Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 34, 22 – 28.08.2024 г.

Учениците за мен са като звездите

Някои светят по-ярко, други – по-бледо, но всяка има свой блясък, казва Павлина Георгиева от МГ „Д-р Петър Берон“ във Варна

Зина Соколова от Зина Соколова
26-08-2024
в Брой 34, 22 – 28.08.2024 г.
A A
Снимки – МГ – Варна

Павлина Георгиева преподава от 26 години, а от 6 години работи в Математическата гимназия „Д-р Петър Берон“ във Варна и е старши учител по физика и астрономия. Тази година тя получи наградата „Акад. Матей Матеев“ на Международната фондация „Св. Св. Кирил и Методий“  – „За изключителни постижения при откриването и развитието на млади таланти в областта на физиката“. Отличието й бе връчено по време на 52. национална конференция по въпросите на обучението по физика на тема „Образованието по физика и дигиталните технологии“.

Павлина Георгиева

„В Математическата гимназия работя с изключително мотивирани ученици. Но преди това, когато съм била в хуманитарна гимназия, също съм намирала начин да събудя интерес у ученици, които не са свързани много с точните науки. Доказателство за това са завоювани от тях първи места, отлично представяне на матури,“ казва Павлина Георгиева.

В своята работа тя следва философията, че трябва да научи учениците да виждат в света около нас физичните процеси. Да могат да си обясняват нещата, които се случват. Учителката вярва, че в днешно време

един образован човек трудно може да бъде манипулиран.

В пространството се коментират много неща, но ако човек има богата обща култура, той трудно ще бъде подведен. Това е много важно, особено сега, когато има толкова фалшиви новини. По този начин Павлина Георгиева винаги е успявала да мотивира своите ученици. Успява да ги убеди, че е добре да знаят какво се случва около тях, да могат да си обясняват различни явления. И този неин подход е работещ механизъм.

„Винаги съм се опитвала да въвлека по някакъв начин и най-пасивните в работата, защото това, че са пасивни, не означава, че не знаят – подчертава Павлина Георгиева. –  Просто може да са по-стеснителни. И за да свържа това и с астрономията, която преподавам, мога да кажа, че за мен  учениците са като звездите. Някои светят по-ярко, други – по-бледо. Някои са близо, други по-далеч, но всяка си има свой собствен блясък. Така са и учениците за мен.“

В своята работа учителката използва методи, свързани с различни симулации. Това е в тон с дигиталните времена, в които живеем, и е в полза на обучението, казва тя.

Залага много на екипната работа, както и на проектната

– при нея възлага задача на група ученици, която те трябва да изпълнят за определено време. След това трябва да представят резултат по предварително дадени изисквания.

Но освен дигиталната страна, не е забравена и практичната, експерименталната част на преподавания предмет. Физиката е природна наука и в нея има доста експерименти.

„Нашата гимназия е едно от малкото училища, в които провеждаме лабораторни упражнения както трябва – казва Павлина Георгиева. –  Класът е разделен на две групи от по 13 души, а във всяка има екипи от по 3-4, в които всеки ученик изпълнява своята част от задачата – един мери, друг записва резултатите, трети изчислява. И това също е много важно, защото особено през последните години се установява, че учениците нямат опит в това буквално да ползват ръцете си – да свършат нещо, да направят едно или друго. Затрудняват се например да измерят нещо с рулетка, да отчетат стойности от скала – такива простички неща. Със задоволство констатирам, че много се радват на експериментите, които правим на тези лабораторни упражнения. Особено ако има нещо, което ще светне или ще произведе някакъв друг ефект. Дори и големите ученици се радват като деца.“

Ученици на Павлина Георгиева завоюват призови места на националните състезания по физика, стигат и до Националния кръг на олимпиадата по физика. Редовно участват в националните конкурси на фондация „Еврика“, на Народната обсерватория и планетариум „Н. Коперник“ във Варна.

Тази година в края на юни две нейни ученички участват в Националното състезание за ключови компетентности по природни науки – едната печели златен медал. В него вземат участие 60 ученици от цялата страна. Участниците са разпределени на случаен принцип в десет отбора. Състезанието е много интересно, тъй като задачите са близки до реални ситуации, които могат да бъдат решени чрез знания и умения по природни науки.

Съвсем наскоро приключи и Международният турнир на младите естествоизпитатели. И в двата отбора има по една ученичка на Павлина Георгиева – Дона Димова, капитан на единия отбор, и Миглена Меркулова. Отборите печелят бронзови медали.

След завършване нейни възпитаници учат медицинска физика в Софийския университет, електроинженерство в Техническия университет – София, авиоинженерство и електроинженерство в Германия и в Холандия – все в сфери, където е необходимо много физика.

„На всички ученици, на които почвам да преподавам за първи път физика, им разказвам една история отпреди около век – казва Павлина Георгиева. –  Тогава в парижките вестници се появява съобщение, че всеки, който иска да пътува евтино и без натоварване срещу определена сума, ще получи тази възможност. Много хора са платили за него. И докато чакат, получават писмо със следния текст:

„Гражданино, останете си спокойно в леглото и помнете, че Земята се върти. На парижкия паралел – 49-ия – вие изминавате всяко денонощие повече от 25 хиляди километра. А ако обичате живописни гледки, дръпнете пердето и се възхищавайте от картината на звездното небе.“

Т. е. – всички ние пътуваме постоянно. Разбира се, това е и въпрос на гледна точка, във физиката му казваме отправно тяло. Зависи кое тяло сме избрали за отправно, но ние всъщност винаги пътуваме.

Благодарна съм, че имам възможността да работя с колеги, които са много добри професионалисти в сферата си, защото за успехите на учениците ни имат заслуги всички учители, които им преподават. Благодарна съм и за подкрепата на ръководството на МГ „Д-р Петър Берон“ – Варна.“

Your Image Description

Свързани статии:

Снимка на броя: ДГ №14 „Дружба – Варна Фотоакадемия открива нови таланти Детска полицейска академия и в Смолян Майстори на роботите

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: ВарнаМГ „Д-р Петър Берон“награда „Акад. Матей Матеев“Павлина ГеоргиеваПризнание

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Спа център в училищния двор

Следваща статия

Министър Галин Цоков откри Националните студентски летни игри

Следваща статия
Министърът на образованието откри 22-рото издание на Националните студентски летни игри

Министър Галин Цоков откри Националните студентски летни игри

Паронимия и четене

Преспивам бебе на ръце

Зелена светлина за изграждането на Националния и на регионалните STEM центрове

Зелена светлина за изграждането на Националния и на регионалните STEM центрове

Последни публикации

  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)
  • Постистината като езиков и културен феномен
  • Educational Gains of Digital Transformation in Academic Libraries: The Case of Istanbul University’s DijitalKütüpİST Project
  • Предизвикателства и предимства при внедряване на STEM/SТЕАМ проекти в училищното образование в България

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"