Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2023 Брой 38, 21-27.09.2023

Да избягаш от рутината чрез игра

Второ основно училище „Петко Рачов Славейков“ в Стара Загора разработва е-картотека за иновативни практики

Диляна Кочева от Диляна Кочева
20-09-2023
в Брой 38, 21-27.09.2023
A A

Училищни лаборатории за иновации ще бъдат създадени в пет училища в различни населени места в България. Ще бъдат привлечени учители и директори и от други училища, които ще имат възможност да се запознават с процесите на въвеждане на иновации и да обменят опит. По този начин успешните проекти на дадено училище ще могат да се мултиплицират в повече образователни институции.
Целта е да се формират общности и екипи с визия за сродни образователни иновации чрез представяне и структуриране на идеи, които да доведат до развиване на тематични иновативни мрежи и надградени иновативни модели.

Училищните лаборатории за иновации се създават по Националната програма „Иновации в действие“. Осигурените за целта средства са 150 000 лв. – по 30 000 лв. за всяко от петте училища.
Днес разказваме за Второ основно училище „Петко Рачов Славейков“ в Стара Загора. С новата си училищна лаборатория за иновации планират да развият стратегия за подобряване на учебния процес чрез създаването на проекти, стимулиращи знанията на учениците и уменията им за решаване на проблеми. Освен това ще развият и способността на възпитаниците си за аналитично, креативно и логическо мислене. Нап­равлението, в което ще работят, е проектно базирано обучение и интегрирано знание.

 

Първият учебен ден е сред най-вълнуващите спомени от детството

Интегрираното знание предлага нов начин на децата да бъдат включени в учебния процес, като, от една страна, станат част от него, а от друга – ще научат много повече. Истината е, че използването на такъв тип метод, който по-скоро превръща урока в игра, им помага да избягат от скучната рутина на традиционния урок, и им открива хоризонт от нови възможности за усвояване на знания“, казва директорката на Второ основно училище „Петко Рачов Славейков“ Милена Желязкова.

Отпуснатите финансови средства от МОН за училищна лаборатория ще бъдат използвани за съставянето на методическо помагало и направата на картотека за иновативни практики в електронен вариант. През целия период на изпълнение ще работят в тясно сътрудничество с РУО – Стара Загора. „Ще вложим парите в създаването на крайните продукти, като, в този смисъл, ще пренасочим част от тях и към допълнителната квалификация на педагогическите ни специалисти и обмяната на опит“, уточнява моята събеседничка.
За училището в Стара Загора нововъведенията не са рядкост, а обичайна практика. То е включено в мрежата на иновативните училища от 2017 г. насам. През миналата учебна година участва със седем проекта, а именно – „Зограф“, „Айя – от А до Я – уча и творя“, „Училището – школа за характери“, „Мисия учител за един ден“, „Исторически следи – историята в предмети“, „Дигитален клас“ и клуб „Енигма“. „Всяка година нараства екипът от колеги, които представят интегрирани, бинарни, изнесени уроци както в начален, така и в прогимназиален етап“, разказва директорката. Споделя, че опитът на преподавателите им в методологията и концепцията на иновативния урок постоянно се развива и нараства. Истината е, че учителите им участват ежегодно в национални педагогически форуми и споделят добри практики, предлагат теоретични аспекти и методически решения, представят етапите на работа по създаване и реализиране на уроци от ново поколение.

Педагогическият им колектив се състои от 67 учители, ресурсен учител и психолог. „Учителите ни имат много добра професионална подготовка. Показват желание за кариерно развитие и повишаване на квалификацията си. При нас работят както опитни професионалисти с дългогодишен стаж, така и много млади колеги под наставничеството и методическата подкрепа на старши учители“, разказва Желязкова.
Новата учебна година в училището в Стара Загора започва с 802 ученици. Те са разпределени в 34 паралелки, а групите за целодневна организация на учебния ден са 14 на брой. „Училищният звънец и първата учителка са едни от най-милите спомени от детските години. На 15 септември всеки тръгва на крилете на мечтите си – ученици, учители, родители. Защото от училището започва пътят на познанието и творчеството.

А Второ ОУ продължава традициите на своите предшественици и успешно прилага иновативни методи и форми – изнесени часове, занимания по интереси, миниспектакли, концерти и изложби. Деятелност кипи през цялата учебна година“, казва Желязкова.
Сградата, в която се помещава училището, е архитектурен паметник на културата. Учениците учат на двусменен режим, защото материалната база е малка. „Бих искала да стартира разширение на училищната сграда с нови класни стаи и да бъде изграден нов физкултурен салон“, казва моята събеседничка.
Съвсем скоро предстои да изградят и STEM център. Той ще бъде разпределен в три зони – „Природни науки“, „Математика и информатика“ и „Роботика и киберфизични системи“. STEM училищната среда ще включва цялостни интериорни решения, съвременно оборудване с подходящи, многофункционални мебели, обучителна техника и материали.

Традиционно учениците показват високи резултати на НВО в IV и VII клас. Обикновено са на второ място по успеваемост в Стара Загора. Средният успех в IV клас от НВО по БЕЛ е 5,52, а от НВО по математика – 5,13. Добри са резултатите и на седмокласниците – средният брой точки по БЕЛ е 72,48 и по математика – 51,87. „След VII клас учениците ни продължават образованието си в престижни старозагорски гимназии, а след тяхното завършване се насочват към висши училища и университети с хуманитарна насоченост, природни науки и технологии“, казва с гордост директорката.

През 2022 г. училището чества 65 години от създаването си с богата програма. Сред инициативите, които провеждат, са тематични изложби на знакови за града места – общината, културния център, Държавната опера и сградата на школото. По случай годишнината издават и две книги. Първата е „Алманах“, в нея са поместени отличени ученически творби от конкурси и състезания. Втората носи името „Споделени спомени“ и представлява сборник с интервюта на възпитаници на училището. Директорката разказва, че никога не губят връзката с бившите си възпитаници. Сред тях има много учители, журналисти, лекари, инженери, прависти и общественици, с които се гордеят.

„Празниците са част от училищния живот. Те преосмислят нашето ежедневие, насищат с нови емоции и вълнения и ни сплотяват като общност със специфични традиции. Второ ОУ има свой облик и атмосфера на творчество, партньорство и ангажираност“, казва моята събеседничка.
Животът в училището е богат и разнообразен. Учениците редовно участват в национални олимпиади и състезания, в инициативи от Националния календар на МОН за изяви по интереси и от Националния спортен календар. „Учениците ни имат доказано постигнати резултати през учебната 2022/2023 г.
Нашите възпитаниците заемат престижни награди от международни и национални конкурси и състезания“, казва директорката. Сред изявените им възпитаници са второкласничката Моника Хрис­това, която грабва приза „Математически звезди“; третокласникът Павел Хероут, който е с най-високи отличия от математически международни и национални състезания, и Юлиана Савова от V клас, която заема първо място във финалния кръг на националното състезание „IT Знайко“. Гордост за училището е отличното представяне на Станислав Милчев от VII клас на националните кръгове на олимпиадите по биология и по български език и литература.

С международно признание е Елизабета Казале от VII клас, която завоюва 100% стипендия SPACE CAMP TURKEY, 2023 г. Много са учениците на Второ ОУ с призови места от литературни конкурси, състезания по информационни технологии и програмиране, конкурси за детска рисунка. Голямо признание за труда и старанието получава и екипът от 51 седмокласници, участвали в разработването и представянето на проекта „Голямата книга на българското пробуждане“ – нов препис по първия Софрониев котленски препис (1765 г.) на „История славянобългарска“.

Училището е организатор на националния ученически конкурс „Ще обичам аз от сърце таз земя и тоз народ“, включен в Националния календар за изяви по интереси на МОН. Началото на Конкурса е поставено през учебната 2016/2017 г. по случай 60 години от основаването на Второ ОУ. Събитието се е превърнало в традиция и през учебната 2022/2023 г. се проведе неговото шесто издание в Културния център – Стара Загора.

Училищният ученически съвет също е много активен. Децата там с голямо желание и готовност организират доброволчески кампании и дискусии по обществено значими теми. За всеки празник изготвят презентации и информационни материали. Включват се и с помощ и идеи при организацията на училищните тържества. През цялата учебна година осъществяват съвместна и ползотворна дейност с Общинския съвет на децата в Стара Загора и с различни културни и научни институции в града.

Your Image Description

Свързани статии:

Умението да привличаш млади учители Най-важно е възпитанието в толерантност Децата са моите малки герои Училище на края на града

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Умението да привличаш млади учители

Следваща статия

Нови състезания в календарите на МОН

Следваща статия
Нови състезания в календарите на МОН

Нови състезания в календарите на МОН

Повече средства за Ученическите игри

Повече средства за Ученическите игри

Златният отбор на България

Златният отбор на България

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • The State of Inclusion in Adapted Basketball
  • Теоретичен модел за интердисциплинарност в обучението по баскетбол в професионалната подготовка по физическо възпитание и спорт
  • Изследване на болковата симптоматика при деца с отклонения от правилната стойка след приложено въздействие със средствата на терапевтичното плуване
  • Състояние на някои двигателни способности при деца от предучилищна възраст
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Изображенията на птици в античните подови мозайки от България от орнитологичен аспект: видове, произход и търговски връзки (II – VI в. н.е.)
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Perspectives on Food Waste Management and the Green Food Movement
  • Дигитални ресурси за развитие на ключови компетентности при изучаване на характеристиките на химичните процеси в X клас
  • Приложение на метода на концептуалните карти при преподаване на разделите „Електромагнитни явления“ и „Светлина“ от съдържанието по физика и астрономия в Х клас за формиране на ученическите представи за природата на светлината
  • Проучване на подходите към ученето на студенти по химия и фармация
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • От главния редактор

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"