Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.

Над 400 деца са върнати в клас в област Бургас

Най-много са тези ученици в ОУ „Христо Ботев“ – кв. „Победа“

Донка Тънкошиева от Донка Тънкошиева
26-04-2024
в Брой 17 – 18, 25.04-08.05.2024 г.
A A
Най-много върнати деца и ученици по Механизма за обхват има в ОУ „Христо Ботев“ в бургаския квартал „Победа“. Снимка – Авторът

Над 400 деца и ученици в област Бургас са върнати в образователните институции за тази учебна година. За други 2898 е установено, че се намират в чужбина, показва справка на Регионалното управление на образованието.

На територията на област Бургас през 2023 г. са функционирали 32 екипа за обхват.

С цел превенция от отпадане в ранна детска възраст на децата, родени през 2018 и 2019 г., от Регионалното управление на образованието са разпределили децата по адрес на местоживеене на екипите за обхват в Информационната система за реализация на Механизма за обхват.

През 2023 г. е създадена организация, регламентирана в графици за обхващане на децата и учениците в образователните институции и списъци към тях, генерирани от информационната система на Механизма. В резултат са

обследвани 5004 деца и ученици, които не са обхванати в образователната система

през учебната година.

Членовете на екипите са извършили проверки чрез непряк контакт на децата и учениците по списъците, а училищните администратори и администраторите в детските градини вписват актуалната информация за тях в информационната система.

Избрани са и подходящи мерки от членовете на екипите за включването на децата и учениците в образователната система, които също са отразени в системата, отчитат от РУО – Бургас.

След получена обратна връзка от директорите на образователните институции в областта е извършена последваща проверка на актуализираните данни на децата и учениците в информационната система на Механизма. И вследствие на активните действия на екипите за обхват, както и в сътрудничество с други регионални управления на образованието,

в образователните институции са записани над 400 деца и ученици.

А за близо 3000 е установено, че се намират извън страната.

За децата и учениците, за които е установено, че не са записани и са със актуализиран статус „отпаднал“, „в риск“ и „няма информация“, са изпратени писма до Дирекция „Социално подпомагане“ – Бургас, до Областната дирекция на МВР и до кметовете на общини за предприемане на последващи действия с цел откриване и трайно задържане на децата/учениците в образователните институции.

Най-много върнати деца и ученици по Механизма за обхват има в ОУ „Христо Ботев“,

което се намира в бургаския квартал „Победа““. В района са обходени 90 адреса, като 25% от учениците са върнати в училище.

В ОбУ „Васил Левски“ – Бургас, учениците са билингви от уязвими групи и семейства с нисък социален статус. Това обаче не пречи екипът за обхват, който работи там, да споделя добри практики и да бъде сочен за пример.

В училището се обучават деца в четири подготвителни групи

и ученици от I до X клас с осигурено целодневно обучение от I до V клас.

Сред проблемите е фактът, че децата са често с малограмотни родители и от многочленни семейства.

Отчита се голяма степен на незаинтересованост и безотговорно отношение от страна на част от родителите, както и това, че средата оказва негативно влияние върху децата.

Въпреки това училището успява да постига успехи. То е и сред първите 184, приели статут на иновативно училище по проект „Щафета към правилния избор“.

По модул 1 на Националната програма „Заедно за всяко дете“ Регионалното управление на образованието в Бургас провежда 3 междуинституционални срещи на общинско ниво с участието на представителите на екипите за обхват с цел обсъждане и решаване на организационни и методически въпроси за повишаване ефективността на работата им.

Изготвени и разпространени са и информационни материали, подпомагащи дейността на екипите, за запознаване на родителите и обществеността с мерките за обхващането и включването на децата и учениците в образователната система.

При оказаната методическа подкрепа на екипите за изграждане на ефективни партньорства с родителите са проведени 10 срещи, а добрите практики са споделени на сайта на РУО – Бургас,  като в тях се откроява

положителната роля на  включването на децата и учениците, които са в риск от отпадане

в групите за целодневна организация на учебния ден, в групите за занимания по интереси и в дейностите по национални програми и проекти, отчитат още от РУО – Бургас. И подчертават, че не е за подценяване и индивидуалната работа на екип от специалисти в образователната институция за осигуряването на подкрепа, съответстваща на потребностите на конкретния ученик.

Оказана е и методическа подкрепа на седем училища за работа по първите два модула на Националната програма „Заедно за всяко дете“.

От РУО – Бургас, отчитат, че увеличеният брой създадени клубове по интереси в училища дават добри резултати, тъй като са възможност за учениците да използват пълноценно свободното си време, да изграждат умения за сътрудничество и взаимодействие и да формират чувство на принадлежност към училищната общност. Подчертава се и положителната роля на образователните медиатори при работа в общността.

Your Image Description

Свързани статии:

Наставниците – необходимата подкрепа за младите учители Уроци сред природата на Шуменското плато Майстори на роботите Лекарство срещу дезинформацията: В 15. СУ „Адам Мицкевич“ в София развиват умения за отсяване на информацията в интернет и рефлекс за проверка на нейната достоверност

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: БургасМеханизъм за обхватРегионалното управление на образованиетоРегиониРУО – Бургас

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Рекорден брой участници в конкурса „Моят Великден“

Следваща статия

Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР

Следваща статия
Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР

Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР

Наследството на Кант събра изследователи и студенти в Югозападния университет

Наследството на Кант събра изследователи и студенти в Югозападния университет

Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография стана на 100

Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография стана на 100

Последни публикации

  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нелинейность новой реальности в РКИ
  • Прилагането на методи, базирани на дигитални инструменти, в чуждоезиковото обучение
  • Language Matters: Stability and/or Change of Personality Traits in Bilingual Sample

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"