Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 30, 25 – 31.07.2024 г.

Купата на героите

Победители в четвъртото издание на ученическото доброволческо състезание са клубовете „Ангелски сърца“ и „Добротворци – Вършец“

Стела Маринова от Стела Маринова
28-07-2024
в Брой 30, 25 – 31.07.2024 г.
A A
Трофеят във втората възрастова група отива при клуб „Добротворци – Вършец“ от СУ „Иван Вазов“. Снимки – Олег Попов; СУ „Николай Катранов“ – Свищов

900 доброволци от 27 клуба в 14 населени места в страната успяват да изпълнят близо 300 мисии в рамките на четвъртото издание на ученическото доброволческо състезание „Купата на героите“.

За първа година класацията е разделена на две възрастови групи.

В първата – от I и VII клас, Купата на героите грабват доброволците от клуб „Ангелски сърца“ от СУ „Николай Катранов“ в Свищов. Благодарение на мисиите, които изпълняват, малчуганите успяват да поведат класирането в първата възрастова група, събирайки 141 точки. За „Ангелски сърца“ това е втори сезон в „Купата на героите“, като миналата година завършват на шесто място.

Във втората възрастова група – от VIII до XII клас, трофеят отива при клуб „Добротворци – Вършец“ от СУ „Иван Вазов“. Те оглавяват класацията при по-големите със 175 точки.

Състезанието възниква като продължение на усилията на фондация Time Heroes да развива доброволчеството в България.

Директорът на фондация Time Heroes Емануела Иванова с купата на героите

„Амбициите ни са да обхванем всякакви възрастови групи, защото доброволец може да бъде всеки – споделя пред „Аз-буки“ Емануела Иванова, директор на Фондацията. – Сегашните ученици са бъдещето на гражданския сектор. Ако искаме той да се развива след 5 – 10 години, трябва да отгледаме хората, които са ангажирани със социалните процеси.“

И преди първото издание на „Купата на героите“ Фондацията работи с училища и ученици. Състезанието обаче улеснява доброволците, защото участниците с него разполагат с набор от полезна информация.

„Ние им предоставяме ресурси, даваме им информация за човешките права, свързваме ги с организации от сектора и по този начин всички участници в състезанието са с едни гърди напред пред връстниците“, обяснява Иванова.

Доброволците изпълняват своите мисии с помощта на координаторите на клубовете, учители и родители.

„Благодарни сме на по-възрастните, които се ангажират около учениците. За тях е изключително важно да срещат подкрепа на близките си, на авторитетите си. Това дава легитимност на техните усилия“, допълва директорът на Фондацията.

„Идеята за създаването на доброволческия клуб възникна преди година и половина. Връщайки се в клас след пандемията, копнеехме да правим нещо различно заедно. Искахме да бъдем полезни, и така създадохме клуб „Ангелски сърца“, разказва пред „Аз-буки“ учителят в целодневна организация на обучение на свищовското СУ „Николай Катранов“ Таня Валентинова. Тя и Вероника Ранкова са координатори на Клуба, като в неговите дейности участват и останалите учители от занималните.

При сформирането на „Ангелски сърца“ в мисиите се включват 30 деца от прогимназиален етап. Постепенно интересът към доброволческите дейности нараства и членовете на Клуба са вече 95.

„Децата са невероятни. Това са т.нар. деца на новото време, които имат висок морал и желание да правят добро – споделя Валентинова. – Гордеем се с децата от клуба. Да помогнеш на друг и да разпръскваш добротата, е награда за тях. Те правят всичко с много желание и ентусиазъм. Доброволчеството е признак за зрялост и отговорност.“

Всеки учител от целодневната организация се събира всяка седмица с доброволците от класа, за който отговаря. След това предава идеите им на останалите педагози и разпределят организацията за съответната мисия.

Всяко „ангелско сърце“ се включва в мисии според интересите, които има.

Доброволците организират дейности, посветени на Международния ден на гората, на Международния ден на толерантността, на Световния ден на здравето, на Световния ден на Земята.

„Следим календара, който всеки клуб получава със стартовия пакет след началото на състезанието, но изпълняваме мисии и извън него по идея на децата или на някого от координаторите“, обяснява учителката.

В една от мисиите посещават Центъра за обществена подкрепа в града и изработват дидактични игри за децата със специални образователни потребности в него. За отбелязването на Световния ден на Земята клубът получава дръвчета от „Гората БГ“, които засажда в двора на училището. От компания за пакетиране получават контейнери от велпапе, които поставят в коридорите и възпитаниците на цялото училище могат да рециклират.

„Постоянно имаме включване и от начален, и от гимназиален курс. Те участват активно в благотворителните базари и акции, които осъществяваме. Ние създаваме дадена мисия, но цялата училищна общност се включва“, споделя Валентинова.

Желанието и любовта, с които малките доброволци изпълнява своите мисии, привлича и следващите „ангелски сърца“. Бъдещите гимназисти отпадат от Клуба, но те ще имат достойни заместници от следващите петокласници.

„Включвайки се в мисиите, по-малките ученици вече знаят за Клуба. Но да са негови героите, да си сложат медала и значката с нашето име, което сме създали, е гордост за тях“, казва учителката.

Клубът е подкрепен и от родителите, които също се включват в мисиите, и от училищното ръководство.

Под мотото „Да правим случайно добрини и безсмислено красиви неща“ през 2016 г. четири момичета от СУ „Иван Вазов“ във Вършец се обединяват в доброволчески клуб. Първата им дейност е свързана с превенция на ранните бракове при децата от ромския етнос. Дейността на „Добротворци – Вършец“ се разраства и тази година в него участват 54 ученици. Учениците са почти постоянно заедно. Благодарение на големия брой участници в Клуба в рамките на седмица могат да осъществят три доброволчески мисии. Те усещат подкрепа и от съучениците си, които също им помагат.

„Когато децата имат доброволческа мисия, те се разпределят по интереси. Мисиите, с които се занимаваме, са предимно хуманитарни, тъй като Вършец е в Северозападна България, а това един от най-бедните региони. Доброволците участват и в мисии с обучителна насоченост, спортни и културни мероприятия“, обяснява Албена Цветкова – ментор на клуб „Добротворци – Вършец“.

Сред мисиите, които са реализирали тази година, са „Добър съсед“, в рамките на която обикалят една от улиците във Вършец и проучват кой живее във всяка къща, каква професия има, с какво могат да му помогнат. В друга помагат в пакетирането и раздаването на хранителни продукти, осигурени от БЧК. Сред любопитните мисии на доброволците от Вършец е и тази, в която се пренасят в чудния свят на подправките и помагат на жената, която ги продава на пазара, като обясняват на купувачите за какво помагат те и в кои ястия могат да се използват.

Купата на героите в първа група – от I до IV клас, грабват доброволците от клуб „Ангелски сърца“ от СУ „Николай Катранов“ в Свищов

Всеки от доброволците се чувства щастлив от това, което прави за другите.

Габриела от XI клас става доброволец, за да дава пример. Десислава от XI клас споделя, че когато помага на възрастните хора, изпитва удовлетворение. Деница също се радва, когато може да помогне на хората, които имат финансови затруднения. Готвачът на „Добротворци – Вършец“ – Ради, споделя, че за него доброволството и оказването на помощ на хората, които имат нужда от социални грижи, е много хубаво. Наташа споделя, че е много щастлива, когато вижда детските усмивки след една от мисиите в Клисурския манастир.

Your Image Description

Свързани статии:

Деца от 25 училища и детски градини представят ръчно изработени мартеници на базар в МОН Млади предприемачи със стипендии от състезанието „Практични финанси“ Подготвени за огнената стихия Математическата във Видин въвежда предмет „Религия – православие“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: доброволциДобротворциЕмануела ИвановаКупата на героитеСУ „Николай Катранов“ – Свищовсъстезаниеученици

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Тенис навсякъде със Сесил Каратанчева

Следваща статия

Петя Димитрова-Цанева, председател на УС на Асоциацията на българските училища в чужбина: Неделните училища са центрове на българската общност зад граница

Следваща статия
Петя Димитрова-Цанева, председател на УС на Асоциацията на българските училища в чужбина: Неделните училища са центрове на българската общност зад граница

Петя Димитрова-Цанева, председател на УС на Асоциацията на българските училища в чужбина: Неделните училища са центрове на българската общност зад граница

Паронимия и четене

Честито завършване!

Пет медала от Международната олимпиада по физика

Пет медала от Международната олимпиада по физика

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • Determinants Affecting Academic Staff Satisfaction with Online Learning in Higher Medical Education
  • Несигурност за бъдещето, финансова грамотност и лични финанси
  • Влияние на образованието и човешкия капитал върху формалната и неформалната икономика

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"