Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Аз-букиНационално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG
Няма резултати
Вижте всички резултати
Аз-буки Национално издателство за образование и наука
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Новини Новини 2024

Девет учители получиха наградата на МОН „Константин Величков“ за принос към образованието

В открит урок по будителство се включиха министър Галин Цоков, зам.-министрите Емилия Лазарова и Таня Михайлова, отличените педагози и 50 ученици от столични училища

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
01-11-2024
в Новини 2024
A A
Снимки Олег Попов

„В нашите класни стаи се изгражда бъдещето на България. Вие не само преподавате, а вдъхновявате, мотивирате и развивате личности.“

С тези думи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към учителите на тържествената церемония по връчване на отличията на МОН „Константин Величков“ за принос към образованието. Той допълни, че както наградените, така и всички над 95 000 педагогически специалисти в България със своя труд са съвременни народни будители.

В приветствието си министър Цоков поздрави и всички млади хора, които избират учителската професия. И отбеляза, че през последните четири години се е увеличил процентът на младите учители, които са се посветили на професията – от 8500 на над 15 000.

„Виждаме приемственост, в която остава стремежът на будителя – бъдещето да е по-добро от настоящето. Бъдете вдъхновители и вдъхновени“, пожела проф. Цоков.

След церемонията по награждаването министър Цоков, заместник-министрите Емилия Лазарова и Таня Михайлова, наградените учители заедно с 50 ученици от столични училища се включиха в „Час на будителя“ заедно с актрисата Гергана Стоянова.

Откритият урок е част от нейната инициатива, провеждана в училища в цялата страна – да провокира децата да използват възможностите си по най-успешния начин, да развиват чувство за отговорност към обществото, родолюбие, съпричастност. По време на часа тя раздаде дневници на децата, в които да записват послания, които да ги мотивират да обичат родината, нейните герои, родителите си, приятелите си, да ценят себе си и да постигат целите си.

Наградите на МОН „Константин Величков“ се връчват всяка година в Деня на народните будители.

От създаването им през 2005 г. досега са наградени над 170 педагогически специалисти.

В категория „Работа с ученици с изявени дарби“ наградата получиха Петър Петров и Евгени Серафимов.

Петър Петров е заместник-директор по учебната дейност и учител по професионално обучение в Професионалната гимназия по електротехника и електроника „Константин Фотинов“ в Бургас. Има принос към формирането на нови професии в направленията, свързани с програмиране и електроника. В периода от 2016 г. до днес неговите възпитаници са завоювали множество призови места в състезателните програми за ученици.

Евгени Серафимов е старши учител по изобразително изкуство в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ в Кюстендил и е ръководител на множество ученически пленери и проекти за изобразително изкуство. В образователно-възпитателния процес включва иновативни идеи и подходи.

В категория „Постижения в работата с деца и ученици за преодоляване на проблемно поведение“ бяха наградени Елеан Друмев и Янка Радулова.

Елеан Друмев е педагогически съветник в Професионалната гимназия по електротехника и електроника „Апостол Арнаудов“ в Русе. Работи с ученици със специални образователни потребности, като в практиката си има и такива, които успешно са завършили средното си образование и са продължили да се обучават в университет.

Янка Радулова е училищен психолог в СУ „Васил Левски“ в Стара Загора и работи за активизирането на училищната общност за реализирането на дейности, които да благоприятстват създаването на позитивна образователна среда, недопускаща прояви на агресия и насилие.

Наградени в категория „Постигнати резултати при обхвата и включването на деца и ученици в образователната система“ са Александър Главчев и Ганка Трендафилова.

Александър Главчев е директор на Средно училище „Антон Попов“ в Петрич, в което успешно се прилага Механизмът за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст. Обхванати са 100% от подлежащите на задължително обучение ученици, а 85% са обхванати в разнообразни клубове за занимания по интереси.

Ганка Трендафилова е учител по практическо обучение в Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн – Варна. Ръководител е на два клуба по интереси –  „Декоративен грим“ и „Фотография“, които се посещават от ученици с ниска мотивация и обучителни затруднения от различни възрастови групи.

В категория „Принос в развитието на способностите и компетентностите на децата и учениците в областта на науките, технологиите, изкуствата, спорта, глобалното, гражданското и здравното образование и придобиване на умения за лидерство“ наградените са Стефан Димитров и Динко Динев.

В работата си като учител по история и цивилизации в Професионалната гимназия по селско стопанство и икономика „Христо Ботев“ в Свиленград Стефан Димитров залага на множество иновативни методи на преподаване, сред които е проектно базираното обучение. Чрез него той повишава мотивацията за учене на история, насърчава учениците да учат и изследват света, да представят творбите си по интересен и интерактивен начин, да решават комплексни и реални проблеми, като развиват умения за самостоятелно анализиране, търсене на информация и сътрудничество.

Динко Динев е старши учител по информатика и ИТ в Профилираната гимназия „Васил Левски” в Ямбол. Чрез интегрирането на практическо обучение и проекти в класната стая учениците му развиват умения, които не само отговарят на учебната програма, но и ги подготвят за реалния свят.

По Националната програма „България – образователни маршрути“, модул „Културните и научните институции като образователна среда“, Министерството на образованието и науката отличи Радка Трифонова, старши учител по история и цивилизации, философия и гражданско образование в СУ „Христо Ботев“ в Тутракан – класирана на първо място в национален конкурс за учители за най-добър урок, проведен в културна и/или научна институция.

Всички отличени получиха грамоти, Рибния буквар, плакети и парична награда от 1000 лв.



Снимки Олег Попов

Your Image Description

Свързани статии:

Фоторазкази за олимпийците по природни науки вдъхновяват ученици Според доклад на ОИСР делът на младите учители в България нараства за 10 години Нов STEM център в Математическата в Шумен МОН с приз за развитието на професионалното образование в сферата на хранителните технологии

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Адрес: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Телефон: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Адрес: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Етикети: Гергана СтояноваЕмилия Лазаровазам.-министриМОНобразованиеотличияпроф. Галин ЦоковРепортерТаня Михайлова„Константин Величков“

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

От шиене на копче до дигитални познания

Следваща статия

Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период

Следваща статия
Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период

Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период

Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Трима с приза „Акад. Благовест Сендов“

Изложбата "Фантастични умове"

Фантастичните умове на България

Последни публикации

  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • Performance improvement and validation of a high temperature test fixture by virtual prototyping
  • Optimizing the mass of an orientation module for delta robots
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • Robust analysis of a quadrocopter
  • How to select projects and allocate funds to obtain the total maximum profit for facing many different investment projects in the production strategy management plan of discrete production enterprise
  • Application of computer modelling and simulation systems and intelligent decision support technologies in control systems
  • Budget-oriented control system for intelligent building automation modules with feedback
  • Artificial intelligence and biometric technologies in defense: algorithms and challenges
  • Сп. „Чуждоезиково обучение“, книжка 2/2025, година XLXII
  • Research on artificial neural networks as a regulator for an aviation DC generator
  • Вълшебство и интерпретация
  • За лидерството в образованието – с факти и аргументи
  • Две начала. Словашкият сюрреализъм и неговият европейски контекст
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Етнорелигиозната политическа субкултура в България – история на възникването ѝ, основни характеристики и предизвикателствата пред нея (1878 – 1934)

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За нас
    • За нас
    • Структура
    • Екип
    • Етика и правила
    • Документи
  • Вестник „Аз-буки“
  • Издания
    • Стратегии на образователната и научната политика
    • Български език и литература
    • Педагогика
    • Математика и информатика
    • Обучение по природни науки и върхови технологии
    • Професионално образование
    • История
    • Чуждоезиково обучение
    • Философия
    • Вестник „Аз-буки“
  • Монографии, сборници
    • Proceedings of 3-rd International Scientific Conference “Industrial Growth Conference 2024”
    • ННП „Oпазване на околната среда и намаляване на риска от неблагоприятни явления и природни бедствия“
    • Помагало по български език „Приятели“ A2
    • Приятели А1 – А2 част 2
    • Приятели А1 – А2 част 1
    • Обаянието Е. Т. А. Хофман / Faszination E.T.A. Hoffmann
    • III Национална училищна конференция ,,Споделени педагогически практики в преподаването на природни науки”
    • Да литна високо в небето… / Volare in Alto nel Cielo…
    • ПЛАМЕННИ НАДЕЖДИ
    • АТЛАС „КИРИЛ И МЕТОДИЙ“
    • Демографска ситуация и пазар на труда в Благоевградска и Кюстендилска област
    • Proceeding of 1st International Conference on Environmental Protection and Disaster RISKs
    • България – Mакедония – Словения: междукултурни диалози в XXI век
    • Методология за стратегическо планиране на националната енергетика
    • Europe’s Core-Periphery Relations and Horizontal Disparities
    • България – Македония – Словения: Междукултурни диалози в ХXI век, ІІ част
    • Local and Regional Aspects of Natural Hazards
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ
    • Васил Левски. Из кривините на литературната иконография
    • България – Македония – Словения: международни диалози в ХХІ век 2
    • Gender World In Different Cultural Models
    • AДАПТИРАНА МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО ИСТОРИЯ 2
    • Теоретичен модел за кумулативно лексикографиране на думи от чужд произход в българския език (върху основата на френскоезичната лексика)
    • БЪЛГАРСКИЯТ ЕЗИК, ЛИТЕРАТУРА И КУЛТУРА: ПЪТИЩА ПРЕЗ МУЛТИКУЛТУРНИЯ СВЯТ
    • Езиковото и литературно обучение в перспективите на гражданствеността
    • Ученическото самоуправление. Пътеводител. Кой? Какво? Къде? Кога? Как? Защо?
  • Проекти
  • Реклама
  • Абонамент
  • Контакт
  • en_US
  • bg_BG

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"