Самооценката е много важна при определяне на качеството в образованието, а училищата трябва да се чувстват уверени да я прилагат.
Това каза служебният заместник-министър на образованието и науката д-р Таня Михайлова по време на обучителна среща по
многонационалния проект STESSIE за прилагане на инструмент за самооценка
на качеството на приобщаващото образование в училище, съобщават от Пресцентъра на МОН.
Партньори по Проекта са десет институции и организации от седем държави – Франция, Белгия, Испания, България, Естония, Малта и Сърбия.
От българска страна участва Националният инспекторат по образованието, който бе домакин на обучителното събитие по Проекта. То осигури възможност за наблюдение на практики в четири столични училища – 8. СУ „Васил Левски“, 81. СУ „Виктор Юго“, 128. СУ „Алберт Айнщайн“ и 79. СУ „Индира Ганди“, и представяне на резултатите до момента от апробирането на инструмента TESSIE относно насърчаване на социалното включване в образованието. Целта на инструмента е да подпомогне
училищата да създадат среда, в която всеки ученик се чувства ценен, уважаван и приобщен.
Изключително важно е изработването на инструментариум по отношение на приобщаващото образование, изтъкна зам.-министър Михайлова.
Тя благодари на директора на Националния инспекторат по образованието Анелия Андреева за работата по Проекта. В обучителната среща участва и началникът на кабинета на служебния министър на образованието и науката Наталия Михалевска.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Телефон: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg