Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

11 млн. лева за довършване на ремонта на Хуманитарната гимназия в Пловдив

Засега няма сигнали за недостиг на електронни устройства за провеждане на изпита за измерване на равнището на уменията по природни науки в IX клас, коментира министър Галин Цоков

Деляна Лукова от Деляна Лукова
08-10-2024
в Новини 2024
A A
Снимка – Авторът

Държавата дава 11 милиона лева за довършване на ремонта на Хуманитарната гимназия „Св. св. Кирил и Методий“ в Пловдив, стана ясно при посещение на министъра на образованието проф. Галин Цоков в учебното заведение.

Решението за отпускането на средствата е взето на заседание на Министерския съвет. През 2024 г. се отпускат 5,5 млн. лв., а през 2025 г. – още толкова за довършване на вътрешния ремонт на сградата.

„Разгледахме всички възможни програми – национални и европейски, но нито една от тях не е допустима за това училище, най-малкото защото е паметник на културата.

След като изчерпахме всички опции за осигуряване на финансиране, помолихме през Министерството на образованието МС да ни отпусне тази сума и решението вече е публикуван“, обясни заместник-кметът по дигитализация, европейски проекти, бизнес развитие и образование в община Пловдив Владимир Темелков. Той придружаваше министъра заедно с кмета на район „Централен“ Георги Стаменов.

С първите 5,5 млн., които ще трябва да се усвоят през настоящата година, ще се купят материали и ще се извърши реставрирането на врати, прозорци, дръжки. Така в ранна пролет ще може започне вътрешният ремонт с идеята да бъде приключен до 15 септември. Организацията вече е обсъдена с директорите на Хуманитарната гимназия и на ОУ „Княз Александър I“, с което делят сградата.

Предстои вътрешна реставрация на сградата, която ще започне от края на месец май 2025 г.

Предвижда се демонтаж на дюшемето, реставрирането му, оглед и подсилване на носещата конструкция, която е на над 150 години, монтаж на специални панели, поставяне на каменна вата на таваните. Елинсталацията също ще бъде реновирана. Радиаторите ще се заменят с конвектори за отопление и охлаждане на сградата. Ще бъде изградена пожароизвестителна система. В западния корпус се предвиждат нови санитарни възли. Паркетът ще бъде лакиран, за да се постигне максимално автентичен вид на сградата. В заданието на обществената поръчка е описано да се обследват възможностите за достъп и паркиране до сградата, в която учат над 2000 деца.

„В тези месеци упорито работихме с Община Пловдив и търсихме различни варианти да подкрепим Община Пловдив пред Министерството на финансите с 5,5 млн. до края на тази година, за да продължат ремонтните дейности. Ще подкрепяме всяка инициатива за подобряване на образователната среда. Надявам се, че това е добро начало за доизграждането на образователната инфраструктура в Пловдив“,каза министър Цоков. По думите му модерната средата води до повишаване на качеството на образование и резултатите на учениците.

„Това и е основен приоритет за Министерството на образованието и науката, като сме осигурили 7,5 млн. лв. за изграждане на нова сграда, в която да се преместят учениците от основното училище“, съобщи още проф. Цоков.

По думите му така ще се премине на едносменен режим на обучение, което е предпоставка за по-добър образователен процес.

Министърът отбеляза, че през новата учебна година около 10% от училищата в страната все още са на двусменен режим.

В същото време училищата, в които се учи на две смени, са с 21 по-малко спрямо миналата година. И МОН ще подкрепя тази политика във всички български общини.

„Това училище е национален символ, тук са завършили образованието си именити българи, интелектуалци, хора на изкуството и перото, управленци. Това, което правим днес, е израз на нашето уважение към миналото, защото това е първата мъжка гимназия в България, едно от първите класни училища. От друга страна, е грижа за нашата образователна система, за да се чувстват добре децата в XXI век, обитавайки този своеобразен музей на духа“, каза министърът.

Хуманитарната гимназия „Св. св. Кирил и Методий“ e първата мъжка гимназия, създадена през XIX век.

В нея са учили интелектуалци, хора на перото и изкуството като Найден Геров, Иван Вазов и Пейо Яворов, а нейни възпитаници са редица управленци, сред които шестима министър-председатели.

От 2019 г. насам държавата е отпуснала 2,8 милиона лева по договор между Министерството на културата и район „Централен“ по програмата за реставрация и консервация. С тях е направен ремонт на покрива и е реставрирана дограмата. Отделно от това община Пловдив досега е осигурила 3 милиона лева за ремонта на училището, уточни районният кмет Георги Стаменов.

Засега няма сигнали за недостиг на електронни устройства за провеждане на изпита за измерване на равнището на уменията по природни науки в IX клас, каза проф. Цоков. Изпитът е организиран в два дни, за да няма проблеми с техниката – ще се използват хромбуци, лаптопи, таблети.

„Ще следим процеса и където има нужда – ще помогнем. Това не е изпит, не е външно оценяване, а входно равнище, за да установим как децата се справят на електронни платформи, доколко платформите са успешни, за да ги използваме в други пробни изпити или външни оценявания. Втората ни цел е учениците да решават тестови задачи с практическа насоченост, тъй като през април им предстои да се включат в международното изследване PISA, чийто фокус тази година са природните науки. Затова сме подбрали въпроси, свързани със зелена енергия, климатичните промени.“  

Your Image Description

Свързани статии:

Учениците от област Пловдив ще учат онлайн за седмица МОН подготвя промени в Наредбата за ученически пътувания МОН обмисля онлайн записване в VIII клас Проф. Галин ЦоковПовече средства за обучение и практическа подготовка на бъдещите учители

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Владимир ТемелковДенятПловдивпроф. Галин ЦоковремонтХуманитарна гимназия "Св. св. Кирил и Методий"

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Обсъжда се възможността учители от Аржентина да преподават испански в български училища

Следваща статия

Финландски професор с лекция за учители по природни науки

Следваща статия
Финландски професор с лекция за учители по природни науки

Финландски професор с лекция за учители по природни науки

Джон Хопфийлд и Джефри Хинтън поделят Нобеловата награда за физика за приноса им в развитието на изкуствения интелект

Джон Хопфийлд и Джефри Хинтън поделят Нобеловата награда за физика за приноса им в развитието на изкуствения интелект

Сафари приключение край Велинград

Сафари приключение край Велинград

Последни публикации

  • 190 години просветно дело в Якоруда
  • В МОН действа щаб във връзка с проблемите с транспорта в София и предстоящите матури
  • Изкуството да отстояваш позиции
  • Българска ученичка завоюва първа награда за физика и астрономия в САЩ
  • В крак с новите технологии
  • Млади звезди се захранват с хаоса, за да изградят планети
  • Красотата на детството
  • Министър Вълчев гостува на Нов български университет
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 2/2025, година XXXIII
  • Подкрепа за развитие на дуалното обучение
  • Еврокомисията инвестира 1,25 млрд. евро в научни изследвания
  • Министър Красимир Вълчев откри STEM център в Костенец
  • В един от най-престижните университети в САЩ ще се преподава български език
  • The Psychosocial Dimensions of Bulgarian Migration to Italy
  • Аспекти от културното наследство на област Стара Загора: многообразие и обществена значимост
  • Вторият държавен съд (1910 – 1914) и обвиненията срещу бившия министър-председател П. Гудев (1907 – 1908)
  • Испански дипломати за историята на Балканите и за българите XVIII – XIX в.
  • Educational-Intellectual Centres in the Ukrainian Baroque Era and Their Role in Cultural Interactions with The South Slavic World
  • Oценка на ефекта от приложението на кръгова тренировка върху функционалните възможности при студенти от СУ „Кл. Охридски“
  • Aнализ на съществуваща статистически достоверна разлика след прилагането на комплексна програма за провеждане на спортно усъвършенстване по ориентиране при студенти от Tехническия университет – София, Филиал Пловдив
  • Към въпроса за подкрепа на деца със специални образователни потребности чрез допълнителни спортни дейности
  • От състезанието към куиза

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"