Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 20, 16-22.05.2024 г.

Училища и градини с бонуси за по-добри резултати най-рано през 2028 г.

Въвеждат оценка на входящото и изходящото ниво на децата в забавачките

Стела Маринова от Стела Маринова
15-05-2024
в Брой 20, 16-22.05.2024 г.
A A
Снимка – БТА

Училищата и детските градини ще имат възможност да получат допълнителни средства за повишаване качеството на образованието и образователните резултати, както е регламентирано в Закона за предучилищно и училищно образование, най-рано през 2028 г.

Причина за това е, че срокът, в който министърът на образованието и науката трябва да внесе в Министерския съвет проект на акт, свързан с утвърждаване на методология за определяне на образователните резултати на детските градини и училищата за предоставяне на средства за повишаване  качеството на образованието и образователните резултати, се отлага до 30 юни 2027 г.

Изискването за създаването ѝ е в сила от 2018 г. и тя трябваше да бъде приета до края на юни 2021 г.

Това обаче не се случи и още тогава срокът за създаване на методологията бе удължен с три години – до 30 юни 2024 г. Сега с промени в Наредбата за финансирането на институциите в системата на предучилищното и училищното образование се предлага удължаване на срока за създаване на методология за определяне на образователните резултати на детските градини и училищата с още три години.

От частичната предварителна оценка на въздействието на промените става ясно, че допълнителните средства за повишаване качеството на образованието и образователните резултати, доколкото ще бъдат необходими от бюджетната 2028 г., ще бъдат включени в тригодишната бюджетна прогноза за периода 2027 – 2029 г. Тоест очакванията са тогава най-рано училища и градини с високи, ниски или повишаващи се резултати да могат да получат бонуси.

В мотивите към проекта е посочено, че образователните резултати на детските градини и училищата се определят от количествена оценка от резултатите при обучението на децата и учениците и изготвената експертна оценка от Националния инспекторат по образованието за качеството на предоставяното от тях образование.

За измерването на резултатите от обучението обаче е необходима обработката на обективни и сравними данни.

За училищата такива се явяват резултатите на учениците от националните външни оценявания и държавните зрелостни изпити. В същото време, липсва възможност за оценка на постиженията на малчуганите в детските градини и на степента на готовност при постъпването им в I клас.

„Това, на практика, не позволява прилагането на методологията в частта ѝ за оценка на резултатите от обучението в детските градини и началните училища, както и в началния етап в останалите училища, в които се обучават ученици от I до IV клас“, се посочва в мотивите към проекта.

Основната причина за това е липсата на оценка на входящото ниво при постъпването в детската градина и на степента на готовност при завършването на трета подготвителна група, респективно при постъпването им в I клас.

За преодоляването на проблема предстои да бъде извършена промяна в Наредбата за предучилищното образование, чрез която ще се регламентират ред и методика за оценка на входящото и изходящото ниво на децата при обучението им в детските градини.

Предложеното удължаване на срока за приемане на методологията с още три години е с оглед на необходимото време за създаване и апробация на надежден инструментариум за оценка на постиженията на децата в детските градини и на степента на готовност при постъпването им в I клас и включването му в методологията за определяне на образователните резултати, става ясно още от мотивите за промяната.

Your Image Description

Свързани статии:

Започва изграждането на 33 нови училищни сгради и детски градини Държавата компенсира разходите за електрическа енергия на училища, детски ясли и градини за половин година 1227 лв. стипендия за докторантите Над 5 850 000 комбинации за матурата по БЕЛ

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: детски градиникачество на образованиетоРепортеручилища

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Пет висши училища въвеждат дуалното обучение

Следваща статия

51 млн. лв. за ръст на заплатите в държавните висши училища

Следваща статия
51 млн. лв. за ръст на заплатите в държавните висши училища

51 млн. лв. за ръст на заплатите в държавните висши училища

1227 лв. стипендия за докторантите

1227 лв. стипендия за докторантите

Вестник „Аз-буки“ – брой 20/2024 г.

Вестник „Аз-буки“ – брой 20/2024 г.

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Сп. „История“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • ПОКАНА ЗА ИСТОРИЯ. Няколко критични бележки по повод първия опит за историческо изследване на телевизията в България
  • Dynamics of Cultural and Religious Processes in Areas of Depopulation
  • EUGENICS AND EUTHANASIA IN CZECHOSLOVAKIA (1914 – 1945): HISTORICAL, SOCIAL, AND EDUCATIONAL CONTEXTS
  • САРДИНСКИЯТ ВОЕННОПЛЕННИК ОТ АТАКАТА НА ЛЕКАТА БРИГАДА: ПРЕМЕЖДИЯТА НА ЛЕЙТЕНАНТ ДЖУЗЕПЕ ЛАНДРИАНИ ПО ВРЕМЕ НА КРИМСКАТА ВОЙНА
  • ИЗЧЕЗНАЛИ СОФИЙСКИ СГРАДИ И ПАМЕТТА ЗА СТОЛИЧНИЯ БЛАГОДЕТЕЛ ИВАН ДЕНКОГЛУ
  • НЮФУС ДЕФТЕРИТЕ КАТО ИЗВОР ЗА РЕГИОНАЛНИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ
  • Сп. „Стратегии на образователната и научната политика“, книжка 4/2025, година XXXIII
  • SOCIAL INCLUSION AND EDUCATION WORK WITH INMATES DURING AND AFTER IMPRISONMENT. REVIEW OF THE INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH AND GOOD PRACTICES AND ITS PUBLISHED COLLECTION OF PAPERS
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • ЕКОСИСТЕМНИ ИЗМЕРЕНИЯ НА ИНТЕГРИРАНИТЕ ПОЛИТИКИ И ПРАКТИКИ ЗА ПОДКРЕПА НА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ОПИТ И НАГЛАСИ НА БЪЛГАРСКИТЕ БИБЛИОТЕКИ КАТО ПАРТНЬОРИ В ОБЛАСТТА НА ДОСТЪПНИЯ ТУРИЗЪМ
  • COLLABORATION BETWEEN SOCIAL WORKERS (CASE MANAGERS) AND SOCIAL PEDAGOGUES IN THE APPLICATION OF THE FAMILY CASE MANAGEMENT MODEL
  • PARADIGMAL FOUNDATIONS OF ACADEMIC INTERACTION BETWEEN SCIENTIFIC INNOVATIONS AND THE PRESERVATION OF CULTURAL IDENTITY
  • ПРЕОБЛАДАВАЩИ НАСТРОЕНИЯ СРЕД БЪЛГАРСКИТЕ УЧИТЕЛИ И УНИВЕРСИТЕТСКИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ ОТНОСНО РОЛЯТА НА ИЗКУСТВЕНИЯ ИНТЕЛЕКТ (ИИ) В ОБРАЗОВАНИЕТО
  • НЕОБХОДИМОСТ ОТ ИЗУЧАВАНЕ НА „ЗЕЛЕНО ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО“ В УНИВЕРСИТЕТИТЕ В БЪЛГАРИЯ
  • ТРАНСФОРМАЦИИ НА ПАЗАРА НА ТРУДА И НУЖДАТА ОТ ОБРАЗОВАТЕЛНИ РЕФОРМИ

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Списания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
  • Издания
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"