхвата – всяка година има отпаднали ученици. Няколко фамилии упорито отказват децата им да ходят на училище. По Механизма за обхват педагозите обхождат подлежащите на задължително обучение деца и ученици всеки месец. От няколко години в училището е назначен и образователен медиатор. Въпреки това част от родителите не пускат децата си на училище, за да се грижат за по-малките си братя и сестри или да вършат друга работа вкъщи. Редовно се организират срещи с родителите по населени места, но педагозите не получават достатъчно съдействие от тяхна страна.

„Правим всичко възможно децата да се чувстват в свои води в училище – казва директорката. – Осигуряваме им и извънкласни занимания по интереси по национално финансиране. Обикновено се сформира група с насоченост към математиката и група по приложни изкуства. Имаме група по народни танци, която въведохме преди няколко по проект на ОП НОИР, а тази година по Националната програма „Заедно в изкус­твата и в спорта“ ще продължим народните танци, като сме наели вече професионален хореограф. Така потребностите на учениците са задоволени. Предстои ни и изграждането на STEM център с два кабинета – един по природни науки и един по математика и информатика.“

Резултатите от НВО в IV и в VII клас са добри. А за постигането на по-високи преподавателите по български език и литература и математика работят целогодишно, уточнява директорката. Причината за трудностите е, че учениците не владеят добре български език. Затова по проект „Успех за теб“, който е планиран да стартира през 2023/2024 учебна година, ще се сформират групи за преодоляване на образователните дефицити.

100% от завършващите седмокласници продължават образованието си. Ангажимент на учителите е да им помогнат с процедурата по кандидатстване и записване в VIII клас. Голяма част от тях предпочитат да продължат своята реализация в професионални училища. Повечето завършват успешно средно образование. Малко са, но има възпитаници на училището, завършващи и висше образование.
„Колегите от гимназиален етап в Свиленград споделят, че нашите деца се отличават и са много добре възпитани. Това е заслуга на училището ни и на педагозите в него – подчертава Петя Благоева. – Децата са кротки, винаги проявяват уважение към по-възрастните. От години съм директор, най-трудно ни е, че нямаме подкрепата на родителите, не можем да разчитаме на тяхното съдействие. Разбирам, че и на тях не им е лесно – занимават се със земеделие и селско стопанство, трудът им е тежък. Затова ние, като екип, ще продължаваме да се стремим да ги приобщим, в името на благото на децата.“

Your Image Description

Свързани статии:

ПГ по механоелектротехника в Плевен в нова сграда Приключението „Забавно лято“ Професията дава шанс Приобщаваща среда за най-малките във Варна

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Увеличават местата за студенти по медицина

Следваща статия

ПГ по механоелектротехника в Плевен в нова сграда

Следваща статия
ПГ по механоелектротехника в Плевен в нова сграда

ПГ по механоелектротехника в Плевен в нова сграда

Приключението „Забавно лято“

Приключението „Забавно лято“

Търсят се нови училища посланици

Търсят се нови училища посланици

Последни публикации

  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"