Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024 Брой 48, 28.11 – 04.12.2024 г.

Опашки за книжки

Българо-австрийското училище „Св. св. Кирил и Методий“ във Виена вече разполага с библиотека

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-12-2024
в Брой 48, 28.11 – 04.12.2024 г.
A A
Опашка за книжки в библиотеката в Българо-австрийското училище „Св. св. Кирил и Методий“ във Виена. Снимки Българо-австрийско училище „Св. св. Кирил и Методий“ – Виена

Екипът на Българо-австрийското училище „Св. св. Кирил и Методий“ във Виена сбъдва още една своя мечта. Школото вече разполага със своята официална библиотека, като всеки може да проследи наличността на книгите в онлайн каталог. Тя отваря врати в началото на ноември и само за седмица пространството вече е любимо на малките читатели, които са взели над 100 заглавия.

„Щастлива съм, че вече имаме официално библиотека. В почивките децата искат да вземат книжка и да четат. Някои ученици са много мотивирани и си вземат по две-три за вкъщи. След официалното откриване някои колеги дойдоха с класовете си и тогава всички си взеха книжки“, споделя пред „Аз-буки“ учителката в Българо-австрийското училище Симона Захариева, по чиято инициатива училищната библиотека е разкрита.

И преди това школото разполага с книги, които само е закупило или някой е дарил. Никой обаче не е записвал какви са те и кой ги взема. Когато Захариева започва работа в училището, решава да опише книгите с идеята да мотивира децата да четат повече. А тя, от своя страна, си води записки кой какво четиво си е взел.

Пандемията отлага плановете за обособяване на библиотека. Миналата година обаче се спира на подходящо място за целта – помещение в една от класните стаи. Така всеки ден различни ученици ще минават покрай бъдещата библиотека.

Идеята е подкрепена и от родителите.

Част от тях събират и даряват книги, други подпомагат за закупуването на рафтовете. В края на годината един от класовете също е организиран да събира книги.

Захариева започва да търси софтуер, с помощта на който да опише книгите и да може да ги показва и на родителите.

„Последните години забелязвам, че има много родители, които търсят книжки. Те идват с децата си до училище, когато ги водят, но не могат да разглеждат свободно книжките. Затова единственият вариант беше да ги направя достъпни онлайн, за да знаят с какво разполагаме“, обяснява учителката.

В онлайн библиотеката са картотекирани близо 1000 заглавия, подходящи за малчугани в начален етап. Всяко дете получава профил, след като родителите му го регистрират. Точно както при другите библиотеки. Родителите им могат да разгледат онлайн каталога заедно с децата си и да изберат книга или да видят дали в библиотеката е налична тази, която търсят. След това я запазват и могат да я вземат, когато детето им има часове.

„Така и ние можем да следим кой е взел дадена книга и кога най-късно трябва да я върне. Ако някоя книжка се забави, можем да проследим къде е, независимо кой учител я е дал“, допълва Захариева. Читателите получават и известие, че трябва да върнат дадена книга седмица преди едномесечният срок да изтече.

От няколко години учителката работи с образователната платформа „Кноговище“,

където всяка прочетена книга и решен въпросник към нея носи точки. У дома обаче учениците имат ограничен брой книги, затова и често питат дали в училище могат да намерят дадено четиво. За да насърчи децата да четат повече, Захариева обмисля да постави специални стикери на всички книги в библиотеката, които носят точки в „Книговище“.

„Винаги имам проект, който да стимулирам учениците да четат на български език. Ако ние, учителите, не се опитаме да ги мотивираме, родителите рядко се справят“, казва тя.

Училището разполага и с още книги за по-големите ученици, които предстои да бъдат описани в онлайн библиотеката. Те се намират в друго помещение.

Има и запитвания от родители, които искат да дарят книжките си за възрастни и те да си обменят книги. „Това е следващата стъпка. За следващата година съм си поставила за цел и хора, чиито деца не са наши ученици, да могат да идват да вземат книги“, споделя за плановете си учителката.

За бъдещите възпитаници на школото ще бъде обособено и шкафче с книжки за бебета. „Имаме и запитвания от родители, които имат по-малки деца, които все още не са на училище, но търсят книжки за тях. Искаме да покажем, че сме загрижени за тях“, допълва Захариева.

*По текста работи Цветелина ПЕТРОВА


Your Image Description

Свързани статии:

Отварят библиотеката в школото в Прага за всички българи Наталия Стайкова, координатор на българската секция към Европейското училище Брюксел IV: Празник на брега на Средиземно море Празник на първолаците в училище „Гергана“ – Ню Йорк

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: библиотекаБългаро-австрийско училище „Св. св. Кирил и Методий“ВиенаНие по светаСимона Захариева

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Не вятърна мелница, я вятърна турбина

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII

Следваща статия

Годишно съдържание на сп. „Философия“, година XXXII

Димитър Маринов, актьор и преподавател:  Най-голямата награда е, когато направиш нещо за някой друг

Димитър Маринов, актьор и преподавател: Най-голямата награда е, когато направиш нещо за някой друг

С любов към България

С любов към България

Последни публикации

  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"