Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Родни таланти избират България

Осем са първите участници в стипендиантската програма на INSAIT и Факултета по математика и информатика на Софийския университет

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-06-2024
в Новини 2024
A A
Снимки – Олег Попов

Осем талантливи български ученици избират да запишат бакалавърска програма във Факултета по математика и информатика (ФМИ) на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ пред това да продължат висшето си образование в някой от водещите университети като „Оксфорд“, ETH – Цюрих, техническите университети в Айндховен, Делфт и Виена.

У нас ги задържа възможността за изследвания на световно ниво съвместно с учените в Института за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет и работата по иновативни проекти в сферите на роботиката, машинното обучение, алгоритмите, компютърното зрение и други, която получават като първите стипендианти по съвместната програма на INSAIT и ФМИ – EXPLORER (EXcellence Program in technoLOgy and REseaRch).

Осемте талантливи младежи са избрани от над 100 кандидатстващи.

В рамките на 4-годишния период от следването си младежите ще получат не само образование и стаж на световно ниво в България, а и месечна стипендия в размер на 2000 лв.

Първите стипендианти бяха публично представени в Аулата на Софийския университет от служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, ректора на СУ проф. Георги Вълчев, декана на ФМИ проф. Мая Стоянова, основателя на INSAIT проф. Мартин Вечев и изпълнителния директор на Института инж. Борислав Петров.

По думите на проф. Цоков, за младите е важно да виждат перспективите си за развитие, а в INSAIT те са неограничени.

„Институтът INSAIT се развива като един от най-добрите институти в света,

свързани с изкуствения интелект, и привлича студенти, докторанти и световноизвестни учени в различни направления на математиката и информатиката. Това привлича и оставя тези млади хора в България“, заяви проф. Цоков.

Министърът съобщи, че са водени разговори за създаването на национална програма на МОН, по която да бъдат осигурени стипендии за обучение на изявени ученици, които искат да останат в български университети. С тях могат да бъдат подкрепени студенти не само в областта на математиката, а и на инженерните науки, ядрената енергетика, природните науки, хуманитаристиката. Това може да се случи и съвместно с бизнеса. Проф. Цоков изрази надежда следващият редовен екип на МОН да продължи тази идея.

„Програмата задържа най-талантливите деца тук и им дава възможност за развитие“, каза основателят на INSAIT проф. Мартин Вечев. Той сподели и последващите планове за Програмата. „Надяваме да стане по-голяма и на година да стигне до 150 – 200 деца. Това ще промени тотално икономиката на България“, каза проф. Вечев пред „Аз-буки“.

Ректорът на Софийския университет проф. Георги Вълчев също поздрави студентите.

„Възможността да контактуваш с учени от световна величина, да развиваш интелекта си, да си заобиколен от приятели, ще ви позволи да реализирате потенциала си изцяло“, каза той на младите таланти.

Преди да представи приетите студенти в програмата EXPLORER, изпълнителният директор на INSAIT инж. Борислав Петров подчерта, че те са възпитаници на водещите математически гимназии в страната.

Софийската математическа гимназия има най-много приети кандидати – четирима.

Симеон Дочев е носител на медали от повечето от най-елитните математически състезания у нас и е стипендиант на МОН за деца с изявени дарби.

Мария Дренчева е златен медалист от Европейската математическа олимпиада за момичета, Националното пролетно състезание по математика и много други. Тя е бивш възпитаник на програма STARS на INSAIT и е спечелила стипендията на фондация „Миню Балкански“ с право да учи във Франция.

Представител на СМГ е и Денимир Димитров. Той е медалист от Националната олимпиада по математика, от Международното състезание по математика в Индонезия и много други. Спечелил е и лятната позиция за асистент в Международния секретариат на НАТО в Брюксел в клон, отговарящ за защита на данните и управление.

Карето се допълва от Ния Димитрова, която е част от националния отбор на България по лингвистика и медалист в повече от дузина от най-престижните олимпиади и състезания в България.

Сред останалите стипендианти е и Николай Георгиев от силистренската Природо-математическа гимназия „Св. Климент Охридски“. Николай е лауреат на Националната математическа олимпиада с успех 6.00 и част от разширения национален отбор по математика.

Ясен Пенчев е възпитаник на ПМГ „Акад. Иван Гюзелев“ – Габрово. Той е носител на престижни отличия от над 55 български и международни олимпиади и състезания по математика, физика, информатика и други.

Теодора Тодорова завършва ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ в Бургас. Тя е била част от стажантската програма за талантливи български ученици на INSAIT – STARS, и е сред екипа на статията, публикувана в една от най-реномираните конференции в света в областта на изкуствения интелект и статистиката AISTATS през 2023 г.

Делян Бойчев от ПМГ „Васил Друмев“ – Велико Търново, е олимпиец по природни науки. Преди няколко дни става част от националния отбор на България по изкуствен интелект. Той е завършил успешно курсове по машинно обучение, невронни мрежи и др. от Станфорд, Имперския колеж в Лондон и др.



Your Image Description

Свързани статии:

INSAIT с нов пробив София спечели домакинството на ключова световна конференция за информационна сигурност Студенти от 56 държави избират Института INSAIT Институтът INSAIT навърши две години

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Институт INSAITРепортерСофийски университет "Св. Климент Охридски"ФМИ – EXPLORER

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

С осанка и отношение на истински учител

Следваща статия

В ход е обществената поръчка за изграждане на Националния STEM център

Следваща статия
В ход е обществената поръчка за изграждане на Националния STEM център

В ход е обществената поръчка за изграждане на Националния STEM център

Картички от пощенски клон 1090

Картички от пощенски клон 1090

Баница и гибаница на обща трапеза

Баница и гибаница на обща трапеза

Последни публикации

  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample
  • Нова употреба на глагола споделям
  • The Language Issue in Ukraine: Legal and Educational Challenges in the Budjak Region
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Вестник „Аз-буки“ – брой 21/2025 г.
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"