Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.

Министър Цоков: За позитивна образователна среда трябват благополучни учители

Стела Маринова от Стела Маринова
24-04-2024
в Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.
A A
Снимка – Олег Попов

Не може да има позитивна образователна среда и образование, основано на позитивната психология, ако няма благополучни учители, ако няма учители, които имат висока степен на благосъстояние и предават това на своите ученици.

Това заяви служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков при откриването на националната конференция „Благосъстоянието и позитивната училищна среда за учителите и непедагогическия образователен персонален като фактори за повишаване качеството на образованието“, която се организира от Синдиката на българските учители.

Той подчерта, че

развитието на образователната среда трябва да бъде на базата на данни.

И посочи, че в рамките на следващите месеци съвместно със социалните партньори трябва да се направят изследвания в посока благосъстоянието и социалното благополучие на учителите. Министърът допълни, че те стоят в основата на позитивната образователна система. Нейното развитие би допринесло за намаляване на агресивното поведение и насилието в училище, за повишаване на мотивацията на учителите и учениците, а това означава и възможност за повишаване на академичните постижения, личностното развитие и развитието на силните страни на децата и учениците, техните умения за живот и на емоционалната и социалната им интелигентност.

„Това са бъдещите успешни хора“, посочи още министър Цоков.

От своя страна, председателят на Синдиката на българските учители д-р Янка Такева също подчерта, че

МОН и социалните партньори трябва да работят заедно за повишаване благосъстоянието на колегията.

Категорична е, че всеки работещ в образователната система трябва да се чувства уважаван и ценен.

„По благосъстояние на персонала, работещ в системата на средното образование, не отстъпваме на европейските държави. Ние имаме най-добрия колективен трудов договор и в Европейския комитет по образование той се дава за пример и се изпълнява“, посочи тя.

На мнение е, че благосъстоянието не е свързано само с работната заплата, то има връзка и с трудовите договори. Такева посочи, че от всички работещите в системата на образованието 123 000 души със срочни трудови договори са 5600 души.

Your Image Description

Свързани статии:

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30% Хърватски студенти по българистика на гости в МОН Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици Министър Галин Цоков направи първа копка на нов корпус на Националната природо-математическа гимназия

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: проф. Галин ЦоковРепортерСиндиката на българските учители

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сериозни дебати за безплатното висше в ресорната комисия

Следваща статия

Държавата с „Добър 3,59“ от Мрежата за децата

Следваща статия
Държавата с „Добър 3,59“ от Мрежата за децата

Държавата с „Добър 3,59“ от Мрежата за децата

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Заплатите в детското и училищното здравеопазване в София се вдигат с 30%

Вестник „Аз-буки“ – брой 17-18/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 17-18/2024 г.

Последни публикации

  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 2/2025, година XXXIV
  • NEW TECHNOLOGIES TO INVESTIGATE THE BEHAVIOUR OF SILICA GELS IN POROUS MEDIA
  • ЕМОЦИОНАЛНАТА ИНТЕЛИГЕНТНОСТ КАТО ФАКТОР ЗА УСПЕШНА РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПЕДАГОЗИ – БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ ПО БИОЛОГИЯ
  • Проблемно и проектно базирано обучение в рамките на извънкласна дейност „Светлината, без която не можем – проблеми и решения“
  • „ОТКРИВАНЕТО НА НОВИ НЕЩА Е ВАЖНО“: ВЛИЯНИЕ НА САМОСТОЯТЕЛНАТА ДЕЙНОСТ В КЛАС ВЪРХУ НАГЛАСИТЕ ЗА УЧЕНЕ ПО ХИМИЯ В ГИМНАЗИЯТА
  • Byte-size Chemistry of the Future Learning in Higher Education Settings
  • A CONCEPT MAP DESIGN FOR IDENTIFICATION AND CORRECTION OF STUDENTS’ MISCONCEPTIONS ABOUT WAVE-PARTICLE DUALITY OF LIGHT   
  • Училище на радостта
  • Сп. „Математика и информатика“, книжка 3/2025, година LXVIII
  • THE IMPACT OF TEACHERS’ GENDER, EDUCATION, AND EXPERIENCE ON FOSTERING MATHEMATICAL CREATIVITY: A QUANTITATIVE STUDY
  • Комбинаторни задачи върху квадратни и триъгълни мрежи със „СтруниМа“ и Geogebra
  • ПРИМЕРЕН ПОДХОД ЗА ПРИЛОЖЕНИЕ НА ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ И ПРОЕКТНА ДЕЙНОСТ В ОБУЧЕНИЕТО ПО МАТЕМАТИКА
  • STATISTICAL ANALYSIS OF ACADEMIC ACHIEVEMENT AND INTRINSIC MOTIVATION IN STEM STUDENTS EDUCATED THROUGH A COMPETENCY-BASED APPROACH
  • МОДЕЛИ НА ВЕРОЯТНОСТНИ ПРОСТРАНСТВА В ОЛИМПИАДНИ ЗАДАЧИ
  • България с четири отличия на Международната олимпиада по икономика
  • „Еколято 2025“ – уча и се забавлявам
  • АБУЧ активизира работата за въвеждане на матура по български език в британската образователна система
  • Изследователи от INSAIT организират две събития на водеща конференция за изкуствен интелект
  • Проф. д-р Параскева Манчева: Центърът по източна медицина във Варна вдъхновява нов подход към здравето
  • Препоръката като аргумент за по-висока заплата: мит или реалност

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"