Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 39, 26.09. – 02.10.2024 г.

Училището в село Върбовка с ново спортно игрище и детски кът

Започва изграждането на нова мултифункционална площадка за футбол и волейбол в двора на ОУ „Филип Тотю“

Зина Соколова от Зина Соколова
30-09-2024
в Брой 39, 26.09. – 02.10.2024 г.
A A
Редовно организират еднодневни екскурзии до близки населени места. Снимки – ОУ „Филип Тотю“ – с. Върбовка, община Павликени

Започва изграждането на нова мултифункционална спортна площадка за футбол и волейбол в училищния двор на ОУ „Филип Тотю“ в с. Върбовка, община Павликени. Пред нея ще се направи и детски кът за деца от 3- до 12-годишна възраст. С тази добра новина за педагогическия екип и учениците ще започне новата учебна година.

Атанаска Петкова, директор

„Площадката е по проект на Общината по програмата „Красива България“ – казва директорката Атанаска Петкова. – Това е по моя молба, от три години пиша настоятелно писма до Община Павликени. Училището не може да си позволи такива средства, а все пак сме най-голямото училище извън общинския център.“

Детският кът ще има няколко съоръжения, включително и за деца с увреждания, за които е осигурен достъп. Тук се обучават 115 деца, две от които са със СОП. 19 са първокласниците тази година, обикновено са по-малко. Има и предучилищна полудневна група за 6-годишни. Три деца пътуват от друго населено място. Учениците намаляват като навсякъде, защото родителите отиват в чужбина и постоянно се отписват и записват деца.

„Учениците ни са 100% от уязвими групи, почти всичките билингви, но им осигуряваме всякакъв вид извънкласни дейности – подчертава директорката. – Особено по националните програми. Сега подготвям проект за „Иновации в действие“. Не сме иновативно училище, но миналата година за първи път ходихме в партньорство с иновативни училища във Велинград и Кърджали деца и учители. Трета година имаме възможност да се включваме и в Програмата за изкуствата и спорта. Осигурили сме външен треньор по футбол и волейбол. Вече трета година идва и хореограф от Велико Търново, за да работи с децата от групата по народни танци. Те са много ентусиазирани, даже при капацитет за 14 деца идват по 20. Много им харесва.“

Огромна радост за учениците са и летните лагери на море,

които се организират за четвърта поред година – още откакто влезе в действие Програмата „Отново заедно“. В началото една от учителките изявява готовност да замине, но педагозите се сблъскват с нежеланието на родителите да пуснат децата си, и е изключително трудно да ги убедят. На педагогически съвет се взима решение да пътуват 40 деца, но заради съпротивата на родителите заминават само 11. Важното е, че всички те остават много доволни, а на следващата година родителите почват отрано да се интересуват и да питат кога ще има лагер. И вече ходят по 20 деца с две учителки.

„Те не бяха виждали на живо морето – казва директорката. –  Естествено, подбирахме ги: по активност в часовете, по успех. За образователните маршрути също правим подбор. Нашето училище успя да се класира за тях още първия път, когато ги обявиха – дори изпреварихме по-големи от училища в областта. Това ми беше и желанието – да пречупим този страх на родителите, да се доверят на учителите и децата да излязат извън селото. Те много рядко ходят до общинския център с родителите си, което пречи и на тяхната социализация.“

Отделно от това

училищното настоятелство всяка година финансира организирането на еднодневни екскурзии до близки места

– Габрово, Троян, Велико Търново, Плевен. Една от основните цели е децата да видят нещо извън общността, извън населеното място, нещо, свързано с това, което учат по история, география, по природните науки – да го видят на живо. Това сега се включва като задължителен елемент за ученическите екскурзии, но в ОУ „Филип Тотю“ винаги са обвързвали тези пътувания с учебния материал. И екскурзията е не само разходка, а и възможност да научат нещо повече.

Децата обичат възстановките на българските празници

„Много активно работим с родителите. Имам привилегията да познавам две трети от тях като техен учител– казва директорката. – Това ще ми е  27-мата поредна учебна година в това училище, а като директор – шестата. От 5 години имаме и образователен медиатор, който често служи и като преводач, особено при най-малките от подготвителната група. За първи път от тази учебна година назначавам и помощник-учител.“

Две са основните предизвикателства пред педагогическия екип. Първото е свързано с езиковата бариера, която трябва да се преодолее.

„Проблемът е, че в семействата масово говорят на майчиния си език. На всички родителски срещи обяснявам, че трябва да говорят с децата си на български, за да им помогнат и за училище. И на експертите съм го казвала, когато са ни посещавали – академичния стил на програмите да го забравят. Не мисля, че всички трябва да са отличници. Хубавото е, че и 18-те ученици, завършили VII клас при нас, са записани в гимназиален етап – кой с повече, кой с по-малко точки, важното е да са грамотни. И да са добри хора. Това го казвам всяка година на завършващите основно образование – мъчно ми е, като си тръгват. Аз съм учител по биология и химия и харесвам работата си – в дипломата ми не пише директор.“

Постоянни са и притесненията от честите ходения и връщания на учениците от чужбина и опасността броят им в училище да намалее много. Това ще се отрази и на бюджета.

„Искам да се обновяваме, за да сме конкурентни на градските училища – казва Атанаска Петкова. – Предстои ни да правим и STEM кабинет. Всичките ми учители са специалисти, половината са до 35 г., другите са с по-дълъг педагогически опит.“

Сериозни проблеми с дисциплината няма. Децата са си деца, понякога родителите преекспонират някое и друго спречкване, категорична е директорката. Резултатите от националните външни оценявания класират училището по средата – нито е от последните, нито е напред. Колективът се гордее, че има известно повишаване на резултатите – при четвъртокласниците по-значително, при седмокласниците също, макар и по-малко.

Your Image Description

Свързани статии:

Школи за дарования от Родопите По пътя на дигиталната икономика Пианистка от Кърджали печели Super Grand Prix Свищовската гимназия „Алеко Константинов“ с център за професии на бъдещето

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Атанаска ПетковаВърбовкаОУ „Филип Тотю“ПавликениРегиониспортна площадка

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

A Theoretical Model for Social Transformation – Downshifting. Career Metamorphosis, Well-Being and Mental Heal

Следваща статия

Engagement and Work-Life Balance in Organizational Context

Следваща статия

Engagement and Work-Life Balance in Organizational Context

National Conference with International Participation “Philosophy of Medicine: Approaches and Perspectives”, March 26 – 27, 2024, Bulgarian Academy of Sciences

Сп. „Философия“, книжка 3/2024, година XXXIII

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследваха историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"