Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 11, 14-20.03.2024 г.

Проф. Миглена Темелкова оглави Съвета на ректорите

Още следващата седмица ще поканим новоизбраното ръководство на среща, защото ни предстоят много важни теми, каза министър Галин Цоков.

Елена Василева от Елена Василева
13-03-2024
в Брой 11, 14-20.03.2024 г.
A A

С 27 гласа „за“ ректорът на Висшето училище по телекомуникации и пощи проф. Миглена Темелкова бе избрана за председател на Съвета на ректорите. Това се случи след балотаж, на който гласуваха 49 от общо 51 ректори на висши училища у нас.

Претендентите за председател бяха трима ректори – на УНСС проф. Димитър Димитров, на Висшето училище по телекомуникации и пощи проф. Миглена Темелкова и на Тракийския университет проф. Добри Ярков.

Проф. Димитров акцентира върху засилване на организационно-управленския капацитет на Съвета на ректорите, проф. Ярков – върху повишаване на имиджа на висшето образование, а проф. Темелкова – върху превръщане на Съвета на ректорите в пълноправен партньор при обсъждане на процесите във висшето образование и запазване на академичната автономия.

На първия тур проф. Темелкова събра 20 гласа „за“, проф. Димитров – 14 „за“, а проф. Ярков – 9 гласа. Недействителните бюлетини бяха 6. След балотажа ректорът на ВУТП спечели 27 от гласовете, за проф. Димитров гласуваха 19, 3 гласа бяха недействителни.

Проф. Темелкова заяви, че висшето образование се нуждае от силно лидерство, за да се отстояват важните въпроси за сектора.

Според нея университетите не бива да се делят на малки и големи, на частни и държавни, на широкопрофилни и специализирани или пък на научноизследователски и такива, за които все още няма дефиниция в закона.

Първото нещо, за което тя обяви, че ще работи, е повишаване на общественото значение и авторитета на Съвета на ректорите, както и предефиниране правомощията на Съвета в Закона за висше образование. По думите ѝ е недопустимо да се разчита на МОН, НПО или синдикати за изготвянето на важни документи за висшето образование, каквито са например Рейтинговата система на университетите, Националната карта за висшето образование и др.

„Какво ще се случва в нашата къщичка, трябва да зависи в еднаква степен и от нас“, заяви тя, давайки заявка за иницииране на законови промени, които да разширят ролята на Съвета на ректорите от организация, която има просто съвещателен глас, в задължително съгласувателен орган.

Според нея в Съвета на ректорите следва да се създаде механизъм за взаимна подкрепа и вътрешен самоконтрол, т.е. да не се разчита само МОН да е арбитър на взаимни спорове, а университетите сами да участват в този процес. В тази връзка тя предложи Етичната комисия да засили ролята си на регулатор, който ефективно да предотвратява публичните скандали. Международната разпознаваемост на Съвета на ректорите и институционалната подкрепа от сходни европейски организации е друго, за което ще работи проф. Темелкова, също както и за обратна връзка и отвореност към собствената академична общност.

Проф. Димитров акцентира върху нуждата от организационни промени, които да увеличат престижа на Съвета на ректорите.

Според него двамата зам.-председатели на Съвета следва да имат конкретни ресори – бюджет и законодателни промени, на заседанията на Управителния съвет да се канят и частните университети, както и всеки член на УС да има свой заместник, който да присъства на заседанията на Просветната комисия в парламента, когато се разглеждат важни въпроси за сектора. По думите му е важно и председателят на Съвета на ректорите да присъства на заседанията на Министерския съвет.

Според ректора на УНСС на финансирането на висшето образование трябва да се гледа като на комплексен въпрос, а не да се вземат решения на парче, както се случва напоследък с предлагането на различни законопроекти. По думите му, трябва да се гледат не само заплатите на асистентите, но и на останалия академичен състав, като според него е нужно изготвянето на изцяло нов модел на финансиране на висшите училища. Той се обяви против сливането на университети и отпадането на таксите за студенти и за повишаване коефициентите на недофинансираните професионални направления, от които зависи издръжката им, и за интернационализация на висшето образование.

Досегашният председател на Съвета на ректорите акад. Лъчезар Трайков представи своя отчет за дейността на Управителния съвет на сдружението за изминалия мандат и бе изпратен от своите колеги с аплодисменти и с благодарности за свършената работа

Министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков поздрави новоизбрания председател на Съвета на ректорите проф. Миглена Темелкова. Той се включи в заседанието на ръководителите на висши училища, след като вотът им за нов председател приключи.

„Още следващата седмица ще поканим новоизбраното ръководство на среща, защото ни предстоят много важни теми и заедно ще търсим най-добрите решения”, каза министър Цоков.

По думите му през годините постоянно се повишава качеството във висшето образование и това е процес, който трябва да бъде насърчен.

„Данните от Рейтинговата система на висшите училища също показва положителните промени – както по отношение на студентите, така и на научните ни постижения. Това е доказателство, че средствата, които се отделят за наука и образование, дават резултат”, подчерта проф. Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Проф. д-р Миглена Темелкова, ректор на Висшето училище по телекомуникации и пощи – София: Професиите на бъдещето изискват интердисциплинарно подготвени специалисти Родителите ще извиняват отсъствия до 15 дни Приеха минимум за академичните заплати Безплатно висше от тази година

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Висшето училище по телекомуникации и пощиМиглена ТемелковаректорРепортерСъвета на ректорите

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Родителите ще извиняват отсъствия до 15 дни

Следваща статия

Безплатно висше от тази година

Следваща статия
Безплатно висше от тази година

Безплатно висше от тази година

Приеха минимум за академичните заплати

Приеха минимум за академичните заплати

Вестник „Аз-буки“ – брой 11/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 11/2024 г.

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев връчи наградите на „Неофит Рилски“
  • Министър Вълчев: Вложените в образование и наука средства са с най-висока обществена възвръщаемост
  • Откриха поделението на Русенския университет „Ангел Кънчев“ в молдовския град Тараклия
  • Премиера на Издателство „Аз-буки“: Книга със 101 езикови бележки ни учи на важните правила в българския език
  • Президентът Румен Радев участва в изпращането на абитуриентите от Националната гимназия в Благоевград
  • Празнично шествие в столицата по случай 24 май
  • Заместник-министър акад. Витанов призова за запазване на Рамковата програма за научни изследвания и иновации след 2027 г.
  • Министър Вълчев ще препоръча на училищата по-късно начало на учебния ден
  • Приветствие на министър Красимир Вълчев по случай 24 май
  • Зрелостници анализираха на втората матура лидерството в клас и привличането на инвестиции
  • „Написаното остава. Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера по БНР
  • Повече обучаващи се в професионални програми
  • Полетът на фантазията
  • МОН публикува за обществено обсъждане промени в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Българската наука излиза на световната сцена в роботиката
  • Първото училище в Кюстендил празнува с приятели
  • Димитър Маринов ще представи книгите си в София
  • Жените, които променят света
  • Българското неделно училище „Св. Св. Кирил и Методий“ в Египет възстановява работа
  • Премиерът Росен Желязков: 24 май е празник, върху чиито основи да градим нашето общо европейско бъдеще
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 1/2025, година XXXIV
  • Mathematical Modelling of the Transmission Dynamics of Pneumonia and Meningitis Coinfection with Vaccination

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"