Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 11, 14-20.03.2024 г.

Без смартфони в часовете в столичното 60. ОУ „Св. св. Кирил и Методий“

Тази практика подобрява концентрацията на учениците, категорични са от училището

Зина Соколова от Зина Соколова
18-03-2024
в Брой 11, 14-20.03.2024 г.
A A
Липсата на библиотека в училището ражда идеята едно от фоайетата в сградата да се превърне в уютен кът за четене. Снимки – Олег Попов

Едно от най-старите училища в София е 60. ОУ „ Св. св. Кирил и Методий“, намиращо се в столичния квартал „Бенковски“. Основано е през 1842 г., а през 1964 г. е построена новата сграда, която се използва и до днес.

Тук учат 330 ученици,  които са на целодневно обучение. За 21 деца със СОП е осигурен екип от ресурсен учител, логопед и психолог. В училището се работи по различни проекти за приобщаващо образование.

Много са заниманията по интереси, финансирани от бюджета на училището, които се предлагат на учениците. Има осем клуба в различни направления – религия, математика и информатика, екология и природни науки, „Родолюбче“, „Светът на приказките“, лечебна физкултура. По Националната програма „Заедно в изкуствата и спорта“ има сформирани отбори по волейбол, вокална група и група за приложни изкуства.

Липсата на библиотека в училището стимулира педагогическия екип да намери нестандартно решение. Едно от фоайетата в сградата е превърнато в

модерно аранжиран и уютен кът за четене.

Той привлича децата и провокира у тях желание за общуване с художествената литература.

Илияна Кръстева, директор

Кръстева, директор на 60. ОУ, разказва, че училището работи по много европейски проекти и национални програми. По този начин базата е осъвременена и училището е превърнато в желана територия за учениците.

Преди пет години е направено футболно игрище с изкуствена трева по проект „Спортна София“. За неговото изграждане помагат и младежите от квартала, които ползват игрището, когато децата не са на училище. Миналото лято е сложена ударопоглъщаща настилка на детската площадка. Запазени са някои от старите конструкции като катерушките. Въпреки че са направени още при построяването на училището, те са по- здрави от съвременните. Наскоро е асфалтиран и училищният двор, който е бил в много лошо състояние. Разчертан е и са обособени игрища за различни видове спорт.

„Учебната база се обновява непрекъснато. Кабинетите и класните стаи са обзаведени модерно“, казва директорката.

И допълва, че това лято предстои ремонт на физкултурния салон и на едно от фоайетата.

В училището е въведено правилото

сутрин да бъдат събирани мобилните телефони на учениците и след часовете да им бъдат връщани.

Това решение е взето от Педагогическия съвет, като е съгласувано с родителите. Още с въвеждането на тази практика се е подобрила концентрацията на учениците, и най-вече тяхното общуване през междучасията.

Резултатите от националните външни оценявания в IV и VII клас са близки до средните за страната. В VII клас са малко по-ниски, защото според учителите спецификата на възрастта много променя децата.

Илияна Кръстева изтъква, че училището е желано не само от децата и родителите в квартала. „Паралелките са с максималния брой деца, които можем да приемем. Имаме много ученици и от съседните села – Кубратово, Подгумер, Световрачане. Трудно им е, но пътуват с градския транспорт, защото не сме средищно училище и нямаме право на училищен автобус“, казва тя.

Друга тревога на Илияна Кръстева, като мениджър на училището, е бъдещото кадрово обезпечаване. Тя споделя, че

голяма част от учителите са в пенсионна възраст.

„Намират се начални учители, но преподаватели по физика, химия, математика, информатика няма. Една от причините е, че сме отдалечени от центъра, а транспортът не е много добре уреден и това спира младите хора извън квартала да кандидатстват при нас.“

Нови перспективи пред 60. ОУ отваря изграждането на STEM център. „Вярно е, че такива центрове ще бъдат изградени във всички училища, но нашето е сред първите 15 одобрени“, с гордост заявява директорката.

Проектът предвижда изграждането на завършен високотехнологичен STEM образователен център, който ще се състои от няколко технологично, тематично и концептуално обособени обучителни пространства. Те ще включват кабинети по математика, информатика и природни науки.

От технологична гледна точка, центърът ще разполага с последно поколение интерактивни технологии, в т.ч. и технологии, базирани на виртуална и добавена реалност, стандартни ИКТ (компютърна и презентационна техника), както и недигитални технологии, инструменти, комплекти, насочени към експерименталната дейност.

Допълнително към STEM центъра се предвижда и оборудването на 5 ВОСКС (високотехнологични оборудвани и свързани класни стаи). Тази конфигурация ще позволява работа с огромен набор от образователни и презентационни приложения, в т.ч. mozaBook Classroom, Microsoft 365 приложенията, както и много други.

С непрестанно обновяваната материално-техническа база и с въвеждането на иновативни методи на обучение 60. ОУ „ Св.св. Кирил и Методий“ в София все повече се превръща в притегателен център както за много нови ученици, така и за млади учители.

Your Image Description

Свързани статии:

Подготвени за технологичния свят: ОУ „Никола Й. Вапцаров“ в село Севар е едно от първите с финансиране за STEM Изкуството да уважаваш: В СУ „Св. св. Кирил и Методий“ – Земен, възпитават децата на толерантност Фотографията не е само апарат Спортът прави щастливи децата в село Трудовец

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: STEMИлияна КръстеваОУ „Св. св. Кирил и Методий“Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Екипът на МОН отчете постигнатото за 9 месеца (видео)

Следваща статия

Спортът прави щастливи децата в село Трудовец

Следваща статия
Спортът прави щастливи децата в село Трудовец

Спортът прави щастливи децата в село Трудовец

Писателката Мария Лалева: Словото е визитната картичка на човека

Писателката Мария Лалева: Словото е визитната картичка на човека

Таланти представят в МОН изложба на картини и дърворезби

Таланти представят в МОН изложба на картини и дърворезби

Последни публикации

  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика
  • Quality of Higher Education in Bulgaria: Communication and Computer Technology Training
  • Референции към системата на професионално образование и обучение в сектор туризъм

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"