Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Близо 1000 учители се включват в майсторски класове и надграждат умения

Вашата професия е мисия за бъдещето на България, заяви пред млади педагози от цялата страна министър Галин Цоков

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
11-10-2024
в Новини 2024
A A
Снимки – Пресцентър на МОН

„Близо 1000 учители се включват в майсторски класове“, в които да надградят своите умения.

Това съобщи министърът на образован

ието и науката проф. Галин Цоков по време на откриване на форум, който събира млади учители от цялата страна, предаде пресцентърът на МОН.

Министър Цоков отбеляза, че за първи път се предвижда подобна форма на квалификация – чрез споделяне на доказан педагогически опит и обмяна на добри практики.

До края на годината се провеждат или предстои провеждането на общо 60 майсторски учителски класа в 19 региона на страната.

„Това е още една възможност да ви п

одкрепим, защото с всекидневния

си труд вие показвате как може да се развива нашата образователна система“, обърна се министър Цоков към младите учители.

По думите му всеки от тях, с проектите и успехите, които постига, доказва, че е отдаден на учителската професия. „Казвам, че това е мисия, защото с вашите умени

я, знания и с вашата любов и себеотрицание развивате децата на България и ги изграждате като личности“, подчерта проф. Цоков.

Според него

в XXI век учителят е много повече от това да бъде транслатор на знания, а трябва да бъде лидер в класната стая,

който вдъхновява и мотивира учениците и им показва хоризонти за тяхното развитие.

Министерството на образованието и науката е разработило модул, в който всеки учител може да се регистрира, за да потърси помощ за справяне с професионалния стрес и прегаряне, както и за изграждане на устойчивост пред предизвикателствата, стана ясно още по време на събитието. Проф. Цоков подчерта, че това е важен инструмент, особено за младите учители, защото често те се чувстват изправени сами срещу предизвикателствата на професията и е нужно да имат подкрепа, за да могат да се приобщят и да останат трайно в образователнат

а система.

Организатори на конференцията са „Сдружение за образователни инициативи 19“ към ОУ „Бачо Киро“ – Велико Търново, и Регионалното управление на образованието – Велико Търново. Форумът се провежда по Националната програма „Квалификация на педагогическите специалисти“ 2024 г.

Темата на тазгодишното издание на конференцията е „Изкуственият интелект в образователния процес – симбиоза между технологии и традиции“.

Във форума се включват разнообразни дейности с учени от Института за компютърни науки, изкуствен интелект и технологии (INSAIT) към Софийския университет и Великотърновския университет „Св.св. Кирил и Методий“. В него участват 60 млади учители от цялата страна. През годините от регионален форумът прераства в национален, като е привлякъл над 400 участници.

Това е деветото издание на форума, като неговото начало поставя Владимир Николов, дългогодишен директор на ОУ „Бачо Киро“ във Велико Търново. През настоящата година той се пенсионира като ръководител на училището, а министър Цоков го отличи с плакет на МОН с глаголицата за последователните му усилия за насърчаване на младите педагози.

Министър Цоков връчи и грамоти на петима млади учители, чиито научни доклади са оценени от жури от Великотърновския университет. Отличените са Мирела Гигова и Траяна Иванова от 51. СУ „Елисавета Багряна“ – София, Венцислав Начев от Националната професионална гимназия по компютърни технологии и системи в Правец, Деан Василев от ПГИ „Д-р Иван Богоров“ във Варна, Никола Рашков от МГ „Баба Тонка“ в Русе и Таня Маринова от ОУ „Бачо Киро“ във Велико Търново.

„Учете се от тези преди вас, но не повтаряйте сляпо техния пример. Бъдете себе си и намерете своя път на професионално развитие в името на децата ни“, каза просветният министър и благодари на младите педагози.

На форума присъстваха и началникът на кабинета на министъра Наталия Михалевска, ръководителят на Програмата за квалификация от МОН Полина Фетфова и експертът Радостина Николова, зам.-кметът на Велико Търново Георги Камарашев и зам.-областният управител Юлия Ликоманова-Мутафчиева, както и зам.-кметът на Плевен Елина Димитрова, експерти от РУО-Велико Търново и общината.



Your Image Description

Свързани статии:

Разработва се Национална програма „Развитие на научните изследвания и иновации в българското предучилищно и училищно образование“ Просветният министър награди учители за успешни практики в образователната интеграция Обсъжда се възможността учители от Аржентина да преподават испански в български училища Над 61 хил. деветокласници ще се явят на входното ниво по природни науки

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Велико ТърновоМОНпроф. Галин ЦоковРепортеруменияучителифорум

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Сборник пази „Корени на родолюбието“ сред учениците

Следваща статия

Съветът на ректорите предлага национална програма за привличане на чуждестранни студенти в България

Следваща статия
Съветът на ректорите предлага национална програма за привличане на чуждестранни студенти в България

Съветът на ректорите предлага национална програма за привличане на чуждестранни студенти в България

Modern Methods of Teaching Agricultural Disciplines in Vocational High Schools of Agriculture

„Сили – движение и равновесие. Биомеханика на човешкото тяло“ – интердисциплинарна STEAM практика

Последни публикации

  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 2/2025, година LXVIII
  • Формообразуване на прилагателните с наставка -ен: морфофонологичен и методически анализ
  • The Ontological Status of the Curse and the War in Ukraine
  • Професионалният лекарски език
  • Семиотичната същност на жестовия език
  • Съвременната българска езикова политика – между кризите в обществото и динамиката на езиковите процеси (исторически и съвременни аспекти)
  • Пътища към света на другите. Преводните книги на издателство „Христо Г. Данов“ в първото му десетилетие (1960 – 1970 г.)
  • Езикът на края и езикът на света. Апокалиптичното писане на Блага Димитрова
  • Роли и езици в съвременното българско изкуствознание
  • Teaching Mathematics under Extreme Conditions: Ukrainian Realities and Experience
  • Interdisciplinary Connection between Mathematics and Physics in a Grammar School for Gifted Mathematics Students
  • Споделянето е пътят към успеха
  • Enchancing Visual Reasoning in Calculus: introducing a New Typology of Graphical Tasks

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceeding of 34th International Scientific and Technical Conference Automation of Discrete Production Engineering 2025
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"